PDA

View Full Version : plaat in je 4x12



Nocki
27 november 2002, 22:12
hee allemaal.ik heb in mijn 4x12 een plaat gezet. om de 2 kanten te scheiden (stereo) en om minder laag te krijgen.
de kast bezit van nature ontettend veel laag wat wel mooi is en ook niet gaat modderen zoals bij een standaard marshall cab. maar mn instellingen komen niet overeen met die van de mesa boxen die ik heb. en ik vind het mischien mooier klinken met een delay of een chorusje...
Iemand ervaring hier mee of iedeen???
ik heb het net gedaan maar kan niet luisteren omdat ik door een afspraak met mn buurvrouw niet meer na 8 uur speel.
daar voor mag ik lekker open maar dus niet na 8en...
hoe zou het gaan klinken???

nocki

habberdoedas
27 november 2002, 22:21
Ha Nocki

Ik zou zeggen probeer eens een deels open achterkant. Gewoon een strook hout uit de achterkant zagen. Gaan ze wat ruimtelijker klinken en dat iri gebonk wat een dichte kast heeft is dan ook weg. Ik heb het ook gedaan en ik ben er nu zeer tevreden mee.

Nocki
27 november 2002, 22:23
das ook wel een goed idee. dat ik daar niet aan gedacht heb...
ik zal eens een ander plaatje maken voor tijdelijk...
zal ik dan de onder of de boven kant openen???
meestal is het boven... maar waarom???
nocki

dml
28 november 2002, 04:30
Nocki, je kast intern voorzien van een plaat om gescheiden compartimenten te krijgen t.b.v. het stereobeeld is echt niet nodig. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd maar na testen op volume in een live-situatie. Na verwijderen van het tussenschot bleek dat het geluid van bijv. het linker speakerpaar niet tot nauwelijks hoorbaar was "door" het rechter speakerpaar.

Het maken van een 3/4 back is altijd goed. Waarom de bovenkant? Anders reflecteren de lage tonen direct tegen de vloer en heb je bijna net zoveel laag als voorheen.

alhambra
28 november 2002, 09:36
Mijn koch speakerkast heeft al standaard de achterplaat in 2e gedeeld, anders gewoon de plaat in 2e zagen dan kan je altijd kiezen dicht/half open/helemaal open.

Rectifier
28 november 2002, 13:45
Je kan ook nog proberen de bovenste twee speakers soort GT75's in te zetten of Greenbacks voor helder/open clean.
En onderin Vintage 30's voor de rocksound.