PDA

View Full Version : lak afbikken



Orpheo
9 augustus 2006, 23:07
Ik dacht, ik deel mijn zelfbouwervaring ( :seriousf: ) met anderen.

ik ben bezig mijn witte edwards te upgraden. hij heeft al gibsonpups gekregen, gotoh hardware had ie al. nu nog mooie lak! ik ga van alles proberen, en eerst wil ik kijken wat voor HOUT t is! het is officieel: het is ECHT mahonie! geen nepspul, maar gewoon mahonie. in ieder geval geen alder als bij veel andere gitaren :D

ik heb de lak er overigens echt afgebikt. viel mooi af in schilfers. eerst met n mesje een begin maken, daarna met n aansteker over de lak tot t donker is, en daarna bikken maar. gaat heel mooi! hout blijft mooi 'intact' en t gaat strakker en mooier dan schuren!

qua aflakken twijfel ik nog; als er een mooie top onderuit komt ga ik 'm oranje lakken met rooie back, en is t een pokketop ga ik er een goldtop custom van maken.

Orpheo
10 augustus 2006, 16:36
kaching! lak eraf! top en achterkant. helaas ging wel soms wat hout mee :D ik ga 'm denk ik OF niet aflakken OF dekkend silver/purpleburst.

ik vroeg me af, de laklaag die ik er vanaf haalde was .75 mm dik. is dat normaal?! nee toch? en hoeveel invloed had die huge laklaag op mn sound?

Luke-wannabe
10 augustus 2006, 20:55
Orf, je bent echt wat ik noem een prutser... :hippie:


No offence verder..

DarknessAwaits
10 augustus 2006, 21:08
Orpheo is gewoon een hele 'speciale' jongen. En zat er een beetje degelijk top onder de lak?

Tupelo
10 augustus 2006, 21:17
Vooral Waarom??? :confused:

Daniël_san
10 augustus 2006, 21:22
sorry, maar dit vind ik zonde...

Dirk W
10 augustus 2006, 21:45
kaching! lak eraf! top en achterkant. helaas ging wel soms wat hout mee :D

Weet je wat je ook kunt doen? De lak eraf halen met een bovenfrees! of een Drilboor! Gaat een stuk sneller denk ik en neemt ook af en toe wat hout mee :P

Sorry ik overdrijf. Het klinkt wel taktisch. Hoeveel hout ging ervanaf? Zat er een degelijke top onder?

Dirk

Kaïn
10 augustus 2006, 22:09
Arrgh Orph normaal heb respect voor je acties maar dit vind ik zonde;) Dat je er maar veel van mag leren want dan wat het niet helemaal zinloos!
(zeik me maar af als het resultaat geweldig is)

Orpheo
11 augustus 2006, 00:32
de top die eronder uit kwam (evenals de back) is zeker niet verkeerd. ik wilde an sich dit al eens doen. en liever op een edwards dan n gibson. en he, iedereen moet t eens leren! en wie t laatst lacht lacht t best denk ik maar zo. ik ga gewoon van alles proberen met lak. morgen laatste werkjes afmaken. maar ik vind t wel beter zo al qua looks dan die megadikke laklaag!

en ik heb even goed gekeken, maar tis geen hout dat meekwam, maar nog een soort bindlaag tussen lak en hout.... t was dus echt HUGE die laag! morgen ga ik t schuurwerk afmaken, en volgende week lakken.

ja je moet toch wat doen als t vrouwtje in t buitenland zit? :satisfie:

G.G.
11 augustus 2006, 00:54
Vooral Waarom??? :confused:

Gewoon omdat ie het kan.

Ik snap het wel, gewoon lekker prutsen en je eigen ding doen. Moet toch kunnen? Hulde aan alle prutsers.

Orpheo
11 augustus 2006, 01:29
Gewoon omdat ie het kan.

