PDA

View Full Version : Tips nodig!!



FireLady
10 augustus 2006, 13:01
Hoi!
Ik ben een beginner (en ik bedoel: echt beginner :p ) en ben op zoek naar een goede gitaar om mee te leren. Ik weet niet of het bestaat, maar een gitaar waar je zo wat vanalles mee kan spelen. En oh ja, liefst niet te duur want anders ken ik mensen dat een hartaanval gaan krijgen ;)
(It is supposed to be a birthdaypresent so.. ;) )
Xx

RS-Rik
10 augustus 2006, 13:03
Geen Stagg

rocker_71
10 augustus 2006, 13:35
Squiertje misschien?

Denk eraan dat je ook nog een versterker bij moet hebben. Misschien een Roland Cube oid.

vox
10 augustus 2006, 13:41
Wat is er mis met stagg, aan dit antwoord heeft hij/zij weinig, Geen stagg motiveer het een beetje dan ken het opgezocht worden een soort van research.

Mijn eerste gitaar die ik had voordat ik mijn huidige Les Paul had was een Oscar Schmidt (Washburn) stratocaster kopie, nu ben ik niet zo'n fan van strats maar het lijkt wel of iedereen die ik ken er naar grijpt om te beginnen met gitaar spelen.. Maar deze gitaar vond ik hoe dan ook een lekkere gitaar, lekker geluid, hij had in tegenstelling tot strats een humbucker.

Als tip ga niet zo'n ultra goedkoop setje kopen, de versterkers zijn vaak wel grappig maar niet meer dan dat en de gitaren maar niet over hebben.. Ik had ook een 10w goedkoop versterkertje en ook al kon ik nog weinig vond ik het niet mooi klinken wat ik speelde en het legde puur aan de versterker want speelde ook weleens op een grote 30 watter en daar klinkte het super. 10w is daarbij wel lekker om te beginnen maar er zijn 10w versterkertjes waar e echt niks mee ken. Ik had alleen mid low en overdrive (als een druk knop of aan of uit) en volume.

Laat je adviseren door een goede gitaar handelaar en hou het even vast bekijk het spul even koop een gitaar die je ook mooi vind.

Nickname
10 augustus 2006, 13:53
Hoi!