PDA

View Full Version : Vraagje aan Fred Dons



zonniewiw
10 augustus 2006, 14:59
Hoi ,

Sorry maar ik heb nog een vraagje ,

Ik heb me rot gebeld in België op zoek naar Aquamarine blauwe inkt van Waterman maar niemand kan me helpen

Ze hebben me Turquoise ecoline aangeboden

Is dit ook ok ?

Of weet jij misschien waar ik Aquamarine blauwe inkt kan vastkrijgen ...

Thanx in advance

Johnny

fred dons
10 augustus 2006, 15:11
hoi
gewoon bij de kantoor boekhandel, tis inkt voor in vulpennen

nu denk ik dat turquoise ecoline ook wel goed is hoor, ik werk zelf ook regelmatig met ecoline en heb daar altijd wel een mooi resultaat mee

deze is met roze ecoline gedaan
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=121&page=16&ktw=0ceed2179a2145cf6a69860d87495e08&sid=r4wz5de0f64e2047a0bb909b3725640c

zonniewiw
10 augustus 2006, 15:27
Zeer mooi , je kan er wat van

En kan ik dan gewoon cellulose gebruiken voor de finish ?

fred dons
10 augustus 2006, 15:34
ja hoor, ecoline of inkt reageert gelukkig niet met cellulose (of welke andere aflak)

het best is om (bij gebrek aan spuitpistool) dit met een sponsje op te brengen, met een kwast krijg je namelijk overal spetters (even testen dat je niet teveel inkt opneemt met het sponsje)

en als laatste wel foto's maken en hier posten ;)

zonniewiw
10 augustus 2006, 15:39
Tuurlijk , foto´s worden er natuurlijk gepost , maar tzal nog een weekje of 2 duren voor ik eraan kan beginnen , heb het momenteel jammer genoeg nogal druk

Daniël_san
11 augustus 2006, 14:22
Fred, maakt het merk van de ecoline nog uit wat je gebruikt?
En kan ik dan beter een bruine ecoline gebruiken of beits?

fred dons
11 augustus 2006, 14:32
geen idee, Ik heb in ieder geval talens gebruikt omdat dat het meest voorkomende (en oudste merk is) voor ecoline, Charlotte heeft ook Talens genomen
Ik heb het nu gebruikt voor 2 guitaren waarvan 1 meer dan een jaar geleden
en de kleur is nog net zo fel als toen ik het opbracht

fred dons
11 augustus 2006, 14:35
oh ja en voor bruin, hangt er vanaf, Clou heeft ongeveer 5 varianten
van "bruin" en natuurlijk kun je die ook nog weer mengen met elkaar dus als je kleur erbij zit vooral doen, maar ik heb gemerkt dat de ecoline niet alleen meer tinten (en dus meer opties) heeft maar ook een veel intensiever kleur resultaat oplevert dan de Clou bruin
Tegenwoordig gebruik van clou alleen nog de geel en de rood maar alle andere kleuren gebruikt ik of Transtint of Ecoline voor

Arjo
11 augustus 2006, 15:17
Uhhhh Fred..... heb je misschien een plaatje van dat rood.
Ik ga nu toch voor mijn project twijvelen ;)

Arjo

zonniewiw
11 augustus 2006, 15:27
Hoi Fred ,

Na nog 20 tal telefoontjes naar verschillende bureau - materiaal winkel heb ik van waterman zuidzee blauw (ook een soort turquoise) gevonden , dus het deze moeten worden.

Groetjes Johnny

Ps Als ik al deze stain en paint vragen hier op het forum lees , en met het nakende gitaarbouw forum dag en jouw kennis , zou het wel knap zijn als jij eventueel een workshop hieromtrend zou kunnen geven hieromtrend ,

Tis maar een id

Greetz Johnny

pps je mag mijn body en inkt gebruiken indien je wenst ;-)

fred dons
11 augustus 2006, 15:37
quote
pps je mag mijn body en inkt gebruiken indien je wenst ;-)
unquote

alleen als je er uitziet als de playmate van deze maand wil ik er over nadenken om jouw body en inkt te gebruiken om te vinger verven :D

@ zonniew, dat is inderdaad de goede

@ arjo, sorry Ik heb even gezocht maar ik heb geen foto's online van gitaren die ik rood heb gemaakt met Clou (er was een tijd dat ik nog geen digitaal toestel had + niet al mijn gitaren staan online)

wat betreft de workshop, ik heb net een nieuw huis gekocht waar ik het de komende tijd nogal druk mee ga krijgen, ik probeer wel bij de meeting te zijn maar ik kan niets garanderen (maar mocht het lukken om langs te komen dan neem ik wat scrap maple en mijn collectie kleurstoffen mee voor een kleine demonstratie)