Ik snap het wel, gewoon lekker prutsen en je eigen ding doen. Moet toch kunnen? Hulde aan alle prutsers.

dank je! :hippie:

Tupelo
11 augustus 2006, 22:08
ja je moet toch wat doen als t vrouwtje in t buitenland zit? :satisfie:

Dan bak je een taart ofzo, maar je gaat toch geen gloedje nieuwe 700 euro gitaar afschrapen. :confused:

Damn Orpheo, zoek wat andere hobbies, trek desnoods een kratje bier open ofzo.
Is er dan echt niemand die een beetje voor je zorgt, je dit soort dingen uit je hoofd praat? :o

Bram+
11 augustus 2006, 22:10
Alles beter dan dat witte denk ik dan (maar dat is dan mijn persoonlijke visie). En wip meteen die plastic binding eraf.

Orpheo
12 augustus 2006, 14:11
Alles beter dan dat witte denk ik dan (maar dat is dan mijn persoonlijke visie). En wip meteen die plastic binding eraf.

die binding laat ik lekker zitten! en ja, dat ranzige witte was echt verschrikkelijk.


@ tupelo:
deze laklaag was even dik als een plak kaas! dat was echt ongezond dik. ik ga aankomende week in de weer met een spuitbus. een slechtere lakjob dan dat erop zat kan ik zeker niet maken.

GibsonDC
12 augustus 2006, 14:38
Ik vroeg me af of je een foto hebt van hoe die er nou uitziet

Orpheo
12 augustus 2006, 15:05
Ik vroeg me af of je een foto hebt van hoe die er nou uitziet

ik laat pas foto's zien als t helemaal af is :)

Orpheo
12 augustus 2006, 15:18
oh ja... ik uhm.. ga wat raars doen met de edwards. niet alleen repaint, maar ook een vernieuwde topcarve. althans, ga ik proberen. details komen later. ik geef maar 1 hint: the darkness...

vester86
12 augustus 2006, 16:36
ik geef maar 1 hint: the darkness...

:sssh: het zal eens niet :cheerup:

SimonS
12 augustus 2006, 17:16
.kansloos.

vester86
12 augustus 2006, 18:23
.kansloos.

niet oordelen voor je iets gezien hebt.... die binding op zn studio was ook een flinke vooruitgang!

AART
12 augustus 2006, 19:19
het zijn zijn gitaren en prutsen is altijd leuk.

Orpheo
13 augustus 2006, 00:02
.kansloos.

vind JIJ. IK vind het daarentegen een gaaf idee.

oh guys, had ik nog niet gezegd WAAROM ik dit doe? als leerproject. ik wil een warmoth body kopen en lakken, en waarom zo'n mooi stuk hout verkloten? gewoon deze gitaar gebruiken.

Luke-wannabe
13 augustus 2006, 00:15
Damn Orf :nervous:

Tupelo
13 augustus 2006, 00:22
vind JIJ. IK vind het daarentegen een gaaf idee.

oh guys, had ik nog niet gezegd WAAROM ik dit doe? als leerproject. ik wil een warmoth body kopen en lakken, en waarom zo'n mooi stuk hout verkloten? gewoon deze gitaar gebruiken.

Het is sowieso niet aan mij om me te bemoeien met jouw gitarenbusiness en ik vind dat je die Studio heel mooi gepimpt hebt.

Maar kost een Warmoth body niet minder dan wat je voor die Edwards betaald hebt?

DarknessAwaits
13 augustus 2006, 00:25
Als je wilt weten wat je kunt neem je gewoon een plank bij de AFH of zelfs nog bij de lokale houthandel en ga je kijken wat je potentiaal is.

Maar goed, het is jouw gitaar en jouw geld dus mag je er lekker mee doen wat je wilt.

Orpheo
13 augustus 2006, 00:31
alleen hals of body? ja. maar een hele warmoth gitaar is duurder, en uiteindelijk beter. en ik had de kak van die kleur, EN Ik wilde sowieso dit al doen. hiervoor is de edwards gekocht. om mee te kloten. mee te fucken. mee te oefenen. ik heb 2 topgitaren waar ik veel op speel, en de edwards, niet echt.

fuck, ben ik dan echt een gibson-slet? dat ik alleen maar gibson wil?!

SimonS
13 augustus 2006, 01:15
met "kansloos" doelde ik op de manier van lak verwijderen. zijn genoeg andere (minder primair-menselijke hamer-en-bijtel) methodes voor ;)

SimonS
13 augustus 2006, 01:16
je hebt het trouwens over nóg een dikke laag die onder de gekleurde laklaag zat (pagina 1 ofzo). Kan iemand verduidelijken wat dat is? De sealer ofzo? heb het ook zien zitten op mn Squier die ik heb gerefinished.

