PDA

View Full Version : G-sharp



Les Paul
11 augustus 2006, 19:52
Vandaag opgehaald en meteen ingeplugd in mijn DSL201.
Ik wil hem vooral als delay gebruiken. Met name de eenvoudige bediening leek mij ideaal.

Eerste indruk is prima. Hij is inderdaad super eenvoudig te gebruiken. Binnen 1 minuut had ik al een lekkere delay te pakken. De delays varieren van cleane delay (erg digitaal en hi-fi) tot tape (verrassend lekker) en lo-fi.

Toen de effecten geprobeerd. De chorus is niet mijn ding, maar ik wilde toch al mijn CE-2 weer gaan gebruiken. Flanger vond ik ook niet geweldig. De phaser is wel aardig, maar ik denk dat dit soort effecten gewoon op een analoog pedaaltje thuis horen.

Dan de reverbs. Eigenlijk was dat toch wel de meest positieve verrassing. Veel mogelijkheden en gewoon lekkere reverbs. Typisch voor de gitaar zijn de 3 verschillende spring-reverbs. Met name de classic en vintage zijn erg mooi als je ze subtiel toepast.

Al met al dus een zeer veelzijdige unit voor relatief weinig geld.

paulusdeBKB
12 augustus 2006, 10:44
Gefeliciteerd ermee! Wel een kleine tegenvaller dat je de chorus kennelijk niet zo mooi vindt. TC's choruspedaaltje is toch wel een van de archetypes...

habberdoedas
12 augustus 2006, 10:57
Hoi Les Paul, Wat heb je er voor betaald?. Zit namelijk ook te overwegen om een paar pedaaltjes de deur uit te doen en een G-Sharp aan te schaffen voor reverbs en delays. En kan je de G-Sharp ook aansturen met een midifootcontroller?? om présets op te roepen?

Les Paul
12 augustus 2006, 11:21
Ik heb hem eigenlijk niet gekocht voor de chorus, dus dat is nauwelijks een tegenvaller te noemen. Een chorus moet voor mij echt analoog zijn.
Het ging mij vooral om de delays en die zijn erg mooi. Dat er mooie reverb op zit is voor mij een extra bonus.
Ook bruikbaar is wat TC de vibrato noemt (is eigenlijk tremolo). Daar zijn echt mooie effecten mee te bereiken.
De geluidskwaliteit doet volgens mij niet onder voor de G-major. De mogelijkheden zijn natuurlijk een stuk minder, maar daar staat tegenover dat de G-sharp super eenvoudig te bedienen is en dat is voor mij veel meer waard.

De prijs was 249 euro.
En ja, je kan hem prima met midi aansturen, niet alleen om presets op te roepen, maar ook bijvoorbeeld de tap-functie. Hij komt bij mij straks in mijn nieuwe pedalboard. Ik hou niet zo van het gesjouw van een 19" rack, maar ik wil wel een aantal van de mogelijkheden van midi gebruiken.