PDA

View Full Version : Geen spam.... les paul goldtop 72 voor 1300 !! ??



Dude
12 augustus 2006, 12:52
Vind het nogal goedkoop ? (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=65467) of ligt het aan mij, 1300 euro is volgens mij echt geen hol voor die gitaar.....

tip voor de zoekende onder ons >?

Axelll
12 augustus 2006, 12:53
Tsja hij is niet in super staat en heeft een neckcrack gehad dan verminderd de waarde al snel.

Agent_Smith
12 augustus 2006, 12:56
idd. Weinig origineel meer, veel beschadigingen en een gebroken kop...
Dan keldert de waarde nogal.

glacius
12 augustus 2006, 12:56
teringwat mooi om een afgebuffelde les paul te zien .. ik wil deze hebben

hendrix2
12 augustus 2006, 12:56
Inderdaad, niet in erg goede staat en heeft al kopbreuk gehad.
Veel oppervlakkige schade ook.
Ik vind hem wel mooi zo!

vulvasonic
12 augustus 2006, 13:20
Ik zou bijna zweren dat het om de Les Paul van een vriend van me gaat. Het ding speelt en klinkt geweldig. Na de nekbreuk en de reparatie (door Dick Dijkman) is de gitaar alleen maar beter gaan klinken. De persoon in kwestie woont tegenwoordig in het buitenland.

Maar het zal wel een andere plank zijn. Schitterend om te zien trouwens.... :cooler:

episua
12 augustus 2006, 13:21
als ik het goed begrijp is het gewoon een lp deluxe waar later de p90 zijn ingezet.
Ziet er vreselijk beschadigd uit, niet mooi.

Axelll
12 augustus 2006, 13:27
Hij is juist terring geil!

Het is dat ik een andere amp wil anders was ik wel in geïnteresseerd.

aart steekelenburg
12 augustus 2006, 13:32
Ik vind hem wel mooi zo maar vrees dat hij niet echt meer een lang leven te gaan heeft zo..en een gebroken nek gehad. 1300 euro is dus echt niet weinig.. bovendien is dat de prijs met alleen mini humbuckers... die er inmiddels niet meer inpassen want er zal ongetwijfeld het een en ander aangepast zijn om die p90's erin te krijgen.
Eerder teveel dan te weinig dus die 1300 euro.

Orpheo
12 augustus 2006, 13:52
Ik vind hem wel mooi zo maar vrees dat hij niet echt meer een lang leven te gaan heeft zo..en een gebroken nek gehad. 1300 euro is dus echt niet weinig.. bovendien is dat de prijs met alleen mini humbuckers... die er inmiddels niet meer inpassen want er zal ongetwijfeld het een en ander aangepast zijn om die p90's erin te krijgen.
Eerder teveel dan te weinig dus die 1300 euro.

p90's en minihumbuckers passen precies in hetzelfde gat :)

Ibanez RuleZ
12 augustus 2006, 14:39
veel te duur voor die staat. leuk om er 1972 bij te zetten, maar zoals die nek er uitziet: bizar.

harrald

aart steekelenburg
12 augustus 2006, 15:21
echt waar?.. wauw dat heb ik nooit geweten. Fijne informatie om te hebben. Jammer dat mijn gitaar met p90's dog ears heeft anders dan had ik lekker kunnen zoeken voor een setje oude mini humbuckers.

glacius
12 augustus 2006, 15:40
kan nog steeds. gewoon beetje pas maken en gaatjes opvullen ..

Luke-wannabe
12 augustus 2006, 16:10
Zeer mooi!

BLOK182
12 augustus 2006, 18:30
Vind em ook erg mooi. Denk dat vooral de nekcrack em omlaag haalt, anders was ie een euro of 400 meer denk ik. Nek ziet er wel een beetje raar uit, maar das de lak, is er eventueel altijd nog compleet af te schuren. Hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik em vind, argh!!

Veekeren
12 augustus 2006, 19:15
Tsja... hoeveel waarde zal het getal "1972" in dit geheel weer spelen. Ik vind minihumbuckers echt briljant, maar om nou te spreken van een schandalig koopje vind ik overdreven.

RS-Rik
12 augustus 2006, 21:23
Vintem wel geil Social Distortion all the way! alleen wat is met de nek?

vulvasonic
12 augustus 2006, 22:22
Tsja... hoeveel waarde zal het getal "1972" in dit geheel weer spelen. Ik vind minihumbuckers echt briljant, maar om nou te spreken van een schandalig koopje vind ik overdreven.

Het is zeker geen koopje. Maar ik denk dat het een prijs is die recht doet aan een instrument van die klasse (hoewel dat nog moet blijken natuurlijk - laten we zeggen; het merk en het model) in die staat (behoorlijk slecht).

Maar zoals ik eerder opmerkte in mijn vorige post van dit draadje; een breuk hoeft zeker geen nadelige gevolgen te hebben op de kwaliteit van de gitaar. Je kunt er zelfs met enige zekerheid vanuit gaan dat, indien de gitaar wéér ongelukkig ten val mocht komen en mocht breken, dit NIET op de plaats van de oude breuk zal zijn. Een steviger plek op de hals is er niet.

Waarom maken ze die halzen eigenlijk niet gewoon van lijm? ;)

Axelll
12 augustus 2006, 22:28
een breuk hoeft zeker geen nadelige gevolgen te hebben op de kwaliteit van de gitaar.


Nee maar de waarde dondert zo snel naar beneden als een vetklep die van een 6 verdiepings flat af springt.

Veekeren
12 augustus 2006, 22:41
Het is zeker geen koopje. Maar ik denk dat het een prijs is die recht doet aan een instrument van die klasse (hoewel dat nog moet blijken natuurlijk - laten we zeggen; het merk en het model) in die staat (behoorlijk slecht).

Ja laten we dat wel duidelijk hebben, ik denk dat de prijs op zich meer dan redelijk is. Als het geen gold top zou zijn, zou ik er zelfs een meer dan gemiddelde interesse in hebben :D

marc_o
12 augustus 2006, 23:36
Ik vind 'm super!

Orpheo
12 augustus 2006, 23:46
wat een bloedmooie gitaar. jammer dat ik even geen geld heb. wellicht beter ook.

Ché
13 augustus 2006, 15:57
zalig mooie gitaar, bij fender betaal je je blauw voor krassen en deuken...

kan zo een kopbreuk veel invloed hebben op de klank of is dit te verwaarlozen?
iemand enig idee wat die krassen in de neck zijn?