PDA

View Full Version : Jammer..dan maar iets anders proberen



FireLady
11 augustus 2006, 13:10
Hey iedereen!
Ik heb dus voorgesteld van de Ibanez GSA 60 en de Roland Cube 15, maar dat vonden de ouders te duur voor te beginnen.. Zeker omdat zij denken dat ik het misschien al na een jaar beu ga zijn :???:
Dus heb ik rondgekeken en ben op dit beland (heb naar jullie advies geluisterd en naar squier uitgekeken ;) )

http://www.feedback.nl/?id=55&b=0339260941

Ziezo, en laat de meningen maar stromen ;)
Xx

grayfink
11 augustus 2006, 13:12
Goed genoeg.

renier
11 augustus 2006, 13:13
tuurlijk joh. voordat je het verschil tussen een squier en een ibanez kunt voelen ben je net zo een gearslut als de rest van ons en neem je alleen nog maar genoegen met tom murphy aged customshop R7 les pauls met hangewikkelde snaren en een kippeleren strap.

FireLady
11 augustus 2006, 13:16
die eerste reactie heb ik begrepen ;)
de tweede echter lijkt mij een beetje chinees.. :D
Vergeet niet dat ik een beginner van het laagste soort ben, wat elektrische gitaren betreft
Maar ik heb er wel uit opgemaakt dat de keuze ok is :p *proud*

hendrix2
11 augustus 2006, 13:18
Ziet er goed uit hoor.

Nickname
11 augustus 2006, 13:26
Is een leuk gitaartje hoor, alleen hoop ik voor je dat dat versterkertje een distortion of overdrive heeft. Anders moet je er nog even een apart pedaaltje bij kopen. Wel Jammer dat je ouders het te duur vinden, kan je welf niks bijleggen? Aan de andere kant als je het leuk vindt koop je na een tijdje toch wel iets beters :)

Rewind
11 augustus 2006, 13:26
Hmm, ik zou eigenlijk toch voor je eerste voorstel gaan, de Ibanez en roland. Sterker nog, hiermee ben ik ook begonnen. Ik denk dat je aan de cube toch net wat meer gaat hebben dan het versterkertje bij de squier.

FireLady
11 augustus 2006, 13:32
Ik zou ook voor het eerste gaan als ik kon!
Het probleem is dat mijn ouders al veel voor mij betaald hebben de laatste maanden (basket,fitness,boeken voor school,..)
En zelf bijleggen, ik zou wel willen, als ik iets had om bij te leggen :p
En zoals nickname het zegt, als ze zien hoe ik ermee bezig zal zijn, kan ik daarna nog wat beters kopen ;)

Kim Wilson
11 augustus 2006, 13:35
En een akoestische gitaar? Of is dat als vloeken in de kerk?

brunodb
11 augustus 2006, 13:42
als je gek bent op een electrische gitaar is een acoustische niet echt een oplossing maar eerder een inferieur surrogaat vind ik. je kan er wel even op leren maar de kans dat het niet blijft boeien en dat je de roep naar een electrische blijft voelen is vrij groot.

electrisch is ook wat makkelijker in het begin. snaren minder stroef. minder hard drukken om een barré akkoord ingedrukt te krijgen. en dat is toch vrij belangrijk. de moment dat je als beginner er een beetje in slaagt om wat barréakkoorden min of meer zuiver te krijgen, liggen de nirvana songs voor het grijpen en krijg je meteen een vertrouwenboost omdat je eindelijk iets kan spelen wat je vrienden herkennen

allé ja, zo ging dat toch bij mij een paar jaren geleden

Kaïn
11 augustus 2006, 13:46
En een akoestische gitaar? Of is dat als vloeken in de kerk?
Nah, ze wilt graag RHCP etc spelen. Dan ben je beter af met een electrische. Zoiezo is het als je echt electrisch wilt spelen ook beter te beginnen met een electrische.

Kim Wilson
11 augustus 2006, 13:49
Nou ja, ze (of iig haar ouders) weet nog niet of ze het kan, of leuk vindt. Dan zou het jammer zijn als je een hoop geld verliest met een elektrische gitaar. M.a.w., met een akoestische gitaar lopen haar ouders minder financieel risico, en Firelady kan kijken of ze het echt leuk vindt.

Nickname
11 augustus 2006, 13:53
Nou ja, ze (of iig haar ouders) weet nog niet of ze het kan, of leuk vindt. Dan zou het jammer zijn als je een hoop geld verliest met een elektrische gitaar. M.a.w., met een akoestische gitaar lopen haar ouders minder financieel risico, en Firelady kan kijken of ze het echt leuk vindt.

