PDA

View Full Version : (sound on sound) delay



Duane
27 november 2002, 16:31
Ik wil een effect bereiken dat me niet wil lukken. Luister naar de intro van Soulful Terrain van Eric Johnson en je hoort het.
Het is de bedoeling dat de delay wordt opgenomen en continu wordt herhaald, dan kan bijv. 1 aanslag zijn van een akkoord. Terwijl je dit effect dus continu laat herhalen/afspelen, wil ik erover heen spelen maar dan ook weer met delay. Snappie???? Wie lukt het wel?

sleep_to_saturate
27 november 2002, 16:39
Dat effect ben ik wel 's tegengekomen op m'n Rolandvs840, maar das een ingebouwd effect op de recorder zelf. Misschien zit er ook zoiets op de boss gt serie of de pod?

Duane
27 november 2002, 16:55
Het stomme is dat ik met mijn GT-5 wel dat herhalingseffect eruit kan halen. Maar als ik daaroverheen iets anders speel, dan is dat dus zonder delay. Ik krijg het maar niet voor mekaar om dus MET delay over de herhaling te spelen.

Mithrandir
27 november 2002, 17:00
Ik heb een Boss DD3 en daar zit de optie "HOLD" op. Als je dan een klein riffje speelt of een akkoord aanslaat en houd je het pedaal ingedrukt dan blijft dat stukje zich herhalen en kan erover heen spelen. Natuurlijk kan je dan ook de delay tijd nog instellen. Deze optie zal ongetwijfeld op meerdere delay effecten zitten.

Mithrandir
27 november 2002, 17:05
Ik lees nu pas dat je bij het wat je over de herhaling speelt ook delay wilt hebben, maar dat kan de DD3 niet, misschien dat een ander wat geavenceerdere delay dat wel kan, maar dat weet ik niet. Sorry.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-11-27 17:05 ]</font>

EdJ
27 november 2002, 19:28
Op een delay met een hold lukt het ook.

Duane
28 november 2002, 10:42
Weet je dat zeker?? Die 'Hold' functie zit gewoon op de GT-5, maar krijg het (bovenstaande) niet voor mekaar.

Rectifier
28 november 2002, 12:43
2 delays.... :grin:

Met een jamman van Lexicon of de Line 6 Delay unit kan dit volgens mij wel.

Duane
28 november 2002, 13:38
Stoer he!! :smile:
Heeft niemand met een gt5 dit voor mekaar gekregen?

motorpsychonaut
28 november 2002, 14:44
volgens mij kan het wel met de akai headrush e9. maar ik weet het niet helemaal zeker. ik ben van plan zo'n ding aan te schaffen, maar geld is natuurlijk een probleem :smile: dus ik weet het nu (nog) niet....

sleep_to_saturate
2 december 2002, 13:15
Kan je niet gewoon de delay heel lang zetten (feedback) en het eerste dingetje spelen, en terwijl die herhaalt het andere dingetje eroverheen en als die uitherhaald is het 1e stukkie weer spelen enz.

@iro
2 december 2002, 14:06
ik kon het met m'n gt-6

die ik nu verkocht heb :smile: maar onze gitarist heeft zo een digital delay van boss die nieuwe en daar gaat het ook mee

Duane
3 december 2002, 10:25
Thanks voor jullie reacties.

Misschien kan het gewoon niet met de GT-5. Ik heb het ook iemand horen doen, die dus ook een 'digital' delay had. Maar wat geeft dat digital dan meer?? wat houd het dan in?

@iro
3 december 2002, 13:01
met die digital delay heb je veel meer mogelijk heden, je kan bv. het geluid backwards laten afspelen :smile:

Duane
3 december 2002, 13:59
Dat kan met de gt5 ook. Reverse delay. Hoe deed je dat met je gt6 dan???????? volgens mij zijn die opties haast hetzelfde.!?

habberdoedas
3 december 2002, 21:09
Hoi Duane,
Van Yamaha hebben ze een delay. Ik weet het type niet meer precies. Maar het is zo'n zelfde pedal als de Yamaha DG STOMP maar dan vol met allerlei soorten delay, tape echo etc. etc. En daar zit dat geintje in wat jij bedoelt wat Eric Johnson doet.... Ik zou zeggen probeer 'm eens....

@iro
3 december 2002, 21:39
wat ik me er nog van herriner moest je gewoon ff die parameters aan passen, was wel redelijk duidelijk vond ik om te doen, gewoon ff op die knop delay drukken en dan kom je toch in die instellingen dacht ik.

Duane
3 december 2002, 22:22
Thanks habberdoedas, ik zal het onthouden van de yamaha!!

Izegrim
4 december 2002, 12:21
Heb je dan geen loopfunctie waar je dan vervolgens je stukje met delay overheen speelt?

Duane
4 december 2002, 13:41
Er zit in de gt5 onder het delay-effect een 'hold' functie. Daarmee kan ik dus een akkoord eindeloos laten herhalen. Een 'loop' knop zit er wel op, maar dit heeft te maken met externe effecten die je dan kan aansluiten. Het is een geavanceerde effectprocessor en ik vind het zonde om voor zoiets een extra delay aan te schaffen.

Izegrim
4 december 2002, 13:47
Ik bedoelde eigenlijk dat je je akkoord op kan nemen op je pedaal en hem loopen, eindeloos herhalen. Dat is geen delay effect. Dan kun je elk gewenst programma activeren om daaroverheen te spelen. Doe je een acoustisch stukje opnemen en loopen bijv. kun je daar met een distortion met een batterij effecten overheen spelen.

Duane
4 december 2002, 14:44
Begrijp wat je bedoelt, alleen weet ik niet of dat gaat werken. Er zit een 'record' functie op waar je geloof ik een aantal sec. een stukje kan opnemen. Dat is meer voor solo stukjes. Het is namelijk de vertraging die je vasthoud d.m.v. 'hold', dat moet met delay. Dat wordt toch maar weer es lang proberen tijdens de kerstvakantie