PDA

View Full Version : Welke pickups Epiphone Black Beauty



Tjepke
11 augustus 2006, 15:30
Ik wil binnenkort maar eens de elementen vervangen van mijn epi. Ik zat zelf te denken aan gfs pickups. Zelf dacht ik aan alnico fat paf of de crunchy paf. Zelf vind een blues/rock geluid erg lekker en daarnaast moet er mooi clean geluid uit komen. Wie heeft ervaring met de GFS pickups en welke element plaats ik op de posities van de 3 elementen van de epi. Alvast bedankt

Orpheo
11 augustus 2006, 16:04
ik zou iets meer investeren in pickups. dan krijg je waarschijnlijk NOG beter geluid uit je epi. wat ik erin zou stoppen....

3 keer air norton

3 keer Evolution bridge

3 keer EVO2

3 keer Breed

das mijn keus. ik zal op dit moment gaan voor 3 keer evo.

edit: ik hoor t al, de vraag 'maar orpheo, idioot, waarom DRIE maar dezelfde?! in hals toch minder output omdat t al meer output heeft dan bridge?"

ik heb dat dus uitgetest, en dat valt echt reuze mee. ik heb 2 air nortons in n gitaar liggen, en de halspup heeft zelfs MINDER output dan de brugpup, ondanks dat ze tzelfde zijn. ook als ik de elementen op de andere plek zet. meer output op hals heb ik bv weer graag ivm solo's die ik daar speel. vandaar. en ik heb graag een moddervet geluid op hals. de meeste halspups zijn te iel, teveel high. hoe dikker hoe beter is bij mij t devies geworden lijkt t.

renier
11 augustus 2006, 16:27
ik zou iets meer investeren in pickups. dan krijg je waarschijnlijk NOG beter geluid uit je epi. wat ik erin zou stoppen....

3 keer air norton

3 keer Evolution bridge

3 keer EVO2

3 keer Breed

das mijn keus. ik zal op dit moment gaan voor 3 keer evo.

edit: ik hoor t al, de vraag 'maar orpheo, idioot, waarom DRIE maar dezelfde?! in hals toch minder output omdat t al meer output heeft dan bridge?"

ik heb dat dus uitgetest, en dat valt echt reuze mee. ik heb 2 air nortons in n gitaar liggen, en de halspup heeft zelfs MINDER output dan de brugpup, ondanks dat ze tzelfde zijn. ook als ik de elementen op de andere plek zet. meer output op hals heb ik bv weer graag ivm solo's die ik daar speel. vandaar. en ik heb graag een moddervet geluid op hals. de meeste halspups zijn te iel, teveel high. hoe dikker hoe beter is bij mij t devies geworden lijkt t.

mwah orpheo, de 3 die je noemt zijn niet echt bluesrock pups.

ik zou gewoon voor 3 x '59 gaan, als je de echte ouwe lespaul sound wil.

ik denk dat ik zelf 2 x 59 en 1 x custom 5 zou doen, maar goed..

Tjepke
11 augustus 2006, 19:12
bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik meer neig naar het klassieke les paul geluid. Ik vind het ook belangrijk dat de gitaar clean een mooi vol en warm geluid maakt.

Orpheo
12 augustus 2006, 01:46
nee, niet de Seymour duncan '59. vind ik een iel naar ding. ik ga dan voor de PAF van dimarzio.

en oh ja, mijn excuses; ik las over dat stukje 'bluesrock'

drap
12 augustus 2006, 01:51
nee, niet de Seymour duncan '59. vind ik een iel naar ding. ik ga dan voor de PAF van dimarzio.

en oh ja, mijn excuses; ik las over dat stukje 'bluesrock'

Een iel ding???? Dan vind jij de originele PAF humbuckers van Gibson ook iel klinken, want daar komt die '59er ook bij in de buurt. Ik heb ze zelf ook in m'n lp zitten (morgen is ie pleite btw) en die klinken met een lekkere versterker + pedaal lekker romig. Dat romige heeft dan ook weer z'n beperkingen moet ik eerlijk zeggen en dan vooral in het clean, waar het een beetje dof gaat klinken.

