PDA

View Full Version : Verdomde Jaguar Slagplaat



Joey Handsome
10 augustus 2006, 12:59
Ik heb gisteren een red tortoise slagplaat ontvangen van Voxhumana. Helemaal blij was ik. Kleur matchte echt gelikt met mijn candy apple red fender Jaguar. Oude eraf geschroefd, nieuwe erop en daar ging het mis. Hij past niet. Wat een domper. 48 euro kost het ding en hij past niet. Er is maar een model Jaguar, dus hoe krijg je het voor mekaar een niet passende slagplaat te ontwerpen. Ik heb dan wel een Jap, maar dat zou niet uit moeten maken. De slagplaat is overigens van All Parts USA en niet van Fender. Dit wist ik van te voren niet, er staat geen merk bij op de Voxhumana webwinkel. Ik heb een mailtje gestuurd met de volgende inhoud:

Geachtte Heer/Mevrouw,

Ik heb gisteren de slagplaat ontvangen die ik bij jullie besteld had voor mijn Fender Jaguar. Tot mijn grote verbazing past deze niet. Als ik hem over mijn originele fender slagplaat leg dan is ook te zien dat de vorm niet geheel overheen komt, wat ervoor zorgt dat hij niet past. Ik ben hier niet over te spreken, aangezien ik simpelweg een foutief produkt ontvangen heb. Ik zou de slagplaat dan ook willen retourneren en mijn geld teruggestort willen krijgen. Ik hoop dat u hiermee akkoord gaat.

Met vriendelijke groet,

Mijn Naam.


Nu heb ik het ding dus al uit de verpakking gehaald, dus ik hoop dat ze akkoord gaan. Ik vind wel dat dat moet aangezien het ding voor die gitaar bedoeld is en als hij dan niet past dan is dat niet mijn schuld.

Nou ja, maar even afwachten wat men zegt. Ik ben in ieder geval behoorlijk pissed. Verkoop die kutdingen dan niet als ze niet passen.

RS-Rik
10 augustus 2006, 13:02
ja nouja je mag eigenlijk pas pissig zijn als ze'm niet terug willen nemen.

Nickname
10 augustus 2006, 13:07
Inderdaad, maar aangezien je wel een vrij nette mail hebt gestuurd verwacht ik geen problemen. Hou ons wel op de hoogte want dit vind ik interessant.

P.s: Misschien had even bellen duidelijker geweest...

Joey Handsome
10 augustus 2006, 13:07
@ RS-Nik

Dat is waar. Desalniettemin is het toch verdomde lomp om nietpassende onderdelen te verkopen. Moet ik die rotzooi weer terug sturen en weer corresponderen, daar heb ik echt geen zin in.

@ Nickname

Ja, ik had beter kunnen bellen, maar ik werk de hele dag en heb maar een half uur pauze, dus dit is even makkelijker.

hendrix2
10 augustus 2006, 13:10
Het komt nochtans veel voor hoor.
De verkoper waar ik ga raad aan altijd eerst te meten of alles klopt, of desnoods de gitaar meebrengen naar de winkel.
want volgens hem gebeurt het heel veel dat slagplaten niet blijken te passen.
Je kan trouwens ook slagplaten kopen die er net hetzelfde uitzien die maar 20 euro ofzo kosten hoor.

Joey Handsome
10 augustus 2006, 13:13
Het komt nochtans veel voor hoor.
De verkoper waar ik ga raad aan altijd eerst te meten of alles klopt, of desnoods de gitaar meebrengen naar de winkel.
want volgens hem gebeurt het heel veel dat slagplaten niet blijken te passen.
Je kan trouwens ook slagplaten kopen die er net hetzelfde uitzien die maar 20 euro ofzo kosten hoor.

Ik moest de slagplaat al bestellen, want ze hadden hem niet op voorraad. Niet zo gek, want niet iedereen heeft een Jaguar en niet iedereen wil er een red tortoise slagplaat op. Ik kon hem dus niet even passen. Als je een strat hebt is dit een ander verhaal natuurlijk. Ik heb overigens vooralsnog ook geen Jag slagplaat in die kleur voor 20 euro gezien, wel andere kleuren.

hendrix2
10 augustus 2006, 13:28
Ik moest de slagplaat al bestellen, want ze hadden hem niet op voorraad. Niet zo gek, want niet iedereen heeft een Jaguar en niet iedereen wil er een red tortoise slagplaat op. Ik kon hem dus niet even passen. Als je een strat hebt is dit een ander verhaal natuurlijk. Ik heb overigens vooralsnog ook geen Jag slagplaat in die kleur voor 20 euro gezien, wel andere kleuren.
Ja, kan je wel gelijk in hebben, zo had ik het niet bekeken.
Natuurlijk wel ongelooflijk kut!
Hopelijk word het opgelost!

bert k
10 augustus 2006, 13:35
Jammer dat je een eind van Vlaardingen woont, die lui van Vox zijn helemaal niet moeilijk. In principe zouden ze zeggen om maar ff lang te komen dan krijg je zo een passende.

