PDA

View Full Version : JV Strat eindelijk verkocht



Johnny Ramone
11 augustus 2006, 17:22
Eindelijk na een maand of drie mijn JV Strat verkocht. Het mag dan een gitaar zijn van uitermate goede kwaliteit, maar van zo'n ding afkomen, voor een redelijke prijs, is een ander verhaal. Ik ga nu voor een Fender Tele, wel een USA, daar krijg je altijd goed geld voor terug, ook al is het een baggergitaar.

Conclussie: JV Strat is een goede gitaar, alleen voor het spelen, niet voor de business.

Ik heb er 550 Euro voor gekregen, lijkt veel, maar voor 550 Euro koop je normaal gesproken geen goede Strat.

Gezocht: Custom Shop Telecaster of Nocaster

GuitarMaster
11 augustus 2006, 17:55
voor 550 Euro koop je normaal gesproken geen goede Strat.



Wat een bullshit man, voor <550 euro kun je een hele mooie japanse strat kopen, 2e hands blade is ook een optie voor dat geld, zijn beiden erg goed.

guitartub
11 augustus 2006, 18:23
Ik heb mijn amerikaanse strat plus voor €500,- gekocht en da's geen geld voor een hele goede gitaar.

Tupelo
11 augustus 2006, 18:40
Idd. poor bastard. :roll: :stop:

guitartub
11 augustus 2006, 18:47
Who?? Me???
Nooooooo

Johnny Ramone
11 augustus 2006, 19:14
Ik heb mijn amerikaanse strat plus voor €500,- gekocht en da's geen geld voor een hele goede gitaar.

Dat is een goede deal

Even ter verduidelijking: Een Japanse Strat is vaak heel goed, maar levert geen geld op. Dus: ja voor <550 Euro kun je goeie strats kopen, maar eigenlijk zou er meer voor betaald moeten worden. Het is jammer dat wanneer er fender usa op staat dan pas de prijs naar boven gaat. Ik baal dus dat ik maar 550 euro voor mijn jv heb gekregen, hij was naar mijn mening meer waard gezien de kwaliteit. Ik hoop dat mijn verhaal nu beter wordt begrepen. Blade is leuk, maar geen Fender, net zoals Yamaha geen Ibanez is, Squier is wel Fender.

nopster
11 augustus 2006, 20:07
Als je naar de nieuwprijzen kijkt zie je toch ook al een groot verschil...

Luke-wannabe
11 augustus 2006, 20:25
Japanse fenders gaan voor 700 weg hoor :sssh:

guitardude
11 augustus 2006, 20:27
Japanse fenders gaan voor 700 weg hoor :sssh:
Oww das mooi want ik heb de mijne voor 400 gekocht, altijd leuk om te weten als ze ineens meer waard worden :)

Luke-wannabe
11 augustus 2006, 20:32
Hehe jep. Ik heb het wel over de Reissues heh! Niet de standards, die overigens ook heel goed zijn.. Maar die €700 euro is wel voor een exemplaar dat helemaal afgesteld word naar jouw smaak enzo. Maar alsnog vet netjes
Ik heb de mijne voor 500 gekocht btw

drap
11 augustus 2006, 20:40
Hehe jep. Ik heb het wel over de Reissues heh! Niet de standards, die overigens ook heel goed zijn.. Maar die €700 euro is wel voor een exemplaar dat helemaal afgesteld word naar jouw smaak enzo. Maar alsnog vet netjes
Ik heb de mijne voor 500 gekocht btw

Maar niet tweedehands, want dan ga ik toch voor een Amerikaan als die Jap zo veel moet kosten. Nieuw zou best kunnen.

Tupelo
11 augustus 2006, 20:45
Idd.

Ik kocht mijn Fender Telesonic ook voor 2200 euro 2ehands.
En mijn Blade Delta Standard is ook 500 euro waard 2ehands.
Mijn Höfner 1100 euro.
En mijn Regal 900.

