PDA

View Full Version : Fender Super Reverb



imlikeajungle
12 augustus 2006, 14:54
Vandaag een Super Reverb uit '79 geprobeerd, drie originele (?) Fender speakers (al zegt Fender Tube Amp Guide dat het "Oxford 10L6, CTS 10" (AlNiCo or ceramic) or Rola 10" ceramic"s moeten zijn... Eentje is een Celestion, duidelijk niet origineel. Er zitten op het eerste zicht allemaal fris uitziende Fender lampjes in, vibrato en reverb doen het maar de krakende pots verraden dat de amp wel een beurt kan hebben. Verder vond ik dat ie erg veel attack had, maar enorm goed klonk.

Wat is zo'n bak nu waard? Ik ken de verkoper niet dus durf niet blind zijn raad volgen, bovendien ben ik een leek op het gebied van Fenders.

Alvast bedankt!

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 15:03
In goeie staat net boven de 1000 dacht ik uit die tijd, hoe ouder hoe duurder natuurlijk.

De 75 Watt modellen zijn minder smooth/etc. dan de eerdere 42/45 Watt modellen.

imlikeajungle
12 augustus 2006, 15:11
En doet die ene speaker en de niet al te beste staat iets aan de prijs? 't Is volgens Field Guide idd zo'n 70W versie. Idd wel minder 'smooth' dan zo'n kleiner bakje, nee? Simpel op te lossen of is dat nu eenmaal het karakter van het beest?

aart steekelenburg
12 augustus 2006, 15:25
bij de feedback staat een exemplaar uit 1970 met master volume te koop voor 800 euro en die klinkt echt fantastisch. (Dit is geen spam trouwens want ik denk dat ik hem gewoon zelf mee naar huis neem;))

aart steekelenburg
12 augustus 2006, 15:26
das dus een "40 watt" versie met vier werkende 10" speakers.

imlikeajungle
12 augustus 2006, 15:30
Thanks Aart, dan is de 1000 van mijn verkoper er ruim over 8)

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 15:31
En doet die ene speaker en de niet al te beste staat iets aan de prijs? 't Is volgens Field Guide idd zo'n 70W versie. Idd wel minder 'smooth' dan zo'n kleiner bakje, nee? Simpel op te lossen of is dat nu eenmaal het karakter van het beest?

Oops, moest 70 Watt zijn!

Karakter v/h beestje maar gezien het gekraak, verschillende speakers en misschien 'n mindere biasing meer dan normaal.
Zal zeker proberen er 'n stapel euros vanaf te praten gezien eventuele reparatie/revisie-kosten en 'n andere speaker.

Is wel op te lossen.

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 15:34
@aart: 1970 met MV?

@imlikeajungle:
Verder zoeken dus....

Lucluc
12 augustus 2006, 16:24
bij de feedback staat een exemplaar uit 1970 met master volume te koop voor 800 euro en die klinkt echt fantastisch. (Dit is geen spam trouwens want ik denk dat ik hem gewoon zelf mee naar huis neem;))

Volgens mij is master volume op een Super Reverb pas na 1976 beschibaar.

Mr.Jay
12 augustus 2006, 17:19
Volgens mij is master volume op een Super Reverb pas na 1976 beschibaar.

juist ja.
800 voor een 79 is nette en tevens max.prijs. Ze zijn echt veel minder dan de ouderen qua constructie en klank.
De non-MV's / 40W dus liggen zo tussen 1000 en 1400 ruim, naar gelang de staat en uiterlijk en originaliteit.

JaY

aart steekelenburg
12 augustus 2006, 18:43
Volgens mij is master volume op een Super Reverb pas na 1976 beschibaar.
nope tot 1972.. als ik het goed heb. Staat in ieder geval in de 2005 priceguide
van 68 tot 72 met mastervolume, daarna weer zonder

aart steekelenburg
12 augustus 2006, 18:44
of het staat natuurlijk fout in die priceguide maar dat zou een kwalijke zaak zijn.

Mr.Jay
12 augustus 2006, 21:32
nope tot 1972.. als ik het goed heb. Staat in ieder geval in de 2005 priceguide
van 68 tot 72 met mastervolume, daarna weer zonder

je hebt 't fout dus.
1976 de eerste MV op de SuperReverb. Let wel: er zijn wél andere fenderamps die in 72 MV kregen zoals o.a. de Twinrev.
ken die priceguide niet maar mis dus.
Koop een goed Fenderamp-boek zou ik zeggen vind je alle details.

JaY

Lucluc
12 augustus 2006, 21:37
Ik heb mijn info uit 'the first 50 years'.

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 21:44
je hebt 't fout dus.
1976 de eerste MV op de SuperReverb. Let wel: er zijn wél andere fenderamps die in 72 MV kregen zoals o.a. de Twinrev.
ken die priceguide niet maar mis dus.
Koop een goed Fenderamp-boek zou ik zeggen vind je alle details.

JaY

Welk boek raad jij dan aan?

Mr.Jay
13 augustus 2006, 13:05
Welk boek raad jij dan aan?

het door LUCLUC genoemde boek is al behoorlijk accuraat, daarbij ook mooie pics. De circuit-wijzigingen in de types staan mooi chronologisch vermeld.

JaY

Lucluc
13 augustus 2006, 14:24
Ik heb ook nog zo'n klein formaat boekje met achterin een handig overicht van alle types. Ben even de naam kwijt.

The first 50 years is heel mooi met grote foto's.

Chris Winsemius
13 augustus 2006, 14:54
Ik heb ook nog zo'n klein formaat boekje met achterin een handig overicht van alle types. Ben even de naam kwijt.

The Fender amp book
John Morrish
GPI books
ISBN 0-87930-345-X

Chris Winsemius
13 augustus 2006, 14:56
het door LUCLUC genoemde boek is al behoorlijk accuraat, daarbij ook mooie pics. De circuit-wijzigingen in de types staan mooi chronologisch vermeld.

JaY

Thanks, inderdaad 'n mooi boek met prachtige foto's. Nog meer aanraders?

Lucluc
13 augustus 2006, 14:56
O ja o ja o ja

Lucluc
13 augustus 2006, 14:58
Die drie dikke pillen van Gerald Weber, misschien iets meer voor de gevorderden, maar ook voor een leek als ik prima leesvoer. Zo leer je toch iets over de simpele mods die er zijn en krijg je wat achtergrond info over buizen, transformators e.d.

Mr.Jay
13 augustus 2006, 21:58
Die drie dikke pillen van Gerald Weber, misschien iets meer voor de gevorderden, maar ook voor een leek als ik prima leesvoer. Zo leer je toch iets over de simpele mods die er zijn en krijg je wat achtergrond info over buizen, transformators e.d.

prima boeken ja, maar het ging eigenlijk om Fender-info en wat dat betreft is "the first 50 years" eigenlijk de bijbel.
Technisch over Fender is het Dave Funk boek ook een aanbeveling.

JaY