PDA

View Full Version : [B]Reverend Gitaren[/B]



blademan
11 augustus 2006, 16:42
wie heeft er ervaring met dit kleine maar oh zo interessante Amerikaanse gitaarmerk? Ik vind de gitaren er echt tof uitzien, zeker de warhawk serie met die omgekeerde kop (beetje Firebird-achtig). Graag reacties van de kenners.

dano
11 augustus 2006, 17:37
ik heb er ook ooit een topic over begonnen, even de search gebruiken:) ik vind ze ook tegek en hoop er ooit nog 1 te bezitten. In dat oude topic staan wat reacties

Tupelo
11 augustus 2006, 18:38
Ik vind ze er ook leuk uitzien.
Nog nooit op gespeeld.
Erg tegenstrijdige reacties over gelezen.

Mitch
11 augustus 2006, 18:40
Ik was zelf een jaar of drie geleden helemaal verkikkerd op de Slingshot. Ik vond 'm ongelofelijk cool, totdat ik er op één kon spelen. Wat een baggerding. De kunststof body zag er niet uit, totaal niet als op de afbeeldingen. Echt een afschuwelijke cheap plastic look. Daarnaast as de hals als een honkbalknuppel zo dik en was de klank erg leeg, totaal geen diepte.

dano
11 augustus 2006, 20:04
voor je gevonden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=58648&highlight=reverend

blademan
11 augustus 2006, 22:25
bedankt voor de reacties, maar de oude topics gaan vooral over de vorige series Reverend gitaren, die waren idd. een soort plastic met hout, maar er is nu een volledig houten serie (uit Korea) die er wel behoorlijk solide uitziet, daar wil ik graag reacties over horen.

blademan
12 augustus 2006, 16:26
niemand die deze nieuwe serie kent?

Mitch
12 augustus 2006, 16:30
Ik zou zeggen: ga het eens lekker voor ons uitzoeken en post een review :D

blademan
12 augustus 2006, 19:38
bedankt Mitch, het antwoord dat ik zocht.

Luke-wannabe
12 augustus 2006, 19:43
Hahahahahah

Robbert
12 augustus 2006, 21:01
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon3.gif

Als je met een zoekopdracht alleen topics vind over de oude serie, dan zal de nieuwe serie wel nooit gereviewd zijn.

Mitch
12 augustus 2006, 22:03
Niet boos worden :(
Ik vrees dat Robbert gelijk heeft. Er heeft nog nooit iemand gepost over die dingen. Ik weet dar op Harmony Cnetral al wel een topic over is geweest op het FX forum, mogelijk ook op het Gitaren subforum. Probeer het daar eens.
En ik meende het serieus: als je ze kunt vinden in NL en je kunt ze testen: schrijf er dan zeker even een review over.

blademan
13 augustus 2006, 17:21
Check this one out. Mooie firebird-achtige look!
http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/stage_king_series/hi_res/warhawk_blk_big.jpg

blademan
13 augustus 2006, 17:23
of wat dacht je van deze?
http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/stage_king_series/hi_res/flatroc_creme_stoptail.jpg

de harmony central reviews voor deze gitaren zijn zonder uitzondering lovend!

Tupelo
13 augustus 2006, 17:37
Die laatste is bloedmooi! :o

blademan
14 augustus 2006, 16:18
ja, dat vind ik ook, in Oranje is ie ook om te smullen. Ik ga ze binnenkort maar eens uitproberen bij Groove Street in Brussel, is niet naast de deur maar das de enige dealer in de buurt. En.... zoals gezegd, Harmony Central reviews zonder uitzonderingen erg positief.

blademan
15 augustus 2006, 12:25
jammer genoeg worden ze nergens in Nederland verkocht, Groove street in Brussel heeft het monopolie wat de verkoop aangaat, en direct bestellen in USA kan dan ook niet, dat maakt de prijs wel wat hoger in dit geval want de Amerikaanse prijzen liggen toch wat lager.


Wie weet trouwens hoeveel de invoerbelasting/accijns is voor de gemiddelde gitaar van rond de 500 euro

http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/stage_king_series/hi_res/flatroc_org_stoptail.jpg

BODY tone chambered solidbody with 5.5 mm solid spruce top on chambered mahogany. Black back and sides with cream binding. 16-1/2" x 13" x 1-3/4".
PICKUPS two Reverend Revtron mini-humbuckers, output/tone calibrated for each position.
NECK bolt-on, maple, amber tinted satin finish.
TRUSS ROD dual-action, access at headstock.
SCALE 25-1/2".
FINGERBOARD rosewood, 12" radius.
FRETS 22 medium jumbo.
NECK PROFILE medium oval.
NUT 1-21/32" (42 mm) width, graphite.
TUNERS Wilkinson EZ-Lock tuners with staggered heights.
BRIDGE TOM w/ stop tail.
TREMOLO (OPTIONAL) Les Trem tremolo with precision roller bridge.
CONTROLS custom volume & tone, Bass Contour, 3-way.
WEIGHT approx. 7.5 pounds.
STRINGS 10-46 unless otherwise requested.

Mitch
15 augustus 2006, 16:06
Het is je misschien nog niet opgevallen, maar invoerrechten hoef je al een tijdje niet meer te betalen binnen de EU. Doe er je voordeel mee !

Tupelo
15 augustus 2006, 16:10
BODY tone chambered solidbody with 5.5 mm solid spruce top on chambered mahogany.

'T wordt steeds interessanter dit! :p

blademan
15 augustus 2006, 16:28
van die invoerrechten binnen de EU die er niet meer zijn wist ik al, ik zat met mn kop nog bij DE Amerikaanse website.!!

blademan
16 augustus 2006, 22:59
@Tupelo

wat bedoel je met het wordt steeds interessanter? Je hebt de Sparrenhouten top vet gemarkeerd, hoezo?

Ik ben echt van zins om eens naar Brussel te tuffen en deze zeer interessante gitaren eens aan de tand te voelen, zeker de Flatroc met revtron elementen en de Jetstream met 3 P90s hebben mn interesse weten te wekken.