PDA

View Full Version : toneswitch



Orpheo
9 augustus 2006, 22:30
ik wil een toneswitch maken, maar wel met een twist.

ik wil 'm namelijk zo doen dat als ik 'm in de ene positie heb (de toggle) ik geen toneknop heb (dus tonepot OPEN) en anderzijds tone DICHT. maar mijn toggle is een on/on toggletje. kan t daarmee? en zo ja, hoe? kan iemand even een schemaatje maken voor een mastertoneswitch met een on/on pot, double pole single throw?

ik weet dat aan de ene kant moet je je condensator hangen en aarden, en de middelste plek is de uitgang, maar de andere lug, moet je die ook aarden of open laten?

Jax
9 augustus 2006, 22:31
je gaat toch niet in je nieuwe lp boren he?

Orpheo
9 augustus 2006, 22:35
je gaat toch niet in je nieuwe lp boren he?

optimist :D nee ik ga wat anders doen met mn edwards. tis echt een hoer dat ding gewoon. alles wat ik wil proberen probeer ik daarop. de burnmarks van de soldeerbout daar zijn bijna expres. tis echt n hoer klaar voor gebruik haha

Anders Destium
9 augustus 2006, 22:36
Is het echt zo moeilijk om je tonepot dicht te draaien zo nu en dan? Verwacht je ook maar enig relevant verschil in geluid, zo ja :seriousf:

Less is more! Moet je mij horen :hippie:

Chris Winsemius
9 augustus 2006, 22:47
ik wil een toneswitch maken, maar wel met een twist.

ik wil 'm namelijk zo doen dat als ik 'm in de ene positie heb (de toggle) ik geen toneknop heb (dus tonepot OPEN) en anderzijds tone DICHT. maar mijn toggle is een on/on toggletje. kan t daarmee? en zo ja, hoe? kan iemand even een schemaatje maken voor een mastertoneswitch met een on/on pot, double pole single throw?

ik weet dat aan de ene kant moet je je condensator hangen en aarden, en de middelste plek is de uitgang, maar de andere lug, moet je die ook aarden of open laten?

Er is nog 'n andere optie maar misschien niet ergonomisch genoeg voor jou:
verander de tone-pots naar no-load-specs (stukje baan wegkrassen); stock looks maar op 10 geen tone-pot + tone-condensator meer in het signaal.

Voor jouw wens/eigenlijke vraag is 'n toggle spdt on-off switch tussen signaal en de tone-pot of tussen de tone-pot en aarde/massa.

Orpheo
9 augustus 2006, 22:49
@ chris : kan je wellicht een schemaatje maken voor me?

@ anders: Ik wil 2 pots 2 switches. vandaar.

Orpheo
9 augustus 2006, 22:50
@ chris : kan je wellicht een schemaatje maken voor me?

@ anders: Ik wil 2 pots 2 switches. vandaar.


edit: t heeft dus echt te maken met mn wens van switch. niet vanwege tonewensen. maar ik wil wel de toneoptie hebben.

Chris Winsemius
9 augustus 2006, 23:01
edit: t heeft dus echt te maken met mn wens van switch. niet vanwege tonewensen. maar ik wil wel de toneoptie hebben.

Hoi

Ik kan 'n schemaatje voor je maken maar ik heb hier geen (goed) werkende scanner staan.
PM of email me even met je exacte wensen (en eventueel fax-nummer), kan het ook meenemen naar de A'dam-meeting.

Orpheo
9 augustus 2006, 23:13
Hoi

Ik kan 'n schemaatje voor je maken maar ik heb hier geen (goed) werkende scanner staan.
PM of email me even met je exacte wensen (en eventueel fax-nummer), kan het ook meenemen naar de A'dam-meeting.

heel simpel eigenlijk: dat ik met een toggleswitch 2 way kan kiezen tussen, wat normaal is, tonepot open of tonepot dicht. vooral dat laatste haha. zoiets als t systeem van gretsch

http://gretschguitars.com/resources/schematic2.pdf


maar dan met maar 1 condensator, een tweewegje, en net als hier, als mastertone. je kan t denk ik ook in paint maken en hosten en hier posten? ik denk dat er wel meer mensen t fijn zouden vinden om dat te zien. :) en anders wacht ik lekker tot de 27e! :D