PDA

View Full Version : help*Epiphone G 400 maestro tremolo*



Powerplay
11 augustus 2006, 23:47
http://www.feedback.nl/?id=55&b=12002MTC

en wat vindej jullie van deze dan???

maushe
12 augustus 2006, 09:18
Super, Heb hem namelijk zelf.
Ik had gekozen uit drie gitaren,
eerst de epiphone dot(es 335)
Epiphone G400
Epiphone G400 maestro trem.
De eerste viel af vanwege zijn grote body (ik ben 13:P)
Toen bleven er twee over, ongeveer dezelfde zou je zeggen maar ik vind juist dat die met maestro trem nogal anders is. Zoiezo heeft ie iets extra:(De trem dus) en de hals is ietsje pietsje dikker maar speelt vind ik wel lekkerder.
Het geluid vind ik echt super hij gromt echt lekker. voor de meeste stijlen is ie denk ik wel geschikt. Wat veel mensen zeggen is dat ie topzwaar is dat valt echt heel erg mee door die trem als je een goeie draagband koopt met leer merk je niks. Ook iets wat vaak opgemerkt wordt is dat ie snel zou ontstemmen, Als je continue de tremelo heftig gebruikt kan ie daar wel eens last van hebben maar oook maar heel weinig j zou bij wijze van spreken er dan nog een tijd mee kunnen spelen.
zelf speel ik op mijn vox AD15vt over de ac30 simulatie voor een heel erg the who achtig geluid.draai je hem naar de uk 80's stand(marshall) dan liggen deep purple, led zeppelin en ACDC binnen hand bereik.
He enige minpunt vind ik dat ik er soms niet echt een twangy blues sound uit krijg maar ik heb hem ook pas een maand of twee, drie dus alles is nog mogelijk.
Wat leuk is om te weten is dat er volgens de gerruchten maar 500 van gemaakt zijn en dat er op de achterkant van de kop een epiphone limited edition custom shop logo zit

ik hoop dat je er wat aan hebt

Maushe

Powerplay
12 augustus 2006, 10:58
ah oke super dankje:)

hebje geen last van dat ie snel ontstemt??

RS-Rik
12 augustus 2006, 11:05
wahahah wat een schrijfstijl die jongen

"draai je hem naar de uk 80's stand(marshall) dan liggen deep purple, led zeppelin en ACDC binnen hand bereik."

hubert
12 augustus 2006, 11:06
ik heb m gehad, maar weggedaan (geruild tegen fender thinline '69). Het is de epi g400 met een maestro. niet meer, niet minder. hij ontstemde ontzettend. niet stabiel te krijgen (voral de g en b snaar).....maar wel erg cool.

Jakke
12 augustus 2006, 13:36
Ik heb hem ook. En die van mij is eigenlijk zeer stabiel.
Maar ik gebruik de tremelo dan ook bijna niet.
Maar die tailpeace maakt de gitaar (in mijn ogen) zo ontzettend mooi... Heb nog geen spijt gehad van deze gitaar te kopen.
Wel jammer dat er geen witte binding op nek is, zou de gitaar nog mooier maken.
Qua geluid valt deze gitaar goed mee, maar ik ben misschien toch van plan om er gibson pick-ups in te laten zetten.

Gr, Jakke

Powerplay
12 augustus 2006, 18:14
cool:)

dus het ontstemmen dus is per gitaar verschillend...

hmm zou je eigenlijk gwn inde winkel moeten checke

FruscianteFan
12 augustus 2006, 18:51
Dat moet je altijd doen, voor je een gitaar koopt :)

ppie
12 augustus 2006, 18:57
Hier de gitaar waar deze epi op lijkt



http://www.youtube.com/watch?v=9xPMJI1i-xk

Powerplay
12 augustus 2006, 19:01
hehe jaa;P

Powerplay
12 augustus 2006, 19:12
maar deze gitaar is dus wel een goede gitaar??

hubert
12 augustus 2006, 20:02
Als je de epi G400 een goede vindt, vind je deze ook goed. Ze zijn identiek. enige verschil is de maestro. Ik gebruikte hem wel veel en dan is ie wel instabiel. Het zijn erg mooie gitaren. Vooral dankzij de meastro. Ooit hoop ik een echte gibbie te hebben met zo'n ding.

Powerplay
12 augustus 2006, 21:47
wat is en doet die ''meastro'' precies? =/

ppie
12 augustus 2006, 22:29
Maestro is een oude merknaam. dit type tremolo ,want dat is het, is meer bekend onder de naam vibrola.( klinkt italiaans maar werden in duitsland gemaakt voor gibson) Je kan hiermee je toonhoogte variëren. Echter niet zo geweldig en extreem als met de floyds en kahlers etc die pas in de jaren 80 tot ontwikkeling kwamen. Gibson gebruikte de lyre vibrola. deze was versierd met graveringen. het ontstemmen na gebruik kan je verbeteren door je topkam, tuners en eventueel brug te optimaliseren. hier zijn diverse oplossingen mogelijk.


iemand hier tips voor?

Powerplay
12 augustus 2006, 23:12
en is dat duur?? dat verbeteren...

maushe
1 september 2006, 16:16
wahahah wat een schrijfstijl die jongen

"draai je hem naar de uk 80's stand(marshall) dan liggen deep purple, led zeppelin en ACDC binnen hand bereik."

sorry voor de late reactie maar ik probeer gewoon te helpen en dan komjij mijn schrijfstijl kraken dat is toch gewoon hoe ik het zie. en schrijfstijl of niet jou reactie was nergens voor nodig ddaar heeft niemand iets aan

Peace :hippie:

Maushe

ps zie dit niet als een aanval het zit mij gewoon dwars

marter544
1 september 2006, 16:36
Ik zou der gewoon eentje zonder trem halen, tenzij je dat heel mooi vind en denkt dat je het daadwerkelijk gaat gebruiken. Want de eerste tijd kun je dat ding toch niet serieus gebruiken, hooguit om een beetje mee te kloten.

RS-Rik
1 september 2006, 18:00
huh... *kijkt om zich heen*

afzeiken.. huh nee hoor..

aaaach donder toch op :D

Luke-wannabe
1 september 2006, 19:03
Doe ff normaal man. Die gozer schrijft gewoon goed in tegenstelling tot anderen. Doe ff normaal die gozer heeft 0 kwaad in de zin.

Doe me een lol en ga je rukken ofzo...