PDA

View Full Version : Buzz Feiten Tuner



catalyst
9 augustus 2006, 22:42
Ben op zoek naar Korg DT7 tuner - blijkt niet (meer) leverbaar ivm een of andere Europese regelgeving. :mad:
Anyway, ik heb nu nog een Boss TU2 die ik wil vervangen/ruilen voor tuner die ook om kan gaan met Buzz Feiten stemming.
Hebben jullie evt. suggesties??

Rhythm Machine
9 augustus 2006, 23:43
De enige die ik ken met de Buzz Feiten intervals is de Peterson Strobostomp.

RM

Jeee
10 augustus 2006, 13:53
De Korg DT-7 heeft ook Buzz Feiten.

Kim Wilson
10 augustus 2006, 13:56
De Korg DT-7 heeft ook Buzz Feiten.
Ja, dat zegt ie toch? Hij kan er alleen niet meer aankomen. Ze worden niet meer geleverd hier. Wel goed de openingspost lezen... :)

Jeee
10 augustus 2006, 14:30
Ja, dat zegt ie toch? Hij kan er alleen niet meer aankomen. Ze worden niet meer geleverd hier. Wel goed de openingspost lezen... :)

Oeps ... niet gezien, ik dacht anders dat ze nog wel te koop waren via Musik-produktiv?

Joey Handsome
10 augustus 2006, 15:04
Sorry, maar wat is Buzz Feiten??

Mitch
10 augustus 2006, 15:39
www.google.nl :noob:

harrie-beton
11 augustus 2006, 15:28
Ik speel al lang gitaar en was wel tegen de intonatie problemen aangelopen maar deze "buzz feiten" theorie is nieuw voor mij.
Leuk om te lezen, ik ga vanavond meteen proberen.

interessander
11 augustus 2006, 16:14
Ik speel al lang gitaar en was wel tegen de intonatie problemen aangelopen maar deze "buzz feiten" theorie is nieuw voor mij.
Leuk om te lezen, ik ga vanavond meteen proberen.

Het werkt toch alleen als je die buzz feiten topkam hebt?

fullorder
12 augustus 2006, 11:26
Ik haal dit van de Buzz Feiten site ;)

"Tune by ear or with ANY electronic tuner of your choice"

morris
12 augustus 2006, 12:55
Je kunt met elke goede tuner een BFTS gitaar stemmen, maar ideaal is dit niet. De Peterson is het enige alternatief als de DT7 niet door de ROHS compliance komt (tenminste, ik begrijp uit je post dat dat het probleem zou zijn). Iets wat mij overigens vreemd lijkt gezien het feit dat de DT7 in Taiwan gemaakt wordt. Je ziet ze wel regelmatig 2e hands tegenkomen. Anders: Stobostomp!

Morris

catalyst
12 augustus 2006, 18:36
Dank voor de tips en raad. Ik weet nog niet of ik voor de Peterson ga, want hij is wel aan de prijs, oef!- voorlopig nog maar ff door met TU2 en m'n oren.

Page
12 augustus 2006, 19:54
Voor degene die het niet weten,

buzz feiten tuning is alleen interessant als je gitaar ook van buzz feiten systeem is voorzien. Dat wil zeggen dat topkam en frets volgens zijn theorie zijn geplaatst.

succes

morris
12 augustus 2006, 20:05
Voor degene die het niet weten,

buzz feiten tuning is alleen interessant als je gitaar ook van buzz feiten systeem is voorzien. Dat wil zeggen dat topkam en frets volgens zijn theorie zijn geplaatst.

succes

Je hebt gelijk, maar met frets heeft het niets te maken. BFTS is een volledig andere offset waarbij je inderdaad een andere topkam nodig hebt, maar het is meer een interactie tussen kam en brug, het heeft niets van doen met de frets. De gitaar wordt volgens een andere methodiek geïntoneerd waarbij de topkam een ietwat andere positie heeft. Het is een super systeem overigens, ik kan er inmiddels niet meer zonder.


Morris

Debaser
20 december 2006, 13:23
even een oudje maar

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/6748.html?id=gyd4QXR5

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?cPath=100_98&products_id=785

Josdevos
20 december 2006, 13:34
Korg DT-7 kan je nog NOS bij sommige shops op ebay.de vinden!

morris
20 december 2006, 20:12
Korg DT-7 kan je nog NOS bij sommige shops op ebay.de vinden!