Ben iig benieuwd wat het wordt, Orpheo!

vester86
13 augustus 2006, 12:19
fuck, ben ik dan echt een gibson-slet? dat ik alleen maar gibson wil?!

volgens mij heb ik weer ff een nieuwe sig :cheerup:

Orpheo
13 augustus 2006, 18:07
je hebt het trouwens over nóg een dikke laag die onder de gekleurde laklaag zat (pagina 1 ofzo). Kan iemand verduidelijken wat dat is? De sealer ofzo? heb het ook zien zitten op mn Squier die ik heb gerefinished.

Ben iig benieuwd wat het wordt, Orpheo!

de methode was ook gevonden bij toeval hoor :D ik was aan t spelen met een deobus en een aansteker ghehe

de laag die eronder zit is raar. t lijkt een laag plastic dat niet weg te bikken is met de brandmethode. soort sealerlaag ofzo. niet de normale filler op mahonie, en zeker niet op maple, want esdoorn heeft geen filler nodig.

boeit allemaal niet. morgen ga ik de top recarven! ontwerpje heb ik al getekend! als t lukt wordt t wel HEEEEEL gaaf! anders verkoop ik t body aan een iemand die er wel wat mee kan haha

Ibanez RuleZ
13 augustus 2006, 18:09
fotos?

harrald

Dirk W
13 augustus 2006, 18:54
is de body niet van plastic? :P

Orpheo
13 augustus 2006, 23:31
@ dirk:

merk ik morgen :D ik ga er

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/251623385_l.jpg

zo'n topcarve van maken. als er dan plastic uit komt weet ik t direct :D ja DAT kan ik weer wel haha lak afschrapen minder, maar hout snijden lukt vaak wel aardig :-d

@ibanez rulez;

er komt later, als t helemaal af is een foto verslag ;) wil nog niet de (reeds heersende negatieve :-d ) mening beinvloeden.

Dirk W
14 augustus 2006, 11:03
haha vet. Het lijkt me ook erg lastig.

Orpheo
15 augustus 2006, 17:41
goed, ik heb t gehad met deze kutgitaar. iedere poging er IETS van te maken verzand in nog meer rampen. de gitaar klonk al niet zoals ik wilde, zelfs niet met mijn favo pickupset, dus, de groeten ermee!! ziehier:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/mail.jpg


ik probeerde het ala pete townshend, maar uit elkaar spatten op de straat? no way! Ik probeerde erop te staan, en te surfen, breken? nee dus. dan maar kijken hoe sterk de hals is! heel sterk blijkbaar!

en t was geen mahonie, maar iroko, en geen esdoorn, maar kunststof met essen. geen wonder dat ie dan niet klinkt zoals ik wil :P

fred dons
15 augustus 2006, 17:53
ok, step away from the guitar with your hands where I can see them

ik zou boos kunnen worden dat je een gitaar hebt verpest maar ik moet toegeven dat toen ik begon met klussen er ook een aantal gitaren (2 om precies te zijn ) een hardhandige ontmoeting met de muur niet overleefd hebben toen alles niet helemaal ging zoals bedoeld was

had je de neck niet kunnen redden ?

Orpheo
15 augustus 2006, 18:19
ok, step away from the guitar with your hands where I can see them

ik zou boos kunnen worden dat je een gitaar hebt verpest maar ik moet toegeven dat toen ik begon met klussen er ook een aantal gitaren (2 om precies te zijn ) een hardhandige ontmoeting met de muur niet overleefd hebben toen alles niet helemaal ging zoals bedoeld was

had je de neck niet kunnen redden ?

ik heb geprobeerd de hals eruit te halen, maar dat was hopeloos. het hele project was wel leerzaam. ik kocht de edwards als leerproject. wat ik nu heb geprobeerd, daar kocht ik de gitaar voor. en qua tone... tjja. ach.... t was geen aanwinst, geen verlies. dus ik mis er niks op.

ik kan 'm wellicht aan jou geven dat jij er nog niets mee kan doen? ;)

Bram+
15 augustus 2006, 18:26
Nog overwogen al die zooi in een plastic zak te doen, dicht te tapen en terug te sturen naar die japanners puur uit principe? Stond er wel op de site dat het mahonie en esdoorn zou moeten zijn dan?

