PDA

View Full Version : G-major als aanvulling bij een LexiconG2



groovieguitarguus
10 augustus 2006, 13:15
Ik heb al een forum vraag geplaatst over LexiconG2 versus G-system.
Voorlopig blijft de G2... is een G-major dan een mooie aanvulling voor een mooie chorus... of is een G-force stukken beter... (Ik blijf dus wel de galmen en delays van de Lexicon gebruiken.
Vreet de G-major aan je geluid???


Gr. Guus

BeeJee
10 augustus 2006, 13:33
Als je hem parallel gebruikt is de G-major een prima aanvulling voor chorus. Gebruik je hem serieel, dan is de G-major een echte tone-sucker. G-force is wel duidelijk beter dan de major, meer vergelijkbaar met de G2, maar voor alleen een mooie chorussound vind ik de G-force wel een beetje overkill. Maar ja, ligt natuurlijk ook aan je budget... Als je er gemakkelijk 700-800 euro voor op wilt hoesten zou ik voor de G-force gaan.

kokeleko
10 augustus 2006, 14:07
GA je het met of zonder mixert doen, ik heb de G2 parallel , lopen met een IPS 33B, dmv een Dual linemixert.

BeeJee
10 augustus 2006, 14:52
Ik draai de G2 nu weer serieel, had last van faseproblemen parallel

kokeleko
10 augustus 2006, 15:19
Als je fase problemen hebt met de G2 heb je em niet goed ingesteld.
Ik heb em in de parallele fxloop van mijn amp en kan Reverb en Delay afzonderlijk aan en uit zetten, uit is geen signaal uit de G2.

groovieguitarguus
10 augustus 2006, 23:24
Sorry, misschien ben ik dom of blond.... of beide... ;-)

Met parellel of serieel, bedoelen jullie via een effecten loop of tussen gitaarsignaal en input preamp?
Ik gebruik hem samen met een Triaxis en heb altijd maar 1 effectprocessor er aan gehangen... deze uiteraard via de effect loop...

GGG

peter_heijnen
11 augustus 2006, 00:52
De G2 heeft zelf ook een "paralell" functie.
Je kunt de G2 hiermee bij gebrek aan een paralelle loop op je amp in de seriele loop zetten. Je droge signaal gaat dan uitsluitend door het analoge pad van de G2 en de digitale fx worden bijgemengd.

Duw op "system", scroll met de ">" of "<" button naar "modes insert" en kies hier dmv de grote draaiknop "paralell".

Dit kan even fase problemen opleveren, maar dat betekent dat er een bepaald effect in de routing niet op 100% wet staat en ongewenst droog signaal toevoegt aan de uitgangen. Bij deze werkwijze moeten alle gebruikte effecten op 100% wet staan om te voorkomen dat er droog signaal naar de uitgangen lekt. De nodige hoeveelheid effect kun je dan via de levelfunctie regelen.

De G2 in een goede paralelle loop op je amp klinkt natuurlijk het beste maar bovenstaande oplossing klinkt al stukken beter dan wanneer je droge signaal eerst helemaal door de converters moet.

EDIT: btw, waarom niet een mooie analoge als je alleen een chorus erbij wilt en toch zoveel geld gaat uitgeven?

BeeJee
11 augustus 2006, 01:03
Ik heb alle interne G2-settings geprobeerd parallel, maar bleef in meer of mindere mate faseproblemen houden in mijn parallele loop van de Rover :???:. Toch iets niet goed gedaan wellicht? Ik vermoed, omdat ik via cc's effectblokken aan en uit schakel dat ik idd. niet alles op 100% wet heb gehad. Overigens miste ik hier en daar wat post-gain EQ erop, hierdoor ben ik hem ook weer serieel gaan gebruiken. Ik vind de tone-suck wel meevallen. Iets of wat minder dynamiek merk ik, maar hij is vrij transparant (genoeg voor mij in ieder geval). Toch nog maar eens even die semi-parallele optie van Peter Heijnen proberen in mijn seriele loop. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

peter_heijnen
11 augustus 2006, 02:48
Ik heb alle interne G2-settings geprobeerd parallel, maar bleef in meer of mindere mate faseproblemen houden in mijn parallele loop van de Rover :???:. Toch iets niet goed gedaan wellicht?

Valkuilen zijn oa wanneer effecten in serie staan.

Probeer je effectblocken anders eens op te bouwen door een voor een de benodigde effecten aan de keten toe te voegen. Op het moment dat er phasing ontstaat weet je dat daar het probleem zit.

kokeleko
11 augustus 2006, 07:24
De truuk met de G2 zit em in de Bypass instellingen in Systems.
Als je bv Reverb eb Delay parallel in je effectrouting plaatst, kun je gewoon alles schakelen wat je wilt en hij zal niet lekken.
De hardwirebypass heeft ook nadelen ze moet namelijk rekeking houden met de "clip"grens, wat resulteerd in niet 100% kunnen uitsturen van je input signaal.
Als je je parallele loop op je amp kan gebruiken zal je dat een hoop schelen qua sound.