Joey Handsome
10 augustus 2006, 13:40
Ah, dat geeft me goede moed. Om eventuele misverstanden te voorkomen, ik heb dit niet geplaatst om Voxhumana te bashen maar uit frustratie.

renier
10 augustus 2006, 13:42
Ik heb dan wel een Jap, maar dat zou niet uit moeten maken.

hoe weet je dat zo zeker? heb jij ergens zwart op wit staan dat een japanse jag exact dezelfde vorm en monageplekken heeft als ene amerikaanse?

Nickname
10 augustus 2006, 13:48
hoe weet je dat zo zeker? heb jij ergens zwart op wit staan dat een japanse jag exact dezelfde vorm en monageplekken heeft als ene amerikaanse?

Het zal dus wel zijn dat het niet exact hetzelfde is, maar ik had er ook vanuit gegaan hoor.

Lucluc
10 augustus 2006, 13:54
Ik kan me herinneren dat Voxhumana eerder erbij vermelde dat allparts slagplaten alleen op amerikaanse jazz&jags pasten. Ik weet dat omdat ik een paar jaar geleden een japanse jazzmaster had waar ik per se een witte slagplaaat op wilde. Die hadden ze dus bij Voxhumana, maar daar stond zeker weten bij dat die alleen op amerikaanse jazzmasters paste.

hubert
10 augustus 2006, 13:56
daar mag je toch van uit gaan? Tis dezelfde gitaar alleen gemaakt in een ander land. Zou zelfs willen zeggen waar staat zwart op wit dat het niet zo is?

Hoop dat t prettig opgelost wordt.

Lucluc
10 augustus 2006, 14:02
Nou, een japanse jazzmaster verschilt op aardig wat punten van een amerikaanse. En een nieuwe amerikaanse verschilt weer van en oude amerikaanse. En een amerikaanse uit 1963 is weer heel erg anders dan een uit 1969 en die weer anders dan uit 1977, etc.

Maar om het over de nieuwe modellen te hebben: de japanse body is echt anders, vooral veel dikker en ronder. Hals voelt totaal anders aan. Lak van de japanse is veel dikker. Bij een jag zit er geen mute op, om de amerikaanse wel. De tremolo blijft niet klemmen. De veer in de trem is bij de jap veel slapper. De schakelaars zijn van een ander type. De elementen zijn HEEL erg anders en ik kan zo nog wel even doorgaan.

renier
10 augustus 2006, 14:04
daar mag je toch van uit gaan? Tis dezelfde gitaar alleen gemaakt in een ander land. Zou zelfs willen zeggen waar staat zwart op wit dat het niet zo is?

Hoop dat t prettig opgelost wordt.

mwoa, weet ik niet hoor.

ik weet dat van bijvoorbeeld de squier 51 (die pas heel kort op de markt is, 1 productierun heeft gehad en altijd uit indonesie komt) 3 verschillende slagplaat vormen zijn... en volgens mij is dat bij strats en tele's net zo.

ik zou in elk geval nooit een nieuwe slagplaat bestellen zonder eerst een routing te sturen.

hubert
10 augustus 2006, 14:11
@ Lucluc: dank, dan snap ik Reinier ook.

Joey Handsome
10 augustus 2006, 14:33
Ik kan me herinneren dat Voxhumana eerder erbij vermelde dat allparts slagplaten alleen op amerikaanse jazz&jags pasten. Ik weet dat omdat ik een paar jaar geleden een japanse jazzmaster had waar ik per se een witte slagplaaat op wilde. Die hadden ze dus bij Voxhumana, maar daar stond zeker weten bij dat die alleen op amerikaanse jazzmasters paste.


Nou, een japanse jazzmaster verschilt op aardig wat punten van een amerikaanse. En een nieuwe amerikaanse verschilt weer van en oude amerikaanse. En een amerikaanse uit 1963 is weer heel erg anders dan een uit 1969 en die weer anders dan uit 1977, etc.

