PDA

View Full Version : Intro 'won't get fooled again' op gitaar?



Reneke
11 augustus 2006, 19:28
Beste mensen,

Heeft iemand een idee hoe je het beste het synthesizer intro van The Who- won't get fooled again' op je gitaar kunt naspelen? Welke effect moet je gebruiken? En geeft iemand tabs?

Ik weet dat er een coole versie van Van Halen, allen heb ik die (nog) niet gehoord (bloos)

Dit vond ik nog op internet over het originele geluid:
For Won’t Get Fooled Again:
Pete is playing block chords spread between the two keyboards of the 1968 Lowrey Berkshire Deluxe TBO-1 organ. The output of the organ is fed into the audio input of the EMS VCS3 mk1 synth. The first bit of processing to be applied to the organ sound is a low-frequency oscillator (LFO) controlling the frequency of a voltage-controlled filter (VCF), using a sine or triangle wave shape. In other words, the synth is turning the tone of the organ from mellow to bright, up and down automatically.

Step 2 has the output of Step 1 being fed into a voltage-controlled amplifier triggered by a square wave LFO. This means the VCS3 is turning the volume of the organ on and off in a repeating fashion.


Bedankt,
Rene

datsun
11 augustus 2006, 23:05
gewoon gitaar met wahwah? mss een zeer klein randje ofzo...

ponq
11 augustus 2006, 23:52
nou....dat nummer spelen wij (coverbandje) ook. Ik gebruikte voor de intro mijn GNX4 multi-fx pedaal. Als je zoiets hebt, ik gebruikte de volgende settings:
-LFO die volume aanpaste om het stotterende (nul naar max en terug) geluid na te doen.
-LFO op de IPS (Pitch shifter) die de hoogte van de 2e toon (naast origineel) volgens een bepaald patroon aanpaste.

Je kreeg het ideen van de originele intro... maar t blijft een gitaar.

fhensen
19 september 2006, 15:02
www.911tabs.com voor de tab

Basic is het stringplukken van een A-accoord met variaties. Zie verder de tabs