DarknessAwaits
15 augustus 2006, 18:44
Een mooi vertoon van je eigen falen, dat wel. Ik vind het een beetje zielig hoor.

Toen je eenmaal doorhad dat je topcarve niet lukte, of je gitaar niet uit de materialen bestond die je had verwacht had je best even kunnen bedenken dat je er nog veel mensen een hoop plezier mee had kunnen doen.

Meer plezier dan met zo´n achterlijke foto.

Dirk W
15 augustus 2006, 18:49
haha, beetje kinderachtig hoor. Denk eens na man, die gitaar was ook niet gratis. Je had em nog in elkaar kunnen zetten en verkopen ofzo dit is zonde.

Tupelo
15 augustus 2006, 19:00
Okido, geen Edwards kopen dus! Dank voor deze ervaring Orph! :)

Voor het volgende projectje misschien toch maar een Stagg nemen ofzo.
Geloof dat ze Sjoerd5 inmiddels wel zover hebben dat 'ie die van hem gaat lozen. :D

Bram+
15 augustus 2006, 19:03
haha, beetje kinderachtig hoor. Denk eens na man, die gitaar was ook niet gratis. Je had em nog in elkaar kunnen zetten en verkopen ofzo dit is zonde.
Orf is meer van de franse slag en grote bewegingen...

Tupelo
15 augustus 2006, 19:07
Advertentie (http://www.katanaguitars.com/guitar/g010/g012.html)

Ze beweren dus solid maple top/solid mahognay back van de body & straight
mahogany nek met ebony finger board.

Hmm.. lijkt me nogal een moeilijk proces om dit om te draaien, maar met de gitaar aan spaanders zoals nu is het al helemaal uitgesloten.

Niettemin, oplichters dus. :angry:

JvD.
15 augustus 2006, 19:11
huil.. had hem aan mij gegeven, ik heb echt geen gibson nodig als ik in me slaapkamertje de muziek bedrijf.

Ibanez RuleZ
15 augustus 2006, 19:29
dit vind ik best wel apart: deze gitaren zouden volgens bronnen goed moeten zijn. bizar zeg... wel jammer dat je m aan stukjes hebt nu, al was het alleen maar muurversiering, dan had het nog een doel.

harrald

Orpheo
15 augustus 2006, 22:13
de gitaar was onrepareerbaar guys ;) en hier was de gitaar voor gekocht. en ja, ik raad mensen inderdaad edwards af. dit topic mag van mij betreft dood bloeden :)

fred dons
15 augustus 2006, 22:53
heb je nog closeups van de resten ? (ik ben benieuwd wat er nu echt allemaal inzat)
@ tupelo
dat is een advertentie van de duurdere serie met cellulose lak(deze is 2e hands) het zou dus wel kunnen dat de houtsoorten kloppen voor die specifieke gitaar (en zo duur is mahonie en esdoorn nou ook weer niet)

ik weet niet uit welke serie die van Orpheo komt ?

Orpheo
15 augustus 2006, 23:44
heb je nog closeups van de resten ? (ik ben benieuwd wat er nu echt allemaal inzat)
@ tupelo
dat is een advertentie van de duurdere serie met cellulose lak(deze is 2e hands) het zou dus wel kunnen dat de houtsoorten kloppen voor die specifieke gitaar (en zo duur is mahonie en esdoorn nou ook weer niet)

ik weet niet uit welke serie die van Orpheo komt ?

precies die ;)

nee ik heb 'm in het grofvuil gegooid. en uhm.. t was GEEN celluloselak. NO way. cellulose ruikt anders als het in de hens staat. Dit rook naar verbrand plastic. echt PLASTIC. alsof een koffiebeker boven een vlam hing.

en mahonie was t ook niet. de nerfstructuur was veel te grof daarvoor. esdoorn was t ook niet. t was daar enerzijds te grof voor, en anderzijds te hard. t was niet een beetje hard, maar gewoon zo hard dat mijn beitels na 3 sneden al bot waren. dat is NIET esdoorn!

ik snap ook waarom de carve niet lukte op de gitaar, en op mn proefblok wel mooi liep. op de gitaar zelf zat nog een laag kunststof. ongeveer even dik als een nagel. daarom slipte de beitel constant en zag 't er niet uit.

nog iets; de top zag er zo uit in opbouw (van midden naar rand)

esdoorn
fineerlaag
kunststof sealer(?)
kunststof laklaag
kleurlak

de fineerlaag was los gaan laten, en dat was NIET door mijn toedoen!

