PDA

View Full Version : Ja 't is weer zover ... tijd voor een dilemma



Traai
10 augustus 2006, 17:20
Ja heren en dames sorry voor 't storen maar ik heb een beslissing gemaakt.
M'n thinline gaat de deur uit en ik koop mij een nieuwe gitaar. Alleen, ja ja je kan het al raden kom ik weer met de vraag ... welke???

Ik zeg jullie enkele van mijn voorkeuren ... ik ben niet echt aan Cort of Dean of al die merken ... ik zou graag deze keer een Gibson willen. En graag een van de volgende ...

Gibson Les Paul Swamp Ash

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/6/9/274069.jpg

Gibson ES 135, maar helaas is deze met humbuckers niet zo snel meer te vinden

http://www.islandmusic.us/images/guitars/Gibson_ES-135_Used.jpg

hebben jullie nog andere voorstellen???

Vonk
10 augustus 2006, 17:22
Das een makkelijke: de swamp ash!

Alhoewel ik die natural look niet echt mooi vind bij een LP, het staat mooier bij een strat-achtige.

hendrix2
10 augustus 2006, 17:35
Overduidelijk die ES135!
Prachtige gitaar;

Tupelo
10 augustus 2006, 17:43
Waarom gaat de Thinline de deur uit..?
Denk dat je naar aanleiding daarvan moet kiezen welk type Gibson je wil.
Wil je meer gaan jazzen, bluesen of rock spelen?

Zelf zou ik onmiddelijk die ES135 kiezen.

Traai
10 augustus 2006, 17:44
hij ligt me gewoon ni zo goed, .. das al

Ik speel voornamelijk rock

Veekeren
10 augustus 2006, 17:46
Nou qua uiterlijk vind ik die 135 niet super, maar die LP vind ik echt niks. Terwijl ik toch echt een LP fan ben! Ik denk dat ie goed zou staan naast menig Ikea meubel.

Tupelo
10 augustus 2006, 18:45
hij ligt me gewoon ni zo goed, .. das al
Ik speel voornamelijk rock

Dan moet je niet voor die ES135 gaan johh!
Behalve als je over the top Rock & Roll wil spelen als The Jesus and Marychain, Black Rebel Motorcycle Club e.d.
Erg veel definitie heb je niet op zo een ES135 wanneer je met distortion speelt.
Nu heeft dat ook zijn charme, inclusief al het gepiep, maar 't is zelden bruikbaar mits je geen trashy R&R wil maken dus..

vulvasonic
10 augustus 2006, 18:48
DILEMMA'S....., WAT HEB JE ERAAN?!?!?!?!?! :o

guitartub
10 augustus 2006, 18:49
Ik meen dat Max guitar vwn Rob vd Ende nog een paar 135 heeft. Heb ze beide bij Rob in mijn handen gehad maar vond de 135 beter dan de LP.

Traai
10 augustus 2006, 18:56
't probleem is ook een beetje ... moest ik een es 135 dan moet'k em in een winkel ergens in nederland of via het internet kopen. die les paul ligt bij m'n gitaarboer maar die doet niet zo graag herstellingen van aankopen van het internet. dus dan rekent ie volle aan...

pff ik vind dit moeilijk...

guitartub
10 augustus 2006, 19:04
Toch zul je ze naast elkaar moeten horen om de goede keuze te maken. Zijn nogal verschillend van elkaar.

Nocki
10 augustus 2006, 20:00
Ik denk dat je voor rock blijer wordt met de LP.

Leuk dat je er zo mee bezig bent tis een hele zoektoch soms voor je weet wat je hebt. wel de gitaren even beluisteren voor je ze koopt op zicht alleen. er zit erg veel verschil tussen de diverse modelen

Nocki

Punt
10 augustus 2006, 20:25
Als het een LP wordt neem dan een CS, een R7 is niet veel duurder dan een standard production bij zelfimport.

Traai
10 augustus 2006, 21:19
het probleem is dat ik de kans niet heb om de ES135 te testen. Alleen de LP, maar die had ik al es getest en was vrij verrast door het resultaat.