Maar om het over de nieuwe modellen te hebben: de japanse body is echt anders, vooral veel dikker en ronder. Hals voelt totaal anders aan. Lak van de japanse is veel dikker. Bij een jag zit er geen mute op, om de amerikaanse wel. De tremolo blijft niet klemmen. De veer in de trem is bij de jap veel slapper. De schakelaars zijn van een ander type. De elementen zijn HEEL erg anders en ik kan zo nog wel even doorgaan.



Bedankt voor de uitleg verder! Toch kan ik het niet vinden:

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=118_127&sort=2a

Ik weet ook wel dat een USA niet hetzelfde is als een Jap, maar ik had verwacht dat de slagplaat zou passen. Ik vind dat ze me erop hadden moeten attenderen, en zoals je kunt zien staat het er nergens bij.

Lucluc
10 augustus 2006, 14:47
Ze hadden je er idd op moeten attenderen. Op de site van allparts staat ook al niks.

hubert
10 augustus 2006, 15:28
mee eens....hadden ze mogen melden...

en of topic: @lucluc, ik zou voor de way huge red Llama gaan. geen idee wat ie doet en waarom en zo, maar t klinkt leuk......

Lucluc
10 augustus 2006, 15:56
en of topic: @lucluc, ik zou voor de way huge red Llama gaan. geen idee wat ie doet en waarom en zo, maar t klinkt leuk......

Ik zal de sig eens aanpassen.... is al zo goed als klaar, maar het ontbreekt me even aan tijd de laatste tijd. Moet eens minder op dit forum rondhangen 8-)

Red Llama is een overdrive ala distortion+

Als deze naam al leuk vindt, wat dacht je van swollen pickle, aqua puss, etc.

Al scoort Lovetone ook hoge ogen met de brown source :satisfie:

hubert
10 augustus 2006, 16:03
hahaha....ik ruik een nieuw topic....meest rare namen voor effect pedalen...

FruscianteFan
10 augustus 2006, 18:02
De hele reeks Danelectro :D

Chicken Salad, Fish & Chips, Black Coffee etc.

aart steekelenburg
10 augustus 2006, 20:17
de maten van japanse fenders en originele amerikaanse fenders verschillen. Japanse slagplaten zijn moeilijk tot niet te krijgen.. Voor mijn japanse fender moet ik er ook een op maat laten maken omdat de amerikaanse niet past.

guitardude
10 augustus 2006, 20:36
Ik heb pas een originele amerikaanse Fender slagplaat besteld voor m'n Japanse Fender.
De turquoise die erop zat (niet origineel) vond ik niet mooi, en de 1 laags GTR slagplaat die ik heb is eigenlijk ook niet mooi. Ik hoop dus maar dat ie past. :)
maja, hij was 18 euro inclusief verzendkosten, dus anders zaag ik er wel wat aan :p
Het gekke is dat die GTR slagplaat wel perfect past. Alleen wat minder schroefgaten en hij is lelijk met maar 1 laag. ;)

aart steekelenburg
10 augustus 2006, 20:38
bij tele's en strats wil het nog wel eens passen... anders wens ik je succes ;)

Joey Handsome
10 augustus 2006, 21:37
Ik heb pas een originele amerikaanse Fender slagplaat besteld voor m'n Japanse Fender.
De turquoise die erop zat (niet origineel) vond ik niet mooi, en de 1 laags GTR slagplaat die ik heb is eigenlijk ook niet mooi. Ik hoop dus maar dat ie past. :)
maja, hij was 18 euro inclusief verzendkosten, dus anders zaag ik er wel wat aan :p
Het gekke is dat die GTR slagplaat wel perfect past. Alleen wat minder schroefgaten en hij is lelijk met maar 1 laag. ;)

Als ie net zo is als de mijne dan gaat het je niet lukken met zagen. Alles is wat 'verschoven' om het zo maar te zeggen. De elementen passen er trouwens ook niet in, maar dat is met wat schuren nog wel te verhelpen. Succes in ieder geval!

Dude
11 augustus 2006, 11:33
Ik heb dan wel een Jap, maar dat zou niet uit moeten maken. De slagplaat is overigens van All Parts USA en niet van Fender. Dit wist ik van te voren niet, er staat geen merk bij op de Voxhumana webwinkel.


Voxhumana zijn ZEKER de moeilijkste niet, zeer relaxte lui !

Heb je zelf wel aangegeven dat het om een niet usa jag ging dan ?? volgens mij ligt daar ook de fout, ik zou als winkel echt niet aan iedereen gaan vragen welk model, jaar weet ik wat ze hebben, als jij online iets besteld zou je er van uit moeten gaan dat je weet wat je wil en informatie hebt gezocht toch ?? Je kan nergens zomaar vannuit gaan en op basis van dit verhaal vind ik dat de fout ook wel een heeeel klein beetje bij jou ligt.

die allparts of gtr slagplaten passen idd niet op de japanse/chinese modellen, zelfde bij sommige strats,

ik heb zon gtr slagplaat voor mijn 79er strat, moesten ook wat gaatjes bij geboort worden om hem passend te maken.