Vonk
15 augustus 2006, 23:57
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/mail.jpg


Haha leuke foto! Sommigen zeggen hier: "had hem aan een ervaren iemand gegeven, die had er iets van kunnen maken, had hem verkocht blablabla"


Mag ik Orpheo hartelijk bedanken, deze foto maken is een actie die voor mij het leukste is wat je met die gitaar had kunnen doen!

Orpheo
16 augustus 2006, 01:00
Haha leuke foto! Sommigen zeggen hier: "had hem aan een ervaren iemand gegeven, die had er iets van kunnen maken, had hem verkocht blablabla"


Mag ik Orpheo hartelijk bedanken, deze foto maken is een actie die voor mij het leukste is wat je met die gitaar had kunnen doen!

is t ook :) er was niks meer mee te doen.

juicy detail; t headstock hangt nu boven mn buro :D

Dirk W
16 augustus 2006, 01:12
Mag ik Orpheo hartelijk bedanken, deze foto maken is een actie die voor mij het leukste is wat je met die gitaar had kunnen doen!

Misschien had ie er ook een heel mooi liedje voor je op kunnen spelen :D

SimonS
16 augustus 2006, 07:22
zoals ik dus al zei: kansloos. het project en de projectuitvoerder.

fred dons
16 augustus 2006, 08:10
ik gebruik afgebroken koppen om mijn pennen in te zetten (maar aan de muur is natuurlijk ook leuk)

G.G.
16 augustus 2006, 08:48
Zooo zonde, oke, het was geen kwaliteit, maar daar had iemand best gitaar op kunnen leren spelen.

Orpheo, ik vond dat je altijd wel leuke creatieve ideeën had, maar je daalt flink in aanzien bij mij door deze actie (zal je waarschijnlijk een worst wezen, en terecht).

Zelfs een stagg als brandhout gebruiken is zonde, want je moet ergens op beginnen, al was het maar voor de eerste weken om te kijken of gitaarspelen iets voor je is.

Als ik de advertenties op marktplaats zie met teksten zoals deze:

Hoi,

Mijn zoontje wil gitaar gaan spelen, maar aangezien ik een uitkering heb (gescheiden moeder) kan ik het mij niet permiteren om een gitaar van €150 euro aan te schaffen. Voor veel mensen is €150 niet veel, maar voor mij is het een gigantisch bedrag. Heeft iemand nog ergens op zolder een gitaar staan, krasjes en deukjes zijn geen bezwaar, voor een leuk klein bedrag?



Als ik dit soort advertenties zie, dan denk ik: zonde van die mooie LP, daar had iemand heel erg blij mee kunnen zijn, terwijl wij het bagger vinden.

Zelf ben ik begonnen op een pearl telecaster die er echt niet uitzag. Was het enige wat ik kon betalen en hij koste een prikkie. Maar door dat ding ben ik wel begonnen met spelen. Was die telecaster er niet geweest voor die prijs, dan was ik misschien wel nooit begonnen met gitaarspelen.

almarvk
16 augustus 2006, 09:27
zoals ik dus al zei: kansloos. het project en de projectuitvoerder.

Hier sluit ik me volledig bij aan. De projecten van deze uitvoerder zijn al vaker mislukt en behoorlijk bizar geweest...

Blijkbaar niet zo creatief of handig als dat je dacht Orpheo?

Dirk W
16 augustus 2006, 09:54
Hier sluit ik me volledig bij aan. De projecten van deze uitvoerder zijn al vaker mislukt en behoorlijk bizar geweest...

Blijkbaar niet zo creatief of handig als dat je dacht Orpheo?

Komop zeg ga hem nou ook weer niet afzeiken laat hem lekker. Dit word nou weer een beetje lullig.

almarvk
16 augustus 2006, 10:14
Sorry als dat zo overkomt.

