PDA

View Full Version : Probleem



tijs12
12 augustus 2006, 17:41
nu had ik vakantie werk maar nu is mijn job weggevallen en heb ik niet genoeg geld meer voor een goede buizebak , nu was ik aan het denken om een 2x12 valvestate tek open met een zoom gt7 paneel geeft dit ook veel mogelijk heden heb ik hier ook een goede lowend voor wat metal klanken enzo?

tijs12
12 augustus 2006, 17:53
Of misschien kan ik dan beter voorlopig de 4x12 spider 2 box kopen voor onder mijn spider 2 combo:? ik heb wel maar de 75 watt versie maarja, verandert dit iets aan mijn sound? die cabinet:) ik zou het net iets vetter willen dat ik harder kan gaan dan met die enkele speaker , ongeveer als ik men versterker half zet begint hij te blazen ,,,, maar als ik die luidspreker afkoppel en ik sluit dan de cabinet aan ,( is wel stereo maar dan sluit ik de twee kanten in serie aan en dan is de impedantie niet te laag) kan ik dan makkelijker harder zetten zonder dat hij begint te blazen?

AART
12 augustus 2006, 19:12
Zou je jouw post even willen voorzien van leestekens en de kromme zinnen willen verwijderen?

Dat maakt hem leesbaar, ik ben nu maar halverwege afgehaakt omdat het te vermoeiend werd voor mijn ogen.

sembo
12 augustus 2006, 19:30
jaja da komt zeker goed van pas als je metal wil gaan spelen!!!

Fumi SG
12 augustus 2006, 22:17
Zou je jouw post even willen voorzien van leestekens en de kromme zinnen willen verwijderen?

Dat maakt hem leesbaar, ik ben nu maar halverwege afgehaakt omdat het te vermoeiend werd voor mijn ogen.

AART, kijk nou eens goed! Hij zet verdomme vier (!!) komma's achter elkaar en jij begint te zeiken over de leestekens?!:confused::D

En nog wat... als hij alle kromme zinnen zou verwijderen blijft er niks meer over!

Mitch
12 augustus 2006, 22:41
Jemig mina, ik moest 'm inderdaad 3 keer lezen.
Ja, een extra speakerkaast gaat je wel schelen in de druk en spreiding, maar verandert niet zo heel erg veel aan de pure klank. Als je dus echt een iets andere sound wil kun je misschien beter kijken naar een andere, goedkope amp of zo veel mogelijk geld steken in een goede cab (niet die Line6 cab dus) zodat je later, als weer wat meer te besteden hebt, in ieder geval al een goede cab hebt die je onder een nieuwe = betere amp kunt zetten ;)

Fumi SG
13 augustus 2006, 00:03
Mitch, nou staat mij iets bij dat de cabs van Line 6 speciaal voor modeling ontworpen zijn. Dat zou dus betekenen dat 'normale' cabs dat niet zijn en dus minder zouden moeten klinken. Oftewel, voor een Line 6 amp kun je het beste een Line 6 cabinet kopen, anders een normaal cabinet. Nogmaals, dit staat mij bij... ik spreek niet uit ervaring!