PDA

View Full Version : Randall G3 probleem



Prazzle
11 augustus 2006, 13:50
Onze gitarist heeft een Randall RH150G3 head gekocht op Thomann.de, wanneer hij deze aansloot op zijn h&k Attax 4x12 cabinet kwam er niks uit. Geen hiss, geen klik wanneer de versterker aangestoken werd, compleet niks. Hij mailde thomann, die de head zijn komen ophalen en een andere (of dezelfde, hersteld, als er al uberhaupt iets te herstellen was) opstuurden. Nu komt er weer niks uit, dus leek het me raadzaam wat foto's te posten en es te vragen wat het probleem zou kunnen zijn. Het aansluiten op zich lijkt me toch vrij 'idiot proof' ^^
aan de kabel of de cab ligt het niet, want als je de peavey bandit combo erop aansluit werkt het wel.

hier een paar foto's en bij voorbaat dank voor alle mogelijke hulp :)
http://img132.imageshack.us/img132/6121/stackbackgc5.jpg

http://img142.imageshack.us/img142/7738/stackfrontsc4.jpg



http://img132.imageshack.us/img132/4871/backdetailmi0.jpg

eng elfjuh
11 augustus 2006, 13:57
H&K cabs hebben twee aansluitingen, een om op de head aan te sluieten, en een om door te lussen naar een andere cab, misschien verkeerde aansluiting?

AART
11 augustus 2006, 14:11
wat zijn alle instellingen op de head, hoeveel ohm is de cab, hoeveel de top?

Ehm, tja, staat volume open, zit de stekker erin etc?

Prazzle
11 augustus 2006, 14:28
De kabel zit op de 'single 8 ohm' aansluiting van de cab.
De cab zelf is dus 8 ohm, de head 150w into 4 ohm, 100w into 8 ohm.
De stekker zit natuurlijk in.. er gaat zelfs een lichtje branden als ik de knop aansteek :')
volume staat open, gain staat open.. geen idee wat er kan zijn dus

Vonk
11 augustus 2006, 15:21
Ik neem aan dat je niet nieuw ben op het gebied van gitaarspelen, dus er is gewoon iets kapot lijkt me. Heb je weer een amp die terug kan...

Prazzle
11 augustus 2006, 15:42
De versterker zelf is niet kapot, uit de line out komt er wel signaal (hebben we net getest).

Het probleem zit dus bij de connectie tussen de head en de cab, de speakerkabel is niet kapot en de cab ook niet, want op een andere amp werken ze wel. Het zou me nogal vreemd lijken dat ik 2 maal op rij een kapotte amp heb opgestuurd gekregen, maar het is altijd mogelijk natuurlijk.

Joey Handsome
11 augustus 2006, 17:38
Misschien hebben ze je wel dezelfde amp teruggestuurd.

Ejeej
12 augustus 2006, 11:46
hmm gaat lekker met die randalls zeg:P ik heb laatst dezelfde head gekocht... na 2 maand begon ie enorm te brommen, terug naar de winkel: condensatortje zat los :S

maar tis gefixt en op mijn behringer cab doet ie et weer helemaal prima.

Me_bigboy
12 augustus 2006, 18:55
Probeer die head eens op een andere cab:) mss dat die het dan wel doet?

Stitch
12 augustus 2006, 21:45
Heej, ik zou echt eens nog een andere kabel proberen, ook al denk je zeker te weten dat het daar niet aan ligt. Ik heb ook wel eens problemen gehad met kabels+randall rh100, vraag me niet waar het aan ligt maar ik heb wel eens een kabel gehad die het wel deed tussen mn effecten maar niet tussen de randall en de cab (klinkt fysiek vrij onmogelijk ik weet het, misschien dat de jack niet goed contact maakte?!)