PDA

View Full Version : laney kapot?



jubei
12 augustus 2006, 19:52
ik heb een vraagje over een laney klipp(buizenversterker)
de lampjes gaan wel branden als je hem aangesloten hebt
maar verder niks.
wat zou dit mischien kunnen zijn?(en gaat het waarschijnlijk veel geld kosten?)

sembo
12 augustus 2006, 21:30
buizen kapot!!

jubei
12 augustus 2006, 23:46
jah hij is dus vanaf 82 niet meer aangeweest,dus zullen het dan waarschijnlijk gewoon de buizen zijn?

jubei
13 augustus 2006, 11:25
en dat gaat veel geld kosten om die te vervangen?

guitarnijboer
15 augustus 2006, 21:27
Je zou bij alleen kapotte ELCO's toch op z'n minst een lekkere brom verwachten??

Als alle lampjes branden en je totaal niets hoort, dan zou ik eerst gaan kijken bij de Hoogspanningzekering. Alle lampjes branden namelijk ook als deze kapot is. (of ergens anders voor gebruikt is)

Als dit alles is kost dat 50 cent of zo...

Na zolang te hebben stilgestaan is het overigens beslist geen slecht idee om hem even te laten nakijken, als je dit zelf niet lukt.

Succes ermee!

guitarnijboer
15 augustus 2006, 21:39
Een zekering springt inderdaad meestal niet vanzelf, maar soms ook wel.... daarnaast pluk ik zelf nog wel eens ergens een zekering uit (bij apparaten die ik niet gebruik) als ik er toevallig een nodig heb.... dat zou hier ook aan de hand kunnen zijn....

Kortsluiting in elco's kan natuurlijk ook maar gezien het schema ligt dit imho iets minder voor de hand.... Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik zou met het gemakkelijkste beginnen.....

Ik kan vanaf hier natuurlijk enkel sugesties aandragen.....

guitarnijboer
15 augustus 2006, 22:08
Ik sluit het ook zeker niets uit... maar eerst even de zekering checken is naar mijn idee de eerste stap... da's alles.

Agent_Smith
15 augustus 2006, 22:45
Ik heb het meerdere malen gehad, ook bij nieuwe amps: zomaar een zekering kapot! Nieuwe erin en weer jaren probleemloos.
In dit geval zou het met echter verbazen als dat het enige is. Zou wel het mooiste zijn natuurlijk :)

guitarnijboer
15 augustus 2006, 22:50
(Shit, vergeten te quoten.)

Misschien had iemand eens wat buizen nodig en dacht' ik trek ze uit dat kreng, die gebruik ik toch niet'.

En zo zijn er nog meer mogelijkheden... Het blijft een beetje koffiedik kijken zolang je hem niet zelf op je werkbank hebt staan. In dat geval waren we er allebij zo mee klaar denk ik... :)

harrie-beton
15 augustus 2006, 23:44
tja,

Een versterker die heeeeeeeeel lang uit heeft gestaan.
Ik zou de brandverzekering polis nazoeken of hem even na laten kijken door een monteur.

Waar zitten goede buizen monteurs in Meppel en omstreken?

guitarnijboer
16 augustus 2006, 00:07
Branden zal wel meevallen :) Maar even goed na laten kijken door iemand met verstand van zaken is zeker een erg goed idee. Ook als je versterkers niet gebruikt verslechteren bepaalde onderdelen... sommige zelfs nog sneller dan wanneer je hem wel gebruikt!