PDA

View Full Version : het aanslaan van de gitaren...



Clarepiet
27 november 2002, 16:30
Ik heb vrijdag mn gitaar gekocht en ben er heel erg gelukkig mee :smile: een akoustische met stalen snaren. De akkoorden lukken me wel redelijk( baré alleen niet :smile: ik moet het aanslaan alleen onder controle krijgen. Iemand advies?

Kjiratsiekoedel
27 november 2002, 16:38
Neem les, begin makkelijk, haal een boek met makkelijke slagritmes en een CD met voorbeeld.

Ik had:
Slaggitaar , Michiel Merkies, De Haske.
deel 1 ISBN: 90-74924-04-2 (open accoorden)
deel 2 ISBN: 90-431-0784-0 (barré accoorden)

Beide hebben een CD.

Ik ben begonnen met deze boeken, het is een goede basis die je ALTIJD zal blijven gebruiken. Ze kosten 15 euro per stuk.

Ic3gl0vE
27 november 2002, 23:00
als je net zo links bent als ik kan je in het begin gewoon vrij weinig met je rechterarm... went vanzelf! gewoon blijven oefenen en langzaam beginnen, dan het tempo opvoeren

gertdm
28 november 2002, 09:35
zie mijn uitleg elders op het forum.
Niet dat die heilig is, maar misschien als tip wel bruikbaar:

(snelle) slagen kun je op vershchillende manieren doen.Als t met plectrum te krampachtig wordt is er een methode die altijd werkt:strum met wijsvinger een willekeurige snaar (bij voorkeur een lagere snaar,5e of 4e snaar),vervolgens hand omhoog
en met de middelste drie vingers (als een halve klauw)over de onderste 4 snaren en daarna wijsvinger opwaarts de onderse twee snaren spelen.
Het ritme wordt dan: Bump- di-di.
En kun je op allerlei snelheden uitvoeren.

suc6


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2002-11-28 09:37 ]</font>