DT7=NOS :seriousf:
straks krijgen we nog een vette hype op marktplaats met pre-ROHS NOS vintage stemapparaatjes hehehe

Punt
20 december 2006, 23:52
+1 voor de Peterson, beste gitaartuner voor op het pedalboard die ik ooit gezien heb. Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Josdevos
21 december 2006, 00:17
DT7=NOS :seriousf:
straks krijgen we nog een vette hype op marktplaats met pre-ROHS NOS vintage stemapparaatjes hehehe

Ach je begrijpt wat ik bedoel hé... 8-)

Michael AE
21 december 2006, 10:45
+1 voor de Peterson, beste gitaartuner voor op het pedalboard die ik ooit gezien heb. Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Ik neem het meteen van je aan, hoor, maar ik kan echt totaal niet overweg met dat ding. Erik VD Haar zei al dat het een kwestie van wennen is, maar ik heb er nu een paar keer mee geprobeerd te stemmen en het lukt me gewoon niet. Misschien ben ik wel meer voor de "conventionele" manier van stemmen...(Stem eigenlijk nog liever op mijn gehoor dan met een apparaat...)

Oh ja, ik zoek ook nog een DT7, dus als iemand er 1 heeft, PM.

Bl44t44p
21 december 2006, 15:45
www.google.nl :noob:

Hartstikke leuk maar waarom kan het hier niet gewoon even uitgelegd worden. Is het topic ook nog nuttig voor mensen die er niet bekend mee waren.

Dus, wat is Buzz Feiten?

Josdevos
21 december 2006, 20:06
The anwer is at your fingertips... Waarom luisteren jullie niet naar mij? :)

http://cgi.ebay.de/Korg-Stimmgeraet-DT-7-NEU-Sonderposten_W0QQitemZ7422756455QQihZ016QQcategory Z27613QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem


En lui zijn is erg makkelijk... 2 seconden googlen:

http://www.buzzfeiten.com/howitworks/howitworks.htm

maestro_nl
21 december 2006, 21:54
Van de Tom Anderson site; BF tuning met een 'normaal' stemapparaat.

TUNING WITH BOSS TU-12:
The Boss TU-12 is a very accurate tuner as well. You may be able to use other tuners as long as they have a needle and are very accurate. We have had great success with the Boss TU-12 and the TU-12H. To tune using a Boss type tuner, this is the method we have found to be simple and accurate:

1) Tune the guitar normally first just to get it close--then...
2) Watch the needle, not the lights of the tuner--the lights are not as accurate
3) Mute the strings not being played
4) Tune the open high E string with the needle exactly on the center mark (align the needle exactly--not just close)
5) Tune the open B string just a hair sharp of the center mark (the smallest amount you can see). The needle should touch the right edge of the center mark and both lights should still be lit.
6) Tune the G through low E strings using the 7th fret harmonic, putting the needle right on the center mark

Many players are using this method to tune and find it excellent.

Butcher
21 december 2006, 22:23
Dat Buzz Feiten geouwehoer... BB King, Chat Atkins, Les Paul etc hebben er nooit last van gehad. Ik heb een tijd ge-techt voor een band en een van de gitaristen had de Ultra-Secret-Kung-Fu-Tigerclaw-Deathgrip, waarbij hij de snaren zo fijnkneep dat hij altijd vals speelde. Na een paar weken had ik uitgevogeld hoe ik z'n gitaar vals moest stemmen zodat hij in tune speelde, behalve dan de open snaren.

Uiteindelijk had hij het Buzz Feiten systeem in één van z'n gitaren gezet. Zelfde probleem. Toen las ik een artikel over Jerry Donahue, en hij had het over de intonatie-problemen van een Telecaster, en hoe hij z'n snaren flat intoneerde. Dat eens geprobeert. Works like a charm. En ik intoneer m'n gitaren nu ongeveer 3 cents flat, net zoals Eddie Van Halen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alleen maar Peterson tuners gebruik...

Om Scott Henderson aan te halen:
"The Buzz Feiten System only works if you play just as sterile as Buzz Feiten"

morris
22 december 2006, 01:15
Bullshit naar mijn bescheiden mening.
Speel maar in een band met blazers en een of twee toetsenisten, en ben vervolgens behept met een absoluut gehoor, dan praat je wel anders...
Niets ten nadele van Scott, die ik overigens adoreer, maar die ik live ook niet langer dan een half uur kan aanhoren. Anyway, met een bas, drums, gitaar setup is een BF setup ook inderdaad minder relevant.

0,02
Morris