PDA

View Full Version : Richwood archtop Jazz gitaar??? Goed merk??



skeighter
27 november 2002, 18:19
Is richwood een goedmerk??? Het gaat hier volgens mij om een imitatie (wel zeker). Hier een link met het plaatje en info.

http://www.brammaat.nl/cgi-bin/web_store.cgi?page=e_gitar.html&cart_id=6415405_16 752

Het is de onderste gitaar!
Is het iets om deze te kopen of toch maar doorsparen voor een echte???

Thomasvv
27 november 2002, 18:35
Ik heb er nog nooit van gehoord... zal niet te veel zijn gok ik.. Koop m in ieder geval niet zonder er goed op gespeeld te hebben (ik zie nl dat je ze ook online kan bestellen)..

Ic3gl0vE
27 november 2002, 18:53
ouwe richwoods zijn goede (dure) gitaren

nieuwe richwoods zijn voor beginners....

Mitch
27 november 2002, 19:49
Ik heb een ES-335 kopie gehad van Richwood en die was op zich niet slecht. Spuitwerk was mooi, afwerking OK, potmeters en switch in orde, kortom: geen bagger.
Minpunten vond ik de stemmechanieken (tikkie te soepel) en het brugelement (iets te zwak t.o.v. een goed vol klinkend brugelement).
Ik heb 'm verkocht omdat ik een tweede solid body wilde als backup. Huiskamerheld werd bandlid :wink:

Nocki
27 november 2002, 21:05
tja... hoe ze ze kunnen maken weet ik niet. ze zien er geweldig uit (qua afwerking)
maar de elementen de knoppen, stemmechanieken ed zij bagger.
als je m gelijk naar de gitaar boer brengt om m goed te maken door alles te vernieuwen heb je een leuke gitaar. tzelfde met ander richwood dingen.
de richwood explorer was ook wel leuk totdat je m versterkte...

nocki

Braindead
27 november 2002, 22:24
Brammaat? is dat een broer van Janmaat?
:smile:

BLOK182
27 november 2002, 22:53
Die winkel stelt iig niet veel voor.