PDA

View Full Version : Toneport UX2



rickert
12 augustus 2006, 18:18
Hallo medeforummers,

ik heb gister een toneport ux2 gekocht, gaaf ding en vette geluiden. alleen kraakt-ie 9 van de 10 keer als de ziekte. als ik gearbox uit heb staan maar de toneport gewoon aangesloten is er nix aan de hand, maar zodra ik gearbox aan zet slaan die metertjes vaak richting max en kraaktie dus. iemand enig idee hoe dit komt?

groeten en alvast bedankt,

Rick

rickert
12 augustus 2006, 23:05
het ligt dus aan het cpu gebruik, alles uitgezet en zo min mogelijk andere dingen met geluid gebruiken, rebooten, en gaan als een zonnetje. heerlijk, toneport is mijn vriend :nervous:

Ic3gl0vE
12 augustus 2006, 23:41
Wat voor pc heb je en wat zijn je latency instellingen?

rickert
12 augustus 2006, 23:57
Wat voor pc heb je en wat zijn je latency instellingen?

Het is al opgelost :cheerup:

Fumi SG
13 augustus 2006, 00:00
Het is al opgelost :cheerup:

Dat vroeg ie niet!:sneaky::satisfie:

rickert
13 augustus 2006, 00:06
Dat vroeg ie niet!:sneaky::satisfie:

pfft

Mobile AMD Semptron 3000+ processor 1.8 GHz
384MB RAM Geheugen
en latencydinges staat gewoon standaard

Ic3gl0vE
13 augustus 2006, 00:52
384mb ram is niet veel en als het toch nog gaat kraken moet je je latency wat hoger zetten.

rickert
13 augustus 2006, 01:09
384mb ram is niet veel en als het toch nog gaat kraken moet je je latency wat hoger zetten.

tis echt vaag, nu ineens doet ie t weer wel.. als ik die latency hoger zet kraaktie ook nog steeds... tis niet echt kraken by the way, meer pop-geluidjes en geklop lijkt het wel, knetterig. Mja misschien gaat-ie het zo weer doen :???:

nielsduursma
13 augustus 2006, 09:56
tis echt vaag, nu ineens doet ie t weer wel.. als ik die latency hoger zet kraaktie ook nog steeds... tis niet echt kraken by the way, meer pop-geluidjes en geklop lijkt het wel, knetterig. Mja misschien gaat-ie het zo weer doen :???:

dat ken ik, daar had ik op m'n oude pc last van als ik meerdere sporen in audacity wou afspelen en er eentje wou opnemen.

gister ging een vriend van mij ff drummen. toen heb ik met de koptelefoon in dezelfde ruimte mee zitten luisteren via de pc. helemaal GEEN latency te bekennen!!!:o en het klonkt nog verdomd goed ook!!

Dude
13 augustus 2006, 12:23
Mijn ux2 heeft hetzelfde,

gearbox alleen is prima maar zodra je wil gaan openemen dan kraakt en plopt het als de ziekte...

mooi kut, tis maar een pentium 3 ook, 1,8 dacht ik idd maar het is wel effe jammer !

rickert
13 augustus 2006, 14:17
het is echt vreemd inderdaad, want vanochtend zit ik gewoon zonder problemen langere tijd te spelen :nervous: echt raar hoor... wedden datie vanmiddag weer plopt en stoort..

bert k
13 augustus 2006, 16:29
Begin met een hoop geheugen erbij te zetten, kost geen drol meer. 1 gig of zo, dat scheelt.

rickert
13 augustus 2006, 16:36
Begin met een hoop geheugen erbij te zetten, kost geen drol meer. 1 gig of zo, dat scheelt.

hoe moet k dat erbij zetten op een laptop? ben een halve pc-n00b sorry:D

harrie-beton
22 augustus 2006, 00:38
als je geluk hebt kan de winkel waar je het geheugen koopt je helpen. Doen ze vaak gratis. In laptops is geheugen vaak verschillend per laptop en de prijs is veel duurder trouwens. Let goed op wel type je koopt.
In alle laptops die ik onder handen heb gehad zit er een leeg vakje onder op de pc en soms onder het toetsenbord.

Denk er om : lees eerst de manual van je laptop want veel laptops hebben limieten in hoeveel geheugen er in kan.

Er zijn meer klachten op dit forum over de zware pc eisen van een Toneport. Op mijn opname site staat een truuk om snel "processen" in je pc af te sluiten en daardoor veel geheugen en processorkracht vrij te maken voor audio.

Vergeet ook niet dat dingen als Wifi, netwerk, anti virus, webcams enz ook in standby modus nog ruimte vreten.

Een andere wrede methode is dual boot.