Joey Handsome
11 augustus 2006, 11:49
Ik zeg ook niet dat de fout geheel bij hen ligt. Het punt is alleen dat zij niet op de site vermeld hebben dat deze slagplaat enkel op een USA past. Ik begrijp ook wel dat ze niet aan iedereen gaan vragen wat voor gitaar men heeft, maar het is wel zo klantgericht om aan te geven waar het produkt dat je verkoopt precies voor bedoeld is of waarvoor juist niet. Ik neem aan dat men dit vaker meegemaakt heeft, je zou verwachten dat je daar dan een coclusie uit trekt. Je hebt wel gelijk dat ik zelf m'n huiswerk zelf ook wat beter had moeten doen.

Joey Handsome
15 augustus 2006, 13:08
Zojuist even m'n mailbox gecheckt en kijk eens aan:

Hallo,

Als u niet tevreden bent kunt u de plaat gewoon retourneren.
Graag met ordernummer, debnr: erbij.

Vriendelijke groeten,

Mar - GUITAR CENTRE VOX HUMANA

Klasse! Inderdaad de moeilijkste niet. Joey is tevree!

Tupelo
15 augustus 2006, 13:12
Nu nog een goede zien te scoren. :)

Joey Handsome
15 augustus 2006, 13:15
Nu nog een goede zien te scoren. :)

Daar zeg je me wat inderdaad. Ik heb nog niet echt een idee over hoe ik dat ga aanpakken. Zoals iemand al eerder zij, is het erg lastig een passende te vinden voor een Jap. Wel verdomd jammer, het stond echt zo goed. Heel dat ding zag er gelijk tien keer beter uit.

Misschien dat ze hier wat voor me kunnen betekenen. (http://www.terrapinguitars.com/cgi-bin/cart.pl?db=material_list.dat&category=jaguar%20tortoise%20material)

Kim Wilson
15 augustus 2006, 13:18
Of je maakt er zelf één. Of je laat dat doen. Er is wel slagplaatmateriaal te koop in diverse kleuren.

Joey Handsome
15 augustus 2006, 13:19
Of je maakt er zelf één. Of je laat dat doen. Er is wel slagplaatmateriaal te koop in diverse kleuren.

Weet je ook waar ik dat kan laten doen?

Tupelo
15 augustus 2006, 13:19
Wellicht is de slagplaat ruilen een optie..

Kim Wilson
15 augustus 2006, 13:20
Ik wil er wel één voor je maken. Ik weet niet of er officiele bedrijven zijn die dat doen. Maar ik wil het wel voor je doen.

DarknessAwaits
15 augustus 2006, 13:20
Je kan ze laten maken bij VH geloof ik. Kosten zijn dan wel rond de 60 euro geloof ik. Of anders inderdaad zelf maken maar ik denk dat dat nog niet zo makkelijk zal zijn, tenzij je beschikt over bovenfrees.

Dan kun je een mal van je originele slagplaat maken en zo de exact goede maten overbrengen.

Kim Wilson
15 augustus 2006, 13:20
Wellicht is de slagplaat ruilen een optie..
Ja, voor een andere die niet past. :D

Joey Handsome
15 augustus 2006, 13:21
Wellicht is de slagplaat ruilen een optie..

Waartegen zou ik die dan moeten ruilen? Aangezien ze bij Vox geen passende voor mij hebben? Ik heb liever m'n geld terug, dan ga ik nog eens rustig op zoek. Dit keer kijk ik uiteraard wel even of het ook gaat passen.

Joey Handsome
15 augustus 2006, 13:24
Je kan ze laten maken bij VH geloof ik. Kosten zijn dan wel rond de 60 euro geloof ik. Of anders inderdaad zelf maken maar ik denk dat dat nog niet zo makkelijk zal zijn, tenzij je beschikt over bovenfrees.

Dan kun je een mal van je originele slagplaat maken en zo de exact goede maten overbrengen.

Dat is wel een goed idee. Zelf maken zal er zeker niet inzitten.

Tupelo
15 augustus 2006, 13:24
Kan het ding hier op gitaarmarkt toch te ruil aanbieden.
Loopt vast iemand met een MIJ Jag. rond die van zijn rood turtoise slagplaat afwil en juist jouw kleur slagplaat wil uitproberen..

