PDA

View Full Version : Body bouwen op bestelling



Dastard
12 augustus 2006, 02:36
Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is en of ik hem uberhaupt mag stellen.
Wie wil/kan er voor mij een dunne en lichte gitaarbody bouwen...
Ik vind de dikte van een Ibanez SAS32 of SAS36 erg fijn maar volgens mij is het houtsoort van die gitaren niet zo licht.
Wie heeft er ideeen of wie weet er nog een body te liggen, of wie kan hem bouwen ?

zonniewiw
12 augustus 2006, 08:43
je kan eens op de site van warmoth gaan kijken

http://www.warmoth.com/

daar kan je zowat alle modellen bestellen in eender welk hout

wel zelf assembleren

Greetz Johnny

sjoerd5
12 augustus 2006, 09:31
ik loop met de vraag:


wat ben je ongeveer kwijt voor een body???

G.G.
12 augustus 2006, 09:47
ik loop met de vraag:


wat ben je ongeveer kwijt voor een body???

Welk model, welk hout, top of niet? kwaliteit van de top? fresingen? afgewerkt? gelakt? Nogal wat vragen die de bprijs bepalen.

G.G.
12 augustus 2006, 09:52
Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is en of ik hem uberhaupt mag stellen.
Wie wil/kan er voor mij een dunne en lichte gitaarbody bouwen...
Ik vind de dikte van een Ibanez SAS32 of SAS36 erg fijn maar volgens mij is het houtsoort van die gitaren niet zo licht.
Wie heeft er ideeen of wie weet er nog een body te liggen, of wie kan hem bouwen ?

Ik zie dat je uit A'dam komt, Misschien zelfporberen met een mooi stukkie hout van de Amsterdamse Fijjnhouthandel. Een body maken is wel te doen hoor, en je weet zelf het beste wat je wilt met die gitaar. Of als je iets minder handig bent, laat je neckpocket en elementgaten fresen bij een bouwer en de rest van de vorm doe je zelf. Kan je hem zo plat schuren als je zelf wilt.

DarknessAwaits
12 augustus 2006, 13:03
...Kan je hem zo plat schuren als je zelf wilt.

Als je met een trem wilt werken ben je toch direct een stuk beperkter hoor. Maar waarom wil je perse zo'n dunne gitaar?

Dastard
12 augustus 2006, 16:30
Voornamelijk omdat ie heel licht moet zijn...tremelo hoef ik niet perse, gebruik ik toch bijna nooit.

Dirk W
12 augustus 2006, 16:59
Dan zou je er holtes in kunnen maken zodat hij nog wel normaal aanvoelt in dikte (als je dat zou willen) en er een trem in kunt doen. Ik zou niet dunner dan 3cm gaan vanwege kromtrekken.

oknarb180
14 augustus 2006, 00:31
Dan zou je er holtes in kunnen maken zodat hij nog wel normaal aanvoelt in dikte (als je dat zou willen) en er een trem in kunt doen. Ik zou niet dunner dan 3cm gaan vanwege kromtrekken.

Niet alleen krom trekken, maar ook de halsaansluiting. Voor een geschroefde hals lijkt het me dat de schroeven toch wel wat "vlees" nodig hebben om de hals goed aan de body te kunnen fixeren!! Tenminste, als je een schroefde hals hebt (denk ik van wel).

groeten,

Branko