Ik denk ook dat ik mss qua service en zo beter zit met de LP ... daar krijg ik nog garantie op, de ES135 kun je nog zo moeilijk nieuw kopen hier in België

AART
10 augustus 2006, 23:27
LP, definately.

datsun
10 augustus 2006, 23:50
ik zou in jouw plaats voor de LP gaan, maar met een andere kleur, deze vind ik echt verschrikkelijk, past gewoon niet, het maakt hem ook zo lomp!

Orpheo
11 augustus 2006, 00:29
Nou qua uiterlijk vind ik die 135 niet super, maar die LP vind ik echt niks. Terwijl ik toch echt een LP fan ben! Ik denk dat ie goed zou staan naast menig Ikea meubel.

+ a lot..........

iwamoto
11 augustus 2006, 01:13
even iets anders, terry, wat voor versterker etc. gebruik je, want je hebt ons al verteld dat je niet het rock geluid krijgt...dat ding heeft nota bene humbuckers, dus wellicht helpt een DS-1 al een stuk, ik vind het zo zielig, want die tele is zoo prachtig

Traai
11 augustus 2006, 01:44
ik heb een fender hot rod deluxe ... de tele rockt wel, maar ik heb het gevoel dat ie gewoon te hard zn best ervoor moet doen.

Ik weet niet of 'k em in een andere kleur kan krijgen. De swamp ash is enkel in dit kleur gemaakt en in het echt ziet ie er echt veel beter uit. Door de foto ziet ie er wat .. nja hoe moet ik het zeggen. Gebeurd toch bij veel gitaren?

omni
11 augustus 2006, 14:14
Ik heb en LP en een ES135, maar dan met p100's. Deze gitaren zijn niet met elkaar te vergelijken. Wat de LP heeft aan definitie maakt de ES135 weer goed door z'n groot, donker geluid.
Voor feedback hoef je niet bang te zijn.Een ES135 heeft een balk in het midden net als een ES335 en in combinatie met humbuckers valt de feedback wel mee. Alleen als je pal naast een een voluit staande versterker staat heb je daar last van. Kan je ook nog oplossen door hem te vullen met schuim ofzo.

Ibanez RuleZ
11 augustus 2006, 15:28
jammer van de looks van de LP, maar ik ben wel heel benieuwd hoe een dergelijke gitaar klinkt... het lijkt mij supervet, eens een LP met een andere body dan mahony.

harrald

Lipstickboy
11 augustus 2006, 15:35
Ik zou de LP nemen, lijkt me een stuk beter als je rock speelt.
En ben ik dan de enige die deze kleur wel mooi vind? :hippie:

interessander
11 augustus 2006, 16:26
Voor een ander kleurtje kun je ook voor een smartwood gaan:

http://www.petroshop.ru/articles/Gibson/img/30_05_2005/3.jpg

RS-Rik
11 augustus 2006, 16:35
Nou qua uiterlijk vind ik die 135 niet super, maar die LP vind ik echt niks. Terwijl ik toch echt een LP fan ben! Ik denk dat ie goed zou staan naast menig Ikea meubel.

Juist, vind ik ook

Tupelo
11 augustus 2006, 16:37
Tekening van het hout vind ik nog best mooi, maar een gekleurd lakje of bijtsje kan 'ie wel gebruiken ja.

Snap sowieso niet dat die ES135 nog een optie is wanneer de topicstarter zijn Thinline al te weinig geschikt vind.

Traai
11 augustus 2006, 16:47
HAAR thinline ..

ja ik vind de looks van een ES 135 gewoon HET van HET

guitartub
11 augustus 2006, 18:34
Maar als het je puur om de "Rock"sound gaat is het niet zo raar dat iedereen je een LP aanraad. Kijk wel verder dan je neus lang is. De sound van die swamp ash viel mij tegen (is ook een kwestie van smaak hoor). Die thinline (overigens een pracht gitaar) wordt meer gebruikt voor blues en jazz.

Tupelo
11 augustus 2006, 18:38
Denk dat wanneer ze haar Thinline inruilt voor een ES135, ze nog verder van huis zal zijn. :D

Snap het hele dilemma niet. :confused:

guitartub
11 augustus 2006, 18:43
Het dilemma is wss om een hele goede gitaar in te ruilen voor ...??? Met alle risico's van dien.