Joey Handsome
15 augustus 2006, 13:26
Kan het ding hier op gitaarmarkt toch te ruil aanbieden.
Loopt vast iemand met een MIJ Jag. rond die van zijn rood turtoise slagplaat afwil en juist jouw kleur slagplaat wil uitproberen..

Het is wel een goed idee, alleen niet voor mij omdat ik m'n oude slagplaat wel wil houden. Ik hang hem een jaar voor het raam en dan is ie mooi geel daarna. Misschien word ik die rode ook weer zat na een tijd en dan kan ik nog wisselen.

bert k
15 augustus 2006, 14:35
Heb ik ff gemist zeker, hebben ze geen goeie bij Vox? Daar sta ik toch wel van te kijken. Ik zou gewoon even opbellen, wie weet zagen ze hem speciaal voor je uit.

Joey Handsome
15 augustus 2006, 15:06
Mmmm... Dat is geen slecht idee. Dan kan ik m'n originele meesturen. Ik zal eens vragen of ik dan niet hoef bij te betalen. Even kijken wat het goedkoopste is, anders laat ik hem door Kim Wilson maken.

Pun
15 augustus 2006, 23:50
Weet je ook waar ik dat kan laten doen?

Bij Luthier's gitaren in Den Bosch kun je het vast laten doen. De slagpaat op mijn lefty is in ieder geval door hemzelf met de hand gemaakt, omdat hij niet linkshandig te krijgen was in de kleur die ik wilde :)

Joey Handsome
16 augustus 2006, 10:38
Ik heb contact gehad met Vox en misschien dat ze de slagplaat kunnen bijwerken naar het formaat van het origineel. Ik hoop het, maar ik ben bang dat het moeilijk wordt. Alles lijkt namelijk net een tikkie verschoven te zijn. Laten maken daar zal niet gaan. Ze hebben geen red tortoise, alleen gewoon en dat is veel te bruin. De kosten zijn ook te hoog.

Nickname
16 augustus 2006, 15:11
Ik heb contact gehad met Vox en misschien dat ze de slagplaat kunnen bijwerken naar het formaat van het origineel. Ik hoop het, maar ik ben bang dat het moeilijk wordt. Alles lijkt namelijk net een tikkie verschoven te zijn. Laten maken daar zal niet gaan. Ze hebben geen red tortoise, alleen gewoon en dat is veel te bruin. De kosten zijn ook te hoog.

Ik hoop het voor je, en anders moeten die toch vast wel ergens anders te krijgen zijn...

Blok
6 februari 2012, 13:02
http://guitarpartsresource.com/pickguards_jag.html

:dance:

bass blom
6 februari 2012, 13:05
http://www.planetcalypsoforum.com/gallery/files/6/7/3/HolyNecroPost_759032.jpg

wietse
6 februari 2012, 13:07
een topic bumpen van bijna 7 jaar oud? hoe de fuck heb je die gevonden?
ik schrok al ik dacht al dat joey handsome unbanned was.

Venlonaer
6 februari 2012, 13:11
En ook nog eens je 1e berocht en alleen een link. Dit stinkt naar SPAM!!

JazzBass
6 februari 2012, 13:27
Dom gekloot.. Lekker laten doodbloeden :ok:

guitarkid
6 februari 2012, 14:01
En ook nog eens je 1e berocht en alleen een link. Dit stinkt naar SPAM!!

Nee, dat heet nou "onervarenheid op dit forum". Iemand zoekt iets, komt toevallig bij dit topic terecht, kijkt (net als mij ook wel overkomen is) niet naar de datum en geeft een goed bedoeld antwoord. En dan duikt de forum-politie er bovenop... ;)
Maar sinds wanneer is een link naar evt. de juiste slagplaat spam..?
Ik vind dat Joey Handsome ons wel eens op de hoogte had mogen houden want ik leef al bijna zes jaar in onzekerheid over hoe het nu verder ging.
En ik durfde het na een tijdje niet meer te vragen, bang als ik ben voor de forum-politie.... :soinnocent: :seriousf:
Blok, laat het maar even weten. En als ik gelijk heb: welkom op dit forum en wen er maar aan. :)

sjoerd5
6 februari 2012, 14:41
Zelfs al zou Joey Handsome het je willen laten weten.
Hij kan niet eens op het forum komen. (ja onder een andere naam misschien)

guitarkid
6 februari 2012, 15:19
Zelfs al zou Joey Handsome het je willen laten weten.
Hij kan niet eens op het forum komen. (ja onder een andere naam misschien)

Maar toen was hij nog niet gebanned !!!