PDA

View Full Version : gitaarinput



tabmaniac
11 augustus 2006, 19:30
hallo allemaal,

het schroefje van de input van mn gitaar viel er gister plotseling van af.. ik heb m er nu weer op gedraait maar ik ben bang dat het snel weergebeurd.

heeft iemand ook wel eens problemen hiermee gehad en hoe kan ik m het het best weer opzetten zonder dat hij er ooit nog weer vanaf valt (met een bepaald lijm of weet ik veel wat)?

alvast bedankt:D

guitartub
11 augustus 2006, 19:49
Beetje vloeibaar hout should do the trick.

sembo
11 augustus 2006, 19:53
welk schroefje??

als het je schroefje is waar je stekker in gaat kan je het heel strak aandraaien of wat seconde lijm eraan doen en vast draaien( want seconde lijm zie je niet zo goed en is toch sterk)

als het het schroefje is waar je input stekker aan je gitaar vast zit gewoon met houtlijm doen.( beetje lijm in het gaatje doen en dan vast draaien)


succes :rockon:

mustang16
11 augustus 2006, 22:38
als het je schroefje is waar je stekker in gaat kan je het heel strak aandraaien of wat seconde lijm eraan doen en vast draaien( want seconde lijm zie je niet zo goed en is toch sterk)

Ik heb dit probleem ook, gewoon goed aandraaien dus

hendrix2
11 augustus 2006, 23:00
ook al gehad, gewoon goed vastdraaien.
Zal zeker wel nog eens los komen, terug vastdraaien dan :D.

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 00:23
hallo allemaal,

het schroefje van de input van mn gitaar viel er gister plotseling van af.. ik heb m er nu weer op gedraait maar ik ben bang dat het snel weergebeurd.

heeft iemand ook wel eens problemen hiermee gehad en hoe kan ik m het het best weer opzetten zonder dat hij er ooit nog weer vanaf valt (met een bepaald lijm of weet ik veel wat)?

alvast bedankt:D

Gat (gedeeltelijk) opvullen met splinters v/e cocktail-prikker of hout, hoogstwaarschijnlijk is het gat wat groter geworden en houdt de schroef zich niet meer goed vast.

Jerre
12 augustus 2006, 00:37
Gat (gedeeltelijk) opvullen met splinters v/e cocktail-prikker of hout, hoogstwaarschijnlijk is het gat wat groter geworden en houdt de schroef zich niet meer goed vast.

:nervous:

Ik hoop maar dat hij dat niet doet, het gaat hier over de output van de gitaar, niet die knop om een strap aan te hangen ...
Ik zie hem zijn output al volproppen met cocktail prikkers :seriousf:

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 00:44
:nervous:

Ik hoop maar dat hij dat niet doet, het gaat hier over de output van de gitaar, niet die knop om een strap aan te hangen ...
Ik zie hem zijn output al volproppen met cocktail prikkers :seriousf:

Ha ha.
Andere schroeven kunnen ook los raken....
Output is vaak bevestigt op 'n plaatje met 2 tot 4 schroeven, heb zelf dit probleem ook weleens bij 'n Tele (helaas) meegemaakt.

Mocht hij het moertje bedoelen: zorgen dat je bij de andere kant kant komt en dan de zaak weer stevig vastzetten.

tabmaniac
12 augustus 2006, 13:57
klopt, maar ik heb een epiphone sg.. daar zit hij op de voorkant van de body met een enkel schroefje... ik weet niet hoe je het noemt maar het is een bout met een gat erin:D dat schroefje raakt bij mij telkens los..

forceps
12 augustus 2006, 14:25
Dat heet een moer!

Oplossing: goed aandraaien met een steeksleutel en zorgen dat je input aan de achterkant niet mee kan draaien, anders heb je nog kans dat je de kabels los trekt. Maar dat merk je vanzelf :P

StephanL
12 augustus 2006, 14:32
Ohh dus het komt bij de beste gitaren voor, heb het zelf ook bij mijn Ibanez GRG 170, vanaf het begin al. Ik draai de moer ook maar elke keer maar weer vast, zit denk ik weinig anders op.

Chris Winsemius
12 augustus 2006, 14:44
klopt, maar ik heb een epiphone sg.. daar zit hij op de voorkant van de body met een enkel schroefje... ik weet niet hoe je het noemt maar het is een bout met een gat erin:D dat schroefje raakt bij mij telkens los..

Moertje dus.

Dan geen cocktailprikkers! :)

'n Redelijk ok-je oplossing kan dit zijn, indien de schacht v/d input lang genoeg is:
- gekartelde ring over de input aan de binnenkant v/d body
- input door body heen
- dan normale, platte ring
- dan de moer
- en goed vastdraaien met 'n ringsleutel

tabmaniac
12 augustus 2006, 15:28
bedankt allemaal:D

ik kan m wel de hele tijd vast gaan draaien vmaar als hij mij er een keer uitvalt op het podium:P dat moeten we natuurlijk niet hebben..

ik denk dat ik gewoon een keer ga proberen met secondelijm en als dat niet werkt stuur ik m trug:D ik heb 5 jaar garantie dus :seriousf: