PDA

View Full Version : MXR pre-Dunlop Dynacomp



Jorn69
11 augustus 2006, 00:04
Hello,

Na wat research gedaan te hebben wou ik graag een originele MXR Dynacomp maar deze zijn dus niet over te verkrijgen en zeker niet tegen normale prijzen. Dus kwam ik op de gedachte om er zelf 1 te laten bouwen. Ik heb wat schemas op het internet gevonden... bv:

http://www.geofex.com/FX_images/dynacomp.gif

http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/tom/files/dynacomp.gif

Nu is mijn vraag of deze schema's nu van de Dunlop Dynacomp zijn of van de originele... Of als iemand me een pre-dunlop dynacomp wilt verkopen tegen degelijke prijs is het probleem ook opgelost natuurlijk :)

Thanks

Dirk_Hendrik
11 augustus 2006, 10:13
De originele. Als je toch aan de slag gaat met zo'n project zou ik persoonlijk eer der aan een Ross comp gaan denken.

Angel
11 augustus 2006, 11:01
Heb me er net ééntje gekocht op ebay:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/0c_1.jpg
voor 40 euro

zoon van Piet
12 augustus 2006, 12:07
Is die pre-dunlop?

Dan is 40 euro weinig geld. Ik heb de mijne net verkocht voor 150...
(en de koper was nog blij ook)

Dirk_Hendrik
12 augustus 2006, 12:40
Is die pre-dunlop?

Dan is 40 euro weinig geld. Ik heb de mijne net verkocht voor 150...
(en de koper was nog blij ook)


Nee. Da's een Dunlop reissue.

robert-gitarist
12 augustus 2006, 13:42
Ik heb eind deze maand een orginele pre-dunlop uit 1978 met doosje :D (eerste eigenaar!)
Heb alleen geen idee wat ik ervan moet verwachten.Maar heb er goeie verhalen over gehoord en de RI(dunlop dus) vond ik wel okee klinken voor leuke cleane slagjes enzo.

E-J
12 augustus 2006, 13:49
Ik heb eind deze maand een orginele pre-dunlop uit 1978 met doosje :D (eerste eigenaar!)
Heb alleen geen idee wat ik ervan moet verwachten.Maar heb er goeie verhalen over gehoord en de RI(dunlop dus) vond ik wel okee klinken voor leuke cleane slagjes enzo.

Zeker geen slechte keus Robbert!

Mijn Dynacomp komt ook uit 1978-1980 (block letters, geen ledje) en ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan. En dan een beetje overdrive erbij of mijn Big Muff aan...WOW :D

robert-gitarist
12 augustus 2006, 13:52
Merci :)
Mijne heeft ook block-logo en uiteraad geen ledje.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen adaptor input op zit(kan wel maar moet ik weer boren en wil hem wel orgineel veder laten dus)maar ja dan maar batterij :) Hij heeft wel enige gebruikssproren maar veder in goede staat..heb al wel een foto er van.

Edit:
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/mijnmxrpedaal.jpg

thats the one.

zoon van Piet
12 augustus 2006, 20:36
ja, mooi... denk dat ik er toch maar weer eens een moet kopen...
ik mis hem alweer

Dirk_Hendrik
12 augustus 2006, 21:38
Merci :)
(kan wel maar moet ik weer boren en wil hem wel orgineel veder laten dus)maar ja dan maar batterij :)

AaargH!! Niet boren!!

Maar gelukkig wist je dat al ;) Brrr pedalenhorror! kippevel...

Koop er dan een reissue bij en gebruik die voor je adapter.....

robert-gitarist
13 augustus 2006, 13:43
AaargH!! Niet boren!!

Maar gelukkig wist je dat al ;) Brrr pedalenhorror! kippevel...

Koop er dan een reissue bij en gebruik die voor je adapter.....

Haha D_H,wees niet bang ;) Dat boren laat ik echt wel uit me koppie!Boren in z'n pedaal is gewoon not done.Ik hou hem gewoon zoals ie is.Niks geen geboor ofzo.Ik ben dr heel blij mee in elkgeval.Ik hoop ooit nog een keer een Script Phase90 te kunnen krijgen of een MXR Flanger(dat laatste is geen probleem want staan dr zowiezo 2 op marktplaats ;) )

Jorn69
14 augustus 2006, 01:45
De originele. Als je toch aan de slag gaat met zo'n project zou ik persoonlijk eer der aan een Ross comp gaan denken.

Waarom voor de Ross comp gaan ipv de Dynacomp ? Hij gaat trouwens vooral gebruikt worden voor mn komende DAM Big Muff Pi. (Ik ben btw ongepland op reis vertrokken, daarom dat ik wat laat reply)

Hectische Hector
14 augustus 2006, 12:03
wat is het verschil tussen de originele en de reissue van boss?

d'oh
14 augustus 2006, 12:19
wat is het verschil tussen de originele en de reissue van mxr dunlop?

even aangepast je bedoelde vast mxr

Hectische Hector
14 augustus 2006, 12:27
even aangepast je bedoelde vast mxr

ja sorry, inderdaad het verschil tussen 'pre' en 'post'dunlop zoals het hierboven ergens stond

zoon van Piet
14 augustus 2006, 12:44
Geen idee va de techniek. Maar die van dunlop geven spontaan de geest als je ze een beetje over het podium schopt. Originelen kun je gebruiken om een spijker in de muur te timmeren ( heb ik echt ooit gedaan!)
daar staat tegenover dat de letters op de dunlops wel blijven zitten, terwijl die op de originelen onder op je schoenzolen komen te zitten..

