PDA

View Full Version : jmp combo



jubei
11 augustus 2006, 20:25
ik heb een jmp 50 watt combo gezien met marshall celestion speakers,dus celestions met een marshall sticker achter op?weet iemand welke celestions dit zijn(kunnen)?


en zijn dit nog een beetje goede versterkers?en wat doen ze tegenwoordig ong?
leuk voor een beetje stevige rock?


alvast bedankt

Dolf
11 augustus 2006, 20:33
Die jmp's zijn meestal van begin jaren '80, net voor de jcm800. Toen stopte Marshall nog g12 65'er in hun combo/cabinets. Zijn best wel nog goede speakers.

Heb ze ook al met andere speakers gezien dus is waarschijnlijk niet altijd met deze speakers

edit: Klinken geloof ik ongeveer als een jcm800 en zijn dus zeker leuk voor rock, naar waarde zou ik de prijs rond 600/700 euro schatten.

Chris Winsemius
11 augustus 2006, 22:08
ik heb een jmp 50 watt combo gezien met marshall celestion speakers,dus celestions met een marshall sticker achter op?weet iemand welke celestions dit zijn(kunnen)?


en zijn dit nog een beetje goede versterkers?en wat doen ze tegenwoordig ong?
leuk voor een beetje stevige rock?


alvast bedankt

MasterVolume of 4 inputs?
Ben zelf verschillende eind jaren 70 exemplaren met 65 Watters tegengekomen, wat smoother dan de M70 en de T75.
Goed/slecht: da's subjectief. Kijk gewoon of ie voor jou bruikbaar/goed is.
MasterVolume: stevige eind jaren 70/80s rock (crunchy rythm)
4 inputs: 70s rock

Agent_Smith
11 augustus 2006, 23:33
MasterVolume of 4 inputs?
Ben zelf verschillende eind jaren 70 exemplaren met 65 Watters tegengekomen, wat smoother dan de M70 en de T75.
Goed/slecht: da's subjectief. Kijk gewoon of ie voor jou bruikbaar/goed is.
MasterVolume: stevige eind jaren 70/80s rock (crunchy rythm)
4 inputs: 70s rock

Ja klopt helemaal. Ik heb er hier ook 1 staan. 1980 MV en 2x G12M70. 50watt en BALLEN!!!

Dude
12 augustus 2006, 11:21
Ik zoek al jaren een goeie jmp 50 watter combo,

vind helaas alleen maar zwaar gemodde niet orginele versies....

kut is dat haha

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 15:00
Ik zoek al jaren een goeie jmp 50 watter combo,

vind helaas alleen maar zwaar gemodde niet orginele versies....

kut is dat haha

PM of email me binnenkort even.

aart steekelenburg
12 augustus 2006, 15:28
de typische brownsound gok ik.. vroege van halen. Ik vind ze fantastisch klinken!

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 15:47
de typische brownsound gok ik.. vroege van halen.

Meestal niet....

aart steekelenburg
12 augustus 2006, 18:45
mijn jmp uit 1980 wel in ieder geval... die oudere jmp's absoluut niet nee.

Don Olivier
13 augustus 2006, 03:57
Voor de 'Brownsound' heb je toch wel een 100 watter plexi nodig hoor...

heavy-metal-thunder
14 augustus 2006, 08:29
klinken goed en als 2*12 veel headroom.

Maar, die beesten wegen als lood. Groot en zwaar.

jubei
14 augustus 2006, 23:40
ik kan een exemplaar kopen voor ong 450



ziet er wel een beetje beat-up uit van buiten
en de plaat met knoppen zit een beetje los
verder denkt ie dat het nog allemaal orgineel is

mischien dat ik effe langs ga om te kijken

Dolf
15 augustus 2006, 01:05
Is niet veel geld imho.

Maar euh, heb die met Marshall speakers nu ook zien staan op markplaats, die zien eruit alsof ze uit een valvestate komen. Zijn niet echt hoog aangeschreven, maar blijft wel een mooie prijs.

Agent_Smith
15 augustus 2006, 08:15
ik kan een exemplaar kopen voor ong 450



ziet er wel een beetje beat-up uit van buiten
en de plaat met knoppen zit een beetje los
verder denkt ie dat het nog allemaal orgineel is

mischien dat ik effe langs ga om te kijken

Die heb ik idd ook zien staan. Is echt geen geld voor zo'n ding. Tegenwoordig gaan ze zo rond 8 à 9 honderd ongeveer. Alleen die speaker twijfel ik ook meteen aan. Lijken me niet origineel, maar zeker weten doe ik het niet. Ze zijn iig anders dan in degene die ik hier heb.

the sure thing
15 augustus 2006, 20:48
IDD. De JMP combo's hebben maar weinig met Van Halen en "the brown sound" te maken.

heavy-metal-thunder
16 augustus 2006, 08:39
IDD. De JMP combo's hebben maar weinig met Van Halen en "the brown sound" te maken.

bwah... ja en neen. Ik vind dat zo'n JMP combo niet veel verder van de EVH Brown sound staat dan vb. een plexi. Die Brown sound kwam bij Eddie niet uit een standard plexi. Dat waren zijn vingers, gitaar, cab, de variax en nog enkele zaken.

the sure thing
16 augustus 2006, 18:33
Ik heb een 1959 model uit 1970 gehad en met het volume op 10 (wel een powerbrake ertussen) en een gitaar met een krachtige humbucker had ik toch echt het Van Halen geluid! Dan heb ik het wel over Van Halen's 1e album.

Chris Winsemius
16 augustus 2006, 18:59
JMP stond vanaf de jaren 60 tot de 80s op Marshalls. Dat type omvat dus veel modellen........

EVH:
- speeltechniek
- studio-tricks
- '67 Plexi, van Weelden BrownSoundMod of enkele andere amps
- eerste LP is ingespeeld met 'n '58 Strat met PAF-HB, normale trem., of die PAF std. was of veranderd was is onbekend maar veel mensen halen die HB-sound uit 'n HB met mismatched spoelen (vrij standaard voor PAFs, meer hoog)

heavy-metal-thunder
17 augustus 2006, 10:31
Ik heb een 1959 model uit 1970 gehad en met het volume op 10 (wel een powerbrake ertussen) en een gitaar met een krachtige humbucker had ik toch echt het Van Halen geluid! Dan heb ik het wel over Van Halen's 1e album.

ja, maar VH 1 was opgenomen met een strat met een 59 PAF. Euh, dit zijn niet bepaald krachtige HB' te noemen (naar huidige normen dan toch).

ik geloof wel dat je een héél goeie sound zal gehad hebben, maar of je écht de EVH sound uit haalde... Er zat op EVH1 toch wat meer technisch vernuft achter.

the sure thing
18 augustus 2006, 12:18
.. technisch SPEEL vernuft ja. Dat heb ik niet.... En ik had ook geen Flanger en Reverb eraan gehangen natuurlijk. Maar los van dat was het toch echt 90% Van Halen...

jubei
22 augustus 2006, 22:50
heeft niemand precies deze speakers eerder gezien in een jmp?
en weet niemand welke het nou precies zijn?want ik heb geen zin aan een stelletje valvestate speakers,zodat ik ze direct wel weer kan gaan vervangen.

en als je gaat kijken naar de amp,waaraan zou je kunnen zien of hij gemod is?
en de faceplate en dus waarschijnlijk ook de versterker daar onder is wat verschoven(hangt los)wat zou dat kunnen zijn?

en kan je er nog een beetje leuk een stoner/doom sound uit halen?
beetje van black sabbath naar kyuss