:roll:

Iets is waard wat een ander ervoor wil geven & zolang ik 2ehands MIJ strats zie voor 350 zijn ze voor mij nog geen 700 waard.
Misschien als het een leuke anniversary is ofzo, maar anders. :stop:

Luke-wannabe
11 augustus 2006, 20:53
Maar niet tweedehands, want dan ga ik toch voor een Amerikaan als die Jap zo veel moet kosten. Nieuw zou best kunnen.wel 2dehands. + veel mensen (including me) zijn er over eens dat een jap een lekkerdere feel heeft

drap
11 augustus 2006, 20:55
wel 2dehands. + veel mensen (including me) zijn er over eens dat een jap een lekkerdere feel heeft

Echt, dan betaal je veel te veel. Ik ga morgen m'n Japanse Fender custom telecaster halen en die staat op de site waar ik 'm van heb voor E475,- Dan vind ik die E700,- wel een beetje veel

Luke-wannabe
11 augustus 2006, 20:58
475 vind ik goedkoop. Maargoed ik heb geen zin om helemaal te gaan discussieren enzo...

hendrix2
11 augustus 2006, 21:04
tja ik denk toch ook 2dehands
american: 750-800
Japan: 500
Mex.:300

zo kom ik ze in ieder geval toch het meeste tegen op 2dehands.be en andere

nopster
11 augustus 2006, 21:17
Ik had ook zoiets in gedachten. Iedereen hanteert toch wat dezelfde prijzen... Mijn Japanse RI was ook tegen de 500.

Johnny Ramone
11 augustus 2006, 21:28
Ik ben blij dat ik van die kutjapanner af ben, God bless the American Strat!

Tupelo
11 augustus 2006, 21:33
Ach, uiteindelijk is het allemaal bullshit vind ik.
Uiteraard betaal je voor een yankee meer & is 'ie wat dat betreft contstanter als investering.
Op dit ogenblik heb ik een Fender usa Telesonic en een made in Korea Blade Delta Standard Telecaster.
Nieuwwaarde is +/- 3* Blade = 1* Fender. :D
De Telesonic is mijn droom gitaar, maar mijn Blade is mijns inziens net zo goed. (met uitzondering van de stemmechanieken, maar die zijn zo te vervangen)
Ik speel in ieder geval even graag op beide gitaren en als ik eerlijk ben kan ik het prijsverschil niet voor mezelf verantwoorden behalve dan dat ik al heel lang een fetish voor die Telesonic heb.
Made in usa is nogal een overrated ding waar veel mensen hier iets te hard over lopen te kwijlen, vind ik. :)

nopster
11 augustus 2006, 21:40
Ik ben blij dat ik van die kutjapanner af ben, God bless the American Strat!

Dus omdat die JV minder waard is is het plots een kutgitaar?

drap
11 augustus 2006, 21:46
Het enige wat ik kan bedenken waar de Amerikanen het winnen van de Japanners zijn de elementen. Hoewel je tegenwoordig ook al gelimiteerde Japanse versies hebt met Amerikaanse elementen d'r in. Dan zou mijn keus snel gemaakt zijn eigenlijk. Zelfs die gelimiteerde Japanse Fenders liggen qua prijs toch nog ff een paar honderd eurootjes d'r onder.

Nobler
11 augustus 2006, 22:09
als je een gitarist bent (= iemand die op een gitaar speelt) koop je je gitaar ook niet voor de handel, maar om er op te spelen. Als hij bevalt verkoop je hem niet als er niets aan de hand is (als je aan de grond zit). Iedereen weet dat wat je vandaag nieuw koopt op een hele hoge uitzondering na morgen al een stuk minder waard is bij verkoop, dus als je er bij verkoop minder voor terugkrijgt moet je naar mijn mening niet zeuern. Gelukkig zijn er andere mensen die hun spullen weg willen doen voor veel minder dan ze er voor betaald hebben, kunnen wij het mooi veel goedkoper krijgen.