Nou, ben ik het niet helemaal met je eens; een akoestische gitaar heeft toch vaker een stoffig imago en dan ben je het als je toch elektrisch wil spelen snel beu. En een financiele buil ga je er ook niet aan vallen want als je het beu bent zet je de meuk op marktplaats voor iets minder en dan valt het ook weer mee. :)

brunodb
11 augustus 2006, 13:54
ik ben op een acoustische twee keer na twee weken proberen ermee gekapt. toen ik twee jaar later op een electrische probeerde was ik van de eerste dag verkocht en heb ik sindsdien nauwelijks nog een dag niet gespeeld

FruscianteFan
11 augustus 2006, 13:56
Is een leuk gitaartje hoor, alleen hoop ik voor je dat dat versterkertje een distortion of overdrive heeft. Anders moet je er nog even een apart pedaaltje bij kopen.De eerste 3 jaar ben ik tevreden geweest met de Squier SP 10. Ok, de Overdrive op dat ding was ik eigenlijk al na een paar maanden zat, dus een los pedaaltje daarvoor is geen overbodige luxe. Gelukkig hoeft een pedaaltje niet veel te kosten.

hendrix2
11 augustus 2006, 13:58
Tja, gitaarspelen kun je in principe op alles waar zes snaren op zitten hoor.
Ben zelf op een slechte klassieke begonnen, waar ik het 4jaar heb moeten mee doen. daar op heb ik mijn eerste metallica en Iron maiden nummers leren spelen.
Als je echt gitaar wil spelen, dan maakt het niet veel uit op wat je speelt, als je maar kan spelen.
Da's mijn visie. Ik had blij geweest had ik ooit kunnen beginne met zo een starterspakket hoor, alleen dat kon/mocht ik niet.

doedski
11 augustus 2006, 16:01
...
Als je echt gitaar wil spelen, dan maakt het niet veel uit op wat je speelt, als je maar kan spelen.
Da's mijn visie. Ik had blij geweest had ik ooit kunnen beginne met zo een starterspakket hoor, alleen dat kon/mocht ik niet.

ik kan erover meepraten... ben begonnen op een stagg (type weet ik niet eens) en in het begin speelde die best goed... dacht ik...
toen ik het na een tijdje een beetje in de vingers begon te krijgen, merkte ik toch dat het wat minder goed was dan ik dacht, maar afgezien daarvan: ik heb het wel bijna 2 jaar op dat ding volgehouden voordat ik een ibanez RG1527 kocht... wat speelde dat ineens hemels :grin:
maar ik ben het dus helemaal met hendrix2 eens: als je het echt wilt leren maakt het eigenlijk niet zo bijster veel uit WAAR je het op leert :satisfie:

FireLady
11 augustus 2006, 16:41
Even ter info, ik speel al 4 jaar op een acoustische :)
Vorig jaar heb ik een folk gekregen, maar ik had al snel door dat dat eigenlijk niets voor mij is, dus nu wil ik een elektrische. Maar, zoals jullie zien, ken ik nix, maar dan echt helemaal nix van elektrische gitaren :p
Ik kan wel wat op mijn acoustische, maar echt spelen daarop (en dan bedoel ik RHCP enzo) dat is het toch niet helemaal :)

E-J
11 augustus 2006, 16:43
DAN ZEKER VOOR DE IBANEZ EN CUBE GAAN!!!

Als je eenmaal die spulletjes in huis hebt, zeuren je ouders niet meer over de prijs...misschien dat het te hard staat, maar dat is normaal :cooler:

FireLady
11 augustus 2006, 16:52
haha, ik heb ondertussen al wel door dat die beter is :D
Maar het is geen kwestie van kiezen eigenlijk :(
tis een kwestie van: is die goed of niet?
Als ik kon zou mijn keuze snel gemaakt zijn, geloof mij ;)

goeroezeboe
11 augustus 2006, 16:56
Ik heb dat setje gehad dus ik denk dat ik wel met enige kennis van zaken kan spreken.