Nickname
16 augustus 2006, 11:13
Ik vind het ook nogal drastisch klinken met dat afbikken etc, maar ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben naar het resultaat!

DarknessAwaits
16 augustus 2006, 12:09
Ik vind het ook nogal drastisch klinken met dat afbikken etc, maar ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben naar het resultaat!

?

Kijk eens een paar pagina's terug... Overigens kan Orpheo nou niet verwachten dat hij nog serieus wordt genomen hier, vind ik.

Dus dingen zoals:

Komop zeg ga hem nou ook weer niet afzeiken laat hem lekker. Dit word nou weer een beetje lullig. vind ik minder op z'n plaats dan:

zoals ik dus al zei: kansloos. het project en de projectuitvoerder.

Want al wás het plastic, wat ik overigens nog niet eens geloof, zelfs dan was er nog wel wat van te maken geweest. Kijk maar naar de gitaar in originele staat.

Nickname
16 augustus 2006, 12:41
?

Kijk eens een paar pagina's terug... Overigens kan Orpheo nou niet verwachten dat hij nog serieus wordt genomen hier, vind ik.


Shit ja sorry, gewoon straal overheen gekeken, dat komt omdat veel plaatjes het niet doen op mn werk hier. Ik zal vanavond thuis eens kijken :)

Orpheo
16 augustus 2006, 13:02
?

Kijk eens een paar pagina's terug... Overigens kan Orpheo nou niet verwachten dat hij nog serieus wordt genomen hier, vind ik.

Dus dingen zoals:
vind ik minder op z'n plaats dan:


Want al wás het plastic, wat ik overigens nog niet eens geloof, zelfs dan was er nog wel wat van te maken geweest. Kijk maar naar de gitaar in originele staat.

je oordeelt over mij en over de gitaar, zonder dat je mij en de gitaar kent. is een beetje arrogant, vind je niet? het lijkt erop alsof bepaalde mensen perse tegen mij aan willen kankeren, en de dingen (vaak nuttig en zinnig) die ik post, expres wegwuiven. Nu ook weer. Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, ik heb wel meer gedaan wat betreft houtbewerking, maar dit was echt een hopelloos geval. En dat JIJ nu niet gelooft dat het plastic was, dat is jou probleem. Maar het is toch echt zo.

Ik ben alweer langzaamaan bezig met een ander projectje, en de kans dat dit gaat falen is redelijk hoog, maar t boeit me niet. ik doe t voor m'n lol! En geld? ach jammer. IK slaap er echt niet minder om hoor. sterker nog, ik heb vannacht eindelijk eens kunnen slapen, beter dan de afgelopen 2 weken!

Nog een laatste ding; het feit dat mensen constant tegen me aan zitten te kankeren, ik word daar moe van. Het bijna expres de user 'orpheo' afzeiken lijkt wel een sport geworden. Niet even doorlezen wat ie zegt, maar gelijk op het eerste gezicht/woord 'bam!" afmaken! Heel charmant.

En ik heb de kak van t forum gekregen dankzij zulke acties. Je kan ook wel subtieler zeggen 'hier of hier ben ik t niet mee eens' en niet gelijk 'orpheo is een loser/sukkel/kansloos' etc etc.

guys, de groeten. ik heb t gehad hier.

Nickname
16 augustus 2006, 13:05
Is hier even geen modje aanwezig, want deze thread lijkt me nogal wat te ver gegaan... :confused:

DarknessAwaits
16 augustus 2006, 13:27
Pff...

Het enige wat ik tegen je heb zijn de dingen die je hier post. Heeft niets te maken met wie het zegt, maar wel wat er wordt gezegd. Of wordt gedaan in dit geval.

Nogmaals; het is helemaal je eigen keuze wat je met een gitaar doet of laat. Maar ik kan wel weinig respect opbrengen voor die keuze.

Mocht ik je trots te heftig hebben gekrenkt ben ik niet te bedonderd om sorry te zeggen, maar laten we eerlijk zijn; zelf heb je ook geen schone lei.

