PDA

View Full Version : Analog Delay ad202



dacrow
12 augustus 2006, 13:56
Kent iemand dit toestel ?
Een Ibanez analoge delay klinkt ONgelooflijk op een Fender buizenbak!

Juist gevonden op een markt voor welgeteld 15€ :):):)

robert-gitarist
12 augustus 2006, 14:10
Das toch meer 19" achtig of niet?
Maar goed 15 euro voor een delay is zowiezo niet veel.Zeker niet als er een merk opstaat zoals ibanez ofzo.Ibanez is over het algemeer wel waarde vast.
Gefeliciteerd ermee.Zelf persoonlijk ken ik het ding niet.

dacrow
12 augustus 2006, 14:15
Das toch meer 19" achtig of niet?
Maar goed 15 euro voor een delay is zowiezo niet veel.Zeker niet als er een merk opstaat zoals ibanez ofzo.Ibanez is over het algemeer wel waarde vast.
Gefeliciteerd ermee.Zelf persoonlijk ken ik het ding niet.

Bedankt, inderdaad het is een 19"" achtig rack ding :

http://www.modezero.com/ibanez-ad202.htm

robert-gitarist
12 augustus 2006, 14:27
Gaaf ding..wel mooie effecten buitenom de delay..best extreme flanger :blast:

interessander
12 augustus 2006, 14:31
Koopje! Erg leuk ding lijkt me, jammer dat de effecten niet tegelijkertijd te gebruiken zijn (zo te zien aan de mode-selector)

zoon van Piet
12 augustus 2006, 19:35
15 euro is geen geld! Ik heb er een en ben behoorlijk onder de indruk. Het is zelfs het enige 19"" apparaat dat ik nog heb. Het ding klinkt waanzinnig goed, vooral de delay en flanger zijn weergaloos - nog beter dan de losse effectpedalen van Ibanez - en dat wil wat zeggen.
Nadeel(tje) is dat je gebonden bent aan de preamp die in het ding zit. die wil nogal ruisen naar hedendaagse maatstaven. Maar daar staat weer tegenover dat je als je in de mic-ingang inplugt en de knop uittrekt, je de zaak aardig kan oversturen. niks aantrekken van die rooie ledjes...

En effe uitkijken met dat ding als je het stereo aansluit. hij kan zo wreed breed wiebelen in chorus en doubling-stand dat je helemaal zeeziek wordt.

Dirk_Hendrik
12 augustus 2006, 20:39
15 euro.... daar wordt ik pas echt (zee) ziek van.....

Heel mooie vangst. Geniet ervan ;)

Robbert
12 augustus 2006, 21:06
Ik heb de mijne ooit voor 65 Euro gekocht, en weer verkocht. Dat ding had kuren (of het hoorde juist) op de delay setting. Een beetje variabele feedback ofzo, misschien waren gewoon de potmeters wat op. Tja, eigenwijs he :)

dacrow
13 augustus 2006, 10:38
15 euro is geen geld! Ik heb er een en ben behoorlijk onder de indruk. Het is zelfs het enige 19"" apparaat dat ik nog heb. Het ding klinkt waanzinnig goed, vooral de delay en flanger zijn weergaloos - nog beter dan de losse effectpedalen van Ibanez - en dat wil wat zeggen.
Nadeel(tje) is dat je gebonden bent aan de preamp die in het ding zit. die wil nogal ruisen naar hedendaagse maatstaven. Maar daar staat weer tegenover dat je als je in de mic-ingang inplugt en de knop uittrekt, je de zaak aardig kan oversturen. niks aantrekken van die rooie ledjes...

En effe uitkijken met dat ding als je het stereo aansluit. hij kan zo wreed breed wiebelen in chorus en doubling-stand dat je helemaal zeeziek wordt.


Ik heb het wonder aangesloten op een Fender en Marshall, stereo chorus en flanger etc.
ONGELOOFLIJKE sound!!

Ik was al lang van plan om het Voodoo Vibe effect van Roger Mayer aan te schaffen maar die plannen gaan voorlopig de kast in !

Ik zie (op het bloksschema) dat Channel 2 switchbaar is tussen 30/10 dB en Channel 1 gewoon 30 dB wordt versterkt, normaal moet het Mic signaal (30/10) toch meer versterkt worden niet ???


Koopje! Erg leuk ding lijkt me, jammer dat de effecten niet tegelijkertijd te gebruiken zijn (zo te zien aan de mode-selector)



Hij is inderdaad enkel switchbaar tussen Normaal en Effect, footswitch is er niet bij maar is gewoon zelf te maken met Mono jack - verbinding massa.

zoon van Piet
13 augustus 2006, 11:15
Die cijfertjes zeggen me weinig. maar ik meen dat de schakelbare input heel wat harder kan dan kanaal 1. Iedere footswitch is bruikbaar als aan/uit. En in stereo komt ie natuurlijk het mooist tot zijn recht (al is dat moelijker afstellen, vanwege zeeziekte en ontstemmingen).
De modulatieeffecten in dit ding zijn wel heel anders dan een univibe. Maar de AD-202 zit vol prachtige geluiden.

Bekende(re) Gebruikers:
Het apparaat was favoriet bij de LA-studioscene. Steve Lukather had jarenlang een Ad-202 in zijn rack.
En de mijne heb ik van de Eindhovense oerpunkers The Spiderz.

dacrow
14 augustus 2006, 10:40
Bekende(re) Gebruikers:
Het apparaat was favoriet bij de LA-studioscene. Steve Lukather had jarenlang een Ad-202 in zijn rack.
En de mijne heb ik van de Eindhovense oerpunkers The Spiderz.

Onze Bob van The Grateful Dead :

http://guitargeek.com/rigview/614/