PDA

View Full Version : Electro Harmonix Small Clone adaptor



llahsraM
10 augustus 2006, 12:28
Is dit een goede adaptor voor de Small Clone https://www.musicstorekoeln.de/nl/Zubehoer/1_7_ANETZ_1038_BAS0001054-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Is 1500mA niet te veel voor de Small Clone? krijg je geen ruis met die adaptor? Als dit geen goede adaptor is welke moet ik dan wel aanschaffen?

Alvast bedankt

FruscianteFan
10 augustus 2006, 12:47
Teveel stroom is niet erg, te weinig wel. Verder kan ik je niet helpen.

Vonk
10 augustus 2006, 13:26
Bij adapters moet je eerst kijken of ze gestabiliseerd zijn. Deze is dat, en dus is ie goed.

Daarna kijk je naar het aantal ampere. (bijna) Iedere overdrive of distortion zit onder 100mA, chorussen en dat soort effecten vragen meer. 1500mA is dus meer dan je nodig hebt. Wat wel weer belangrijk is is het voltage!

Bij newtone is ook adapter te krijgen, die ik heb, en het is dezelfde alleen is het geen onespot en mist er een daisychain.
Je moet zelf maar kijken wat slimmer is: een newtoneadapter met waarschijnlijk lagere transportkosten en een daisychain van ebay, of alles compleet uit duitsland halen.

Fuhgawz
10 augustus 2006, 14:33
De Small Clone heeft zo'n vreemde Amerikaanse voeding. Die kun je in principe gewoon met een standaard Boss/Ibanez/etc. adapter voeden, mits je er een verloopstukje bij koopt. Je hebt ze bijvoorbeeld van Visual Sound (One Spot). Verder neem ik aan dat er ook gewoon Electro Harmonix adapters zijn die op die Small Clone passen.
Misschien dat je het beste gewoon even naar de muziekwinkel kunt gaan en het daar vragen.

X.A.D.
10 augustus 2006, 21:23
idd die one spot adapters zijn erg goed. je hebt dan een los verloopkabeltje nodig voor je small clone. Zo'n adapter met al die losse stekkertjes ben ik niet zo'n fan van. Die raak je alleenmaar kwijt , en is een zwakke verbinding.
Dat visual sound spul is wel zwaar o.k.
Ik weet dat je hem via www.muziekhandel-jukebox.nl gewoon kan bestellen.
Je moet gewoon effe mailen, en ze sturen het op. Daar heb ik het pas voor mijn pedaaltjes ook zo'n ding laten komen. en dat is degelijk spulleke!!!

soup
28 november 2009, 13:25
Ik heb juist een small clone gekocht en dacht dat ik deze op mijn cioks schizophrenic power supply kon aansluiten => niet dus.

Dus wat ik moet zoeken is een verloopstukje om deze toch te doen passen, ik heb hier wel een maxon adapter liggen van 9V waar het waarschijnlijk ook mee werkt (met verloopstukje)?



En normaal gezien zit er nu een batterij in de small clone, als ik nu stop met spelen moeten dan de kabels er uit zodat deze stopt met werken? (ik had zoiets gelezen bij een gitaar met actieve EMG's dat je de kabel er uit moet doen zodat er geen stroom verloren gaat)

Mitch
28 november 2009, 13:54
Staat hier toch al genoemd? Visual Sound heeft die verloopjes.
En als je de kable uit je input haalt wordt er geen stroom gevraagd van de batterij.

soup
28 november 2009, 14:12
Goed wou even double checken en een extra vraag stellen. :)