De gitaar op zich is wel in orde, hoewel ze toch te kampen heeft met enkele probleempjes. Ze ontstemt, zoals zo veel goedkope gitaren, van het moment dat je de tremelo begint te beroeren en eigenlijk ook zonder dat je die aanraakt. Om te oefenen is dat vooral lastig en dus geen echte ramp, maar als je zou willen optreden moeten er echt andere stemmechaniekjes (en een andere tremelo) op. De pickups van die gitaar zijn degelijk, maar echt ook niet meer dan dat. Indien je van plan bent deze gitaar langer te gebruiken, zou je deze op termijn ook best vervangen. De nek ben ik dan weer best tevreden van. Niet te dun, niet te dik, ligt gewoon heel lekker in de hand en speelt best aardig. Het slechtste punt van deze set is echter zonder twijfel de versterker. Dat is immers complete rotzooi. Clean is het nog enigszins aanhoorbaar (zolang je het volume niet te ver open zet), maar de distortion is simpelweg afschuwelijk. Het enige waarvoor deze versterker eigenlijk bruikbaar is, is om mee te prullen. Er zit immers een bijzonder leuke "feedbackfunctie" op. Zet de distortion maar is op en je zal er snel achter komen wat ik bedoel.

Kortom de gitaar is hier nog in gebruik op nu en dan wat op te pingelen. De versterker daarentegen ... Zelf zou ik je aan raden een cube + een richwoodje/londoncity of zo iets te kopen.


ps. Als je al een aantal jaren akoustisch speelt, zou je je ouders toch moeten kunnen overtuigen dat dit geen bevlieging is?

FireLady
11 augustus 2006, 17:09
hey thnx!
Deze info is echt nuttig! Dankje!
Van die bevlieging, ik speel met ups en downs...Ik weet zelf niet hoe het komt, maar soms kan ik echt geen dag zonder mijn gitaar en op andere ogenblikken is het echt moeilijk ze vast te nemen...
probeer het niet te begrijpen, ik snap het zelf niet eens :D
Maar als ik alle negatieve punten laat zien die op jou lijstje staan, snappen ze misschien dat de Ibanez en de Roland beter zijn. Ik zal waarschijnlijk wel langer moeten wachten, maar het zou misschien wel kunnen helpen ze te overtuigen (en hey, dat op zich is al een mirakel, want mijn vader overtuigen als ie nee gezegd heeft, is iets dat maar 1 keer op de 1000 lukt :p )

datsun
11 augustus 2006, 20:00
ik ben ook begonnen met hetzelfde starterspakket. Prachtgitaar, bevestigd door menig muziekleraar. De versterker is idd echt klote, en de rest eigenlijk ook. Riem was bucht, kabel was bucht, stembakje was bucht, gitaarzak was bucht, eigenlijk zowat alles buiten de gitaar zelf. Ik zelf zou gaan voor een squier strat (met wat geluk heb je een zeer goede) en de roland versterker. Je kan ook voor een line6 Spider II 15W of 30W gaan, deze is eigenlijk ongeveer gelijk aan de cube. Hier heb ik ff de specs naast (of liever onder) elkaar gezet:

Line6 Spider II 15:

* 15-watts mono
* Custom 8-inch Speaker
* 4 amp models: Clean, Crunch, Metal & Insane
* 6 Smart Control FX (2 simultaneous) including Phaser, Chorus/Flanger, Tremolo, Sweep Echo, Tape Echo, and Reverb.
* 4 User-programmable channels
* Tap Tempo
* CD/MP3 input jack
* Headphone/Direct Out for practice or recording

Roland Cube 15X:

Compact guitar amplifier with 15-watt output and 8" speaker

Power Squeezer for punchy and well-balanced sound at low-level sound volumes

Two-channel operation (Clean/Lead) with footswitch control

Lead sounds include Overdrive, Distortion, Metal, and Metal Stack


3-band EQ for precise tonal shaping

Recording/Headphone output for silent practice and recording

A mini-jack aux in for playing along to MP3 and CD players


Als je niet weet wat deze dingen betekenen, er zijn hier veel mensen die dat wel weten :satisfie:

Zino Z
11 augustus 2006, 21:19
waarom niet inplaats van de cube 15 een micro cube? Veelzijdiger en een beginner heeft toch niet veel vermogen nodig. Voor zover ik weet zijn de 15 en de micro even duur (wel oude info). Ik ben ook op een micr cube begonnen en was er zeer tevreden mee. INDERDAAD, naast een kwaliteits versterker is het een k*t ding maar witch beginner cares?

En dan even de klasieker: Ga gewoon naar de winkel en test het een en ander uit. :dance:

glacius
12 augustus 2006, 15:43
tuurlijk joh. voordat je het verschil tussen een squier en een ibanez kunt voelen ben je net zo een gearslut als de rest van ons en neem je alleen nog maar genoegen met tom murphy aged customshop R7 les pauls met hangewikkelde snaren en een kippeleren strap.


mooi gezegd !!!