Orpheo
12 augustus 2006, 02:16
Een iel ding???? Dan vind jij de originele PAF humbuckers van Gibson ook iel klinken, want daar komt die '59er ook bij in de buurt. Ik heb ze zelf ook in m'n lp zitten (morgen is ie pleite btw) en die klinken met een lekkere versterker + pedaal lekker romig. Dat romige heeft dan ook weer z'n beperkingen moet ik eerlijk zeggen en dan vooral in het clean, waar het een beetje dof gaat klinken.

nee ik zweer je; ik heb de '59er gehad in mijn les paul. eerst in de edwards, daarna in de gibson custom gezet, ik dacht, in de edwards iel, ok. maar in die gibson MOET ie wel gewoon bagger en baggervet zijn. nee dus. ik vond t een iel ding, zonder ballen, en totaal niet romig, totaal niet vet. maar ja, ik heb t liefst een pup in de hals die met pot vol open superdik vet en romig is, en scheurt alsof ie door de duivel op z'n hielen wordt gezeten (maar NIET modderig is, ook niet op high gain) en met vol.pot iets dicht, heel mooi cleaner wordt. ik heb dat gevonden in o.a. de air norton. heerlijk element! als je op de meeting komt kan je 'm proberen.

drap
12 augustus 2006, 02:19
nee ik zweer je; ik heb de '59er gehad in mijn les paul. eerst in de edwards, daarna in de gibson custom gezet, ik dacht, in de edwards iel, ok. maar in die gibson MOET ie wel gewoon bagger en baggervet zijn. nee dus. ik vond t een iel ding, zonder ballen, en totaal niet romig, totaal niet vet. maar ja, ik heb t liefst een pup in de hals die met pot vol open superdik vet en romig is, en scheurt alsof ie door de duivel op z'n hielen wordt gezeten (maar NIET modderig is, ook niet op high gain) en met vol.pot iets dicht, heel mooi cleaner wordt. ik heb dat gevonden in o.a. de air norton. heerlijk element! als je op de meeting komt kan je 'm proberen.

Als je dan eerst je snaren ff andersom zet :seriousf: Maar ik wil 'm wel ff horen inderdaad. Ik ben benieuwd. Wie weet wat er in de toekomst in m'n nieuwe SG ga zetten. Volgens mij heb je trouwens ook 2 versies van die '59ers. Een met Seymour Duncan logo en één zonder. Zeker weten doe ik dat niet. Ik heb in ieder die zonder logo.

SimonS
12 augustus 2006, 08:09
ik kon de Air Classics wel waarderen.

glacius
12 augustus 2006, 10:10
seymour duncan SH5 bridge
seymour duncan SH4 middle
dimarzio dp211 ej custom neck

habberdoedas
12 augustus 2006, 10:45
In neck positie een Seymour Duncan 59. In bridge postitie een Seymour Duncan Jeff Beck (JB) in het midden mmmmm niet mijn ding maar als ik moest keizen een Dimarzio Super Distortion of zoiets. Als dat er allemaal inzit vervang dan ook meteen alle potmeters, de toggleswitch en de stemmecanieken. En dan heb je een prima Les Paul.........om mee te Bloezen, te Jassen, te Zolen en te Scheuren.......Suc6 ermee

Dude
12 augustus 2006, 11:18
Gebruik je de middelste positie uberhaubt ??

Bartjuuuuh

Orpheo
12 augustus 2006, 13:58
@ dude: nee, de middelste positie gebruik IK niet, en de middelste pup zeker niet. die is bij mij dus ook losgekoppelt. t ziet er alleen cool uit :D

@ drap; oh ja, dom van me; je bent linkshandig.

Tjepke
15 augustus 2006, 20:26
maar kan iemand mij nu zeggen, welke opties ik heb voor de 3 gfs elementen, mijn budget is niet zo groot om gaan seymour duncan's

Agent_Smith
15 augustus 2006, 20:32
maar kan iemand mij nu zeggen, welke opties ik heb voor de 3 gfs elementen, mijn budget is niet zo groot om gaan seymour duncan's

Toch doorsparen. Duncans moet je hebben. Duncan Custom of Custom Custom. En een '59 of Jazz in de neck.