G.G.
16 augustus 2006, 13:29
Is hier even geen modje aanwezig, want deze thread lijkt me nogal wat te ver gegaan... :confused:

Meeëens, normale (EN ONDERBOUWDE) kritiek moet kunnen, Orpheo haalt naar mijn mening ook rare fratsen uit met die LP. Ook ik vind het zonde en zelfs nutteloze verspilling zoals ik eerder vermeld heb. Dat is een mening, en ik denk netjes verwoord en een paar posts eerder keurig onderbouwd.

Maar we kunnen wel netjes blijven met zijn allen, schelden etc... lijkt me niets toevoegen aan de discussie.

Laten we er een normale discussie van maken. Zelfbouw is juist zo leuk omdat het er hier altijd zo netjes aantoe gaat en er een hoop kritiek/tips zijn die op een nette manier gegeven worden.

Kim Wilson
16 augustus 2006, 13:34
Is hier even geen modje aanwezig, want deze thread lijkt me nogal wat te ver gegaan... :confused:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78347

Met andere woorden, stuur dan een mailtje naar de betreffende mod, of druk op het driehoekje. De mods kunnen ook niet alles lezen...

DarknessAwaits
16 augustus 2006, 13:37
Uit respect voor G.G. en anderen ga ik hier (in dit topic) verder niets meer posten, aangezien ik het ook nog eens met ze eens ben.

Maar van schelden etc. heb ik nog eerlijk gezegd weinig meegekregen, en ik mag hopen dat niemand van mening is, na een keer herlezen, dat iemand zich hier tot dat niveau heeft verlaagd.

Kim Wilson
16 augustus 2006, 13:39
Uit respect voor G.G. en anderen ga ik hier (in dit topic) verder niets meer posten, aangezien ik het ook nog eens met ze eens ben.

Maar van schelden etc. heb ik nog eerlijk gezegd weinig meegekregen, en ik mag hopen dat niemand van mening is, na een keer herlezen, dat iemand zich hier tot dat niveau heeft verlaagd.
Nee, schelden misschien niet, maar er zijn er nogal wat die twijfelen aan de geloofwaardigheid van Orpheo. Dat vind ik een behoorlijke belediging.

Ik heb trouwens al een mod ingelicht...

Nickname
16 augustus 2006, 13:46
Nee, schelden misschien niet, maar er zijn er nogal wat die twijfelen aan de geloofwaardigheid van Orpheo. Dat vind ik een behoorlijke belediging.

Ik heb trouwens al een mod ingelicht...

Ik heb ook al op het driehoekje geklikt en een berichtje geschreven richting mods....

Dirk W
16 augustus 2006, 13:59
er wordt soms gewoon flink wat gezeikt. Ik merk ook dat orpheo vaak de lul is (de dingen die hij post zijn niet zo vreemd denk ik of uitlokkend dacht ik). Maar bijvoorbeeld ook hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76953&page=11&pp=10) laatst tegen nocki.
Beetje jammer allemaal.

ontopic:
Ik vind het jammer en zonde dat die gitaar gesloopt wordt, maar ik kan er wel inkomen en vind het eigenlijk ook wel tof dat je er niet over gaat balen enzo, maar gewoon het van je af zet en er niet meer aan denkt.

rinaldo
16 augustus 2006, 14:56
ach, leven en laten leven nietwaar? maar toch moet mij van het hart dat ik het een zinloze aktie vind. voor mij is een instrument een verlengstuk van de muzikant die doormiddel van dat instrument zijn creativiteit ten toon spreid, en of het nou een gibson of een eko of what ever voor een b merk is, ik zou het nooit doen,want zoiets valt bij mij onder zinloos geweld.je had er op de rommelmarkt vast iemand blij mee kunnen maken.en dan had je er iig nog een paar centen aan terug verdiend.

Kim Wilson
16 augustus 2006, 14:58
ach, leven en laten leven nietwaar? maar toch moet mij van het hart dat ik het een zinloze aktie vind. voor mij is een instrument een verlengstuk van de muzikant die doormiddel van dat instrument zijn creativiteit ten toon spreid, en of het nou een gibson of een eko of what ever voor een b merk is, ik zou het nooit doen,want zoiets valt bij mij onder zinloos geweld.je had er op de rommelmarkt vast iemand blij mee kunnen maken.en dan had je er iig nog een paar centen aan terug verdiend.
Ach, ik vond het wel creatief wat Orph hier tentoon spreidt. Het is zijn gitaar, er is geen tekort aan gitaren, dus laat lekker gaan...