Jorikjet
14 augustus 2006, 12:50
Haha D_H,wees niet bang ;) Dat boren laat ik echt wel uit me koppie!Boren in z'n pedaal is gewoon not done.Ik hou hem gewoon zoals ie is.Niks geen geboor ofzo.Ik ben dr heel blij mee in elkgeval.Ik hoop ooit nog een keer een Script Phase90 te kunnen krijgen of een MXR Flanger(dat laatste is geen probleem want staan dr zowiezo 2 op marktplaats ;) )

een vriend van me heeft een mxr script logo phase 90, en heeft er een gat in geboord en een adapter aansluiting in gemaakt.... :nervous:

zoon van Piet
14 augustus 2006, 14:45
dan is hij bij deze verdoemd...

We zijn het er wel over eens dat het not done is. Maar anderzijds is het wel makkelijk als er een (klein) gaatje in zit. Mijn scriptlogo phaser tikte ik op de kop met een gat erin. Ik kreeg daarom nog aardig wat van de prijs af. En had een gemakkelijke phaser, voorbereid voor mn effectenbak.

Moraal van het verhaal: koop een 'player' ipv een verzamelobjekt. Goedkoper en beter!

paulusdeBKB
14 augustus 2006, 14:56
Ik vind een gaatje boren geen zonde hoor. Het zijn 'maar' pedaaltjes en verder is er niet zoveel magisch aan. Vorm is wmb ondergeschikt aan functie. Je koopt een pedaaltje toch om het te gebruiken? Niet om het met winst weer te verkopen?

Dirk_Hendrik
14 augustus 2006, 15:28
Dat kun je je maar beter eens gaan afvragen. Tot nog toe ben ik geneigd te zeggen dat pedalen met een looptijd van 20-25 jaar een betere belegging zijn dan aandelen.

zoon van Piet
14 augustus 2006, 17:32
Dat kun je je maar beter eens gaan afvragen. Tot nog toe ben ik geneigd te zeggen dat pedalen met een looptijd van 20-25 jaar een betere belegging zijn dan aandelen.

hmmm, daar is wat voor te zeggen. Al is de effectenhandel niet meer wat ie geweest is. de belangstelling is matig en de prijzen zijn navenant. Maar grootste probleem voor pedalofielen is dat je aandelen zonder wroeging kunt verkopen, money in da pocket. terwijl effecten, tja, die doe je toch moeilijker weg - en je krijgt zo verrekt veel spijt, af en toe.

robert-gitarist
14 augustus 2006, 18:05
een vriend van me heeft een mxr script logo phase 90, en heeft er een gat in geboord en een adapter aansluiting in gemaakt.... :nervous:


Opknopen die gast!! :angry: :stop:


:D


Maar serieus,das dood zonde.geen haar op me hoofd die denkt om een gat tegaan lopen boren in een oud pedaal..

zoon van Piet
14 augustus 2006, 21:23
Opknopen die gast!! :angry: :stop:


Ja, Hangen!!!!
Maar voordat ik de eerste steen werp moet ik bekennen dat ik ooit de bodemplaat van een Ts808 kwijt gemaakt heb. En een gat in een ouwe Big Muff gemaakt heb. En dat ik niet een, maar twee splinternieuwe JV squires en een heuse L -serie fender met de beitel bewerkt heb.,...

Mea culpa, mea maxima culpa...

robert-gitarist
14 augustus 2006, 23:41
Ja, Hangen!!!!
Maar voordat ik de eerste steen werp moet ik bekennen dat ik ooit de bodemplaat van een Ts808 kwijt gemaakt heb. En een gat in een ouwe Big Muff gemaakt heb. En dat ik niet een, maar twee splinternieuwe JV squires en een heuse L -serie fender met de beitel bewerkt heb.,...

Mea culpa, mea maxima culpa...

Wow..kun je hard rennen? :D
Damn wat zonde kerel..Hmm ik zal wel een plekje geven naast die andere kerel..kenne jullie samen gaan hangen :D :angry:

;)

the feable
15 augustus 2006, 11:49
Ik snap het probleem niet helemaal... Als je zo'n oude Phase 90 hebt, en je weet zeker dat het een blijvertje is, waarom zou je er dan geen gat in boren voor een adapter. Het geluid blijft hetzelde en het gebruikersgemak gaat er op vooruit. Dat het ding niet origineel meer is: who gives a fiets?

paulusdeBKB
15 augustus 2006, 15:18
Genau! En dat pedalen een beter beleggingsrendement zouden opleveren dan aandelen is natuurlijk je reinste kolder. Tenzij je heel veel van pedalen weet, en heel weinig van aandelen :)

Ben ik trouwens de enige die een raar soort verband ziet tussen 'pedalen' en 'aandelen'? En dat het allebei effecten zijn?