PDA

View Full Version : Clips Studiotone



vinni
11 augustus 2006, 20:29
Hi,

Vraag.....al heel veel goeie dingen gelezen op dit forum over de Koch Studiotone. Zijn er ook opnames beschikbaar?

Oh ja....is er iemand in de buurt van Groningen/Assen die zo'n ding heeft?
Wil wel eens langskomen....

Vinni

ateng
11 augustus 2006, 21:37
Heee Vinni,

Willem Tuhumury uit Drachten heeft een Koch Studiotone head en wat een sound. Hij gebruikte met optreden een 1x12 kast van Mesa loaded met EV en het klonk verbazendwekkend heel groot als je begrijpt wat ik bedoel.

vinni
11 augustus 2006, 22:11
Dank je!

Dr zijn nog een 3-tal versterkers die ik echt wil testen.....
De Studiotone, Diezel Einstein en de Egnater Mod50/100.....

Die Studiotone...tja....hoor dr eigenlijk alleen maar hele positieve dingen over
maar nog nooit zelf kunnen proberen.

Waar ik aan twijfel is de gedeelde EQ en de EL84 buizen. Ben zelf meer een EL34-liefhebber. Dus ben erg benieuwd hoe dat ronkt.

Vinni

BLOK182
11 augustus 2006, 22:14
Hmm..de studiotone zit rond de 800...en de andere twee kosten zo'n 2000 euro...sla je nu niet een heel segment over, of heb je de rest al getest ofzo? Just curious!

vinni
11 augustus 2006, 22:20
Het gaat mij er niet om in deze wat een versteker kost.
Het geluid is goed of niet....als dat met een amp kan van Eur 800 dan neem ik die. Kost die Eur 1600 dan neem ik die.
Iets kopen vanwege de prijs is zo-wie-zo duurkoop. Het blijft aan je knagen
dat het andere toch beter is.

Vinni

srv-man
11 augustus 2006, 22:57
Heee Vinni,

Willem Tuhumury uit Drachten heeft een Koch Studiotone head en wat een sound. Hij gebruikte met optreden een 1x12 kast van Mesa loaded met EV en het klonk verbazendwekkend heel groot als je begrijpt wat ik bedoel.

Willem is ook actief op dit forum als "caught in the balance", kun je hem pm-en.

Van de week heb ik trouwens de Egnater MOD100 aan de tand gevoeld, maar dat geluid is toch wel weer van een heel andere klasse dan de Studiotone. Hoe lekker die laatste ook mag klinken, de Egnater klinkt hemels. Verkeer nu al een paar dagen in een GAS delirium....;)

vinni
11 augustus 2006, 23:02
Hmm ja.....heb vrijwel dagelijks contact met Erwin....

Dus die test komt er nog wel binnenkort.

Jammer dat die mod50 maar twee modules kan hebben.
Eur 1950 is een heel stuk aantrekkelijker dan Eur 2950 voor een MOD100.
Ok...dr zijn meer verschillen....

Kijk....speel nu met een rack....maar ben met een rack begonnen om breeder te klinken binnen onze bas-drums-gitaar bezetting. Maar dat maakt echt niets uit. Dus de hoofdreden om met een rack te spelen is weggevallen.
Ben dus een beetje aan het rondkijken.

Vinni

Mitch
12 augustus 2006, 10:44
De Studiotone heeft zeker geen 'classic' EL84 sound. Behoorlijk vol en strak laag. De gedeelde eq vond ik geen enkel probleem, maar ik begrijp je reserves.

Dude
12 augustus 2006, 11:01
Het gaat mij er niet om in deze wat een versteker kost.
Het geluid is goed of niet....als dat met een amp kan van Eur 800 dan neem ik die. Kost die Eur 1600 dan neem ik die.
Iets kopen vanwege de prijs is zo-wie-zo duurkoop. Het blijft aan je knagen
dat het andere toch beter is.

Vinni

:dontgeti: dit staat toch behoorlijk tegenover elkaar of niet soms ??



Jammer dat die mod50 maar twee modules kan hebben.
Eur 1950 is een heel stuk aantrekkelijker dan Eur 2950 voor een MOD100.
Ok...dr zijn meer verschillen....

vinni
12 augustus 2006, 11:21
Hahaha...dat klopt!

Het enige wat ik echt interessant vind van de MOD100 t.o.v. de MOD50 is die extra module.....en om daar nu Eur 1000 voor extra te betalen....
Vandaar.....

Maar het geluid van een versterker past bij je of niet. Daar heeft het prijskaartje niet zoveel mee te maken. Alleen laten wij ons psychologisch vaak beinvloeden door de prijs "Als dit Eur 1000 duurder is, dan zal het ook wel een stuk beter zijn...." En daar ben ik het niet mee eens.

Vinni

Punt
12 augustus 2006, 11:43
Klinkt top met m'n R9.
Als je Dordrecht in de buurt vindt mag je wel ff langskomen :p