G.G.
16 augustus 2006, 15:06
Ach, ik vond het wel creatief wat Orph hier tentoon spreidt. Het is zijn gitaar, er is geen tekort aan gitaren, dus laat lekker gaan...

Het plan was leuk. Wat hij met de andere LPs heeft gedaan vind ik ook helemaal toppie (vooral die LP studio). Hij heeft waarschijnlijk hard moeten sparen om ze te kunnen betalen dus hij mag ermee doen wat ie wil. (er was laatst nog iemand die een stagg wilde kopen en deze voor de winkel verrotslaan, en dat dan filmen en online zetten). Tsja, wat je ermee wilt doen moet je zelf weten, maar persoonlijk vind ik iedere verspilling zonde.

Wat wel weer mooi is, is dat ie niet bij de pakken neer gaat zitten en waarschijnlijk allang weer op een nieuw projectje zit te broeden.

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Misschien wordt het iets moois, of doet hij er iets mee waar mijn nekharen van overeind gaan staan van walging. Het maakt niet uit welke van de twee het wordt, want vol bewondering of vol afschuw achter de pc zitten is nog altijd beter dan dingen lezen en zien die me helmaal niets emotioneel doen. Als een zonbie naar het scherm staren naar nietszeggende teksten en afbeeldingen is saai. (maar mijn voorkeur gaat wel uit naar een mooi projectje :rockon: )

Kim Wilson
16 augustus 2006, 15:11
Het maakt mij werkelijk niks uit wat iemand met zijn eigen spul doet. Ik vind het ook zonde, maar dat is puur vanuit mijn optiek. Als het van mij zou zijn, vond ik het zonde. Nu niet. Als hij de schijt aan een gitaar heeft, en het kapotmaken van dat ding geeft hem voldoening, heeft ie er toch wat aan gehad. Verkopen kon toch al niet meer. Wie wil er een Edwards zonder lak?

Nickname
16 augustus 2006, 15:13
Het maakt mij werkelijk niks uit wat iemand met zijn eigen spul doet. Ik vind het ook zonde, maar dat is puur vanuit mijn optiek. Als het van mij zou zijn, vond ik het zonde. Nu niet. Als hij de schijt aan een gitaar heeft, en het kapotmaken van dat ding geeft hem voldoening, heeft ie er toch wat aan gehad. Verkopen kon toch al niet meer. Wie wil er een Edwards zonder lak?

Voor een leuk prijsje zou ik zon ding best wel kunnen kopen, om hem vervolgens te lakken en dan te verkopen :)

Bram+
16 augustus 2006, 16:55
Nee, schelden misschien niet, maar er zijn er nogal wat die twijfelen aan de geloofwaardigheid van Orpheo. Dat vind ik een behoorlijke belediging.

Ik heb trouwens al een mod ingelicht...
Orpheo doet vaak goed zijn best om niet geloofwaardig te klinken, daarom snap ik wel dat DarknessAwaits eraan twijfelt.

Javaca
16 augustus 2006, 23:11
Is hier even geen modje aanwezig, want deze thread lijkt me nogal wat te ver gegaan... :confused:
Aangezien michielv al een tijd niet meer online is op dit forum ben ik de enige mod van zelfbouw.

Normaalgesproken kom ik hier iedere dag, maar de afgelopen dagen heb ik letterlijk plat gelegen door zware griep en diaree. Ben weer een beetje op de been, maar het houdt niet over...

Jammer dat juist op het moment dat ik er niet ben een topic in het over het algemeen erg gemoedelijke zelfbouw zo uit de hand loopt...

Wat iemand met een gitaar doet is zijn eigen zaak. Of je het er mee eens bent of niet. Als ik morgen een originele '56 LP goldtop overkwast met een rollertje roze en volprop met EMG's is dat mijn zaak -of die van de klant-. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat kun je ook in wat normalere bewoordingen uitten.

Afijn, wie de schoen past trekke hem aan...

Dit topic gaat dicht. http://forum.refoweb.nl/images/smiles/offtopicanimatie9eh.gif