PDA

View Full Version : Tonesucking van effecten



WillBX
9 augustus 2006, 22:14
Hallo mannen en vrouwen,

Heb weer eens wat te vragen :) Heb net een behringer virtualizer verkocht omdat hij onder andere nogal wat aan het gitaargeluid deed, zonder effecten.

Heb nu een Boss gx700, en die doet het ook. als je het geluid zonder effecten vergelijkt met de bypass hoor je best verschil.

Boss gx700: goede effecten (overdrivesgebruik ik niet) met name de harmonizer echt vet!

Ik heb echter zo'n lompe behringer midicontroller, omdat ik dacht dat ik zoveel knoppen nodig had. De twee zwelpedalen gebruik ik niet, volume heb ik niet nodig en wah is om te huilen bij de gx700.

Ik zit dus weer te denken om een ander multieffect te kopen, omdat ik zoiezo tuner, chorus, delay, flanger gebruik.

WEET IEMAND EEN MULTIEFFECT DAT NIET ZO ENORM "TONESUCKED"?
Zit te denken aan een gt3 of gt5. Misschien ga ik wel over op allemaal losse pedalen....of krijg je dan ook tonesucking?

Willem

robert-gitarist
9 augustus 2006, 22:27
Losse pedalen heb je vaak ook tonesuck maar kan je verhelpen door truebypass shit etc(het is niet gezegt dat je altijd tonesuck hebt bij losse pedalen hoor,ligt er aan welke volgorde je ze plaatst,merken,true bypass of niet etc).Wat betreft de multi effecten,de GT-3 en GT-5 hoor ik weinig verkeerde dingen over op gebied van suck enzo.De Boss GT-6 schijnt wel minder te zijn en daarin tegen de GT-8 weer heel goed.Ik heb geen idee want heb alleen ervaring met de GT-8.Maar goed als jij alleen tuner, chorus, delay, flanger gebruikt zal ik die in de vorm van losse pedaaltjes kopen.Ik vind dat multi effecten altijd nét niet zo mooi klinken als losse pedaaltjes.

harrie-beton
9 augustus 2006, 22:37
als je alleen modulatie effecten gebruikt dan zou ik adviseren om je gitaar direct in je versterker te steken en via de FX loop deze effecten te gebruiken.

hassent
10 augustus 2006, 20:39
Probeer eens een G7 of G9 van Zoom. Zelf heb ik de G9.2TT en ben daar zeer tevreden over. Zeker als je 'm aansluit via de 4 kabel methode. Dan kun je je kanalen van de versterker blijven gebruiken icm de effecten van de zoom via je send return.

Weinig to geen tonesuc. Ben er erg tevreden over.

X.A.D.
10 augustus 2006, 21:09
Naja, ik denk nog steeds dat je het beste effect krijgt met losse pedalen, goede patch kabeltjes, en een goede voeding. Die zijn vaan true bypass, dus goed voor het behoud van je tone. Je zou het eens in een winkel moeten vergelijken ofzo!

harrie-beton
10 augustus 2006, 22:58
Je hebt met losse componenten in theorie meer kans op toonverlies. Elke schakel is er 1 met toonverlies. In een multi effect heb je maar 1 keer toonverlies bij de input.
Wat ik er van weet is dat het weinig uitmaakt. Je hebt namelijk goede multi effecten en goede pedalen. Je hebt ook slechte multi effecten en slechte pedalen. Dat bepaalt de kwaliteit.

peter_heijnen
11 augustus 2006, 01:00
Ik heb een setup met alleen een lexicon G2 die ik bij de bovenlaag van het digitale gitaarfxmarkt zou willen rekenen.

Maar toch kan ik niet anders zeggen dan dat mijn sound in een andere setup met 5 losse analoge pedalen (waarvan er maar een tb is) directer, dynamischer en in mijn oren dus beter is dan met die enkele lexicon.

Waarbij voor de volledigheid moet worden vermeldt dat ik met mijn droge signaal nooit door de convertors van de Lexicon ga, maar uitsluitend door het analoge gedeelte. De digitale effecten meng ik bij aan de uitgangen.

ateng
12 augustus 2006, 15:06
als je alleen modulatie effecten gebruikt dan zou ik adviseren om je gitaar direct in je versterker te steken en via de FX loop deze effecten te gebruiken.
Dat dacht ik ook want de fx's die je wil gebruiken klinken mooier en beter postgain.
Ik gebruik zelf ook een GX700 en ook ik heb een test gedaan of het veel tone suckt maar ik vind het helemaal geen tonesucker.

b_240
12 augustus 2006, 16:09
Je hebt met losse componenten in theorie meer kans op toonverlies. Elke schakel is er 1 met toonverlies. In een multi effect heb je maar 1 keer toonverlies bij de input.

Het gaat volgens mij niet om het toon verlies maar om het "tonesucken" en voor zover ik weet is dat een verschil.

Ik denk ook dat losse pedalen met allen een true bypass het beste resulataat leveren. Maar als er een multieffect bestaat met een true bypass zou dat normaal evengoed moeten werken.

Wat je ook altijd kan doen is rond je multieffect een true bypass bouwen!
Dat is niet zo moeilijk. Je maakt een box met input en output (zoals een effect) en een effectloop waarin je je multieffect schakelt en dan maak je een true bypass over die effectloop.
Heel effectief en je kan je oude multieffect houden!

Dirk_Hendrik
12 augustus 2006, 18:24
Het gaat volgens mij niet om het toon verlies maar om het "tonesucken" en voor zover ik weet is dat een verschil.



Verklaar dan het verschil? Tonesucken geeft toonverlies.... Toch?

b_240
12 augustus 2006, 19:24
Ja, tone sucken geeft toonverlies :).
Maar wat hij bedoelde met toonverlies was gewoon het grotere aantal schakelingen, waardoor er meer toonverlies zou zijn (slechte kontakten etc.).
Sorry ik heb me wat verkeerd geformuleerd.

Dirk_Hendrik
12 augustus 2006, 20:35
Ja, tone sucken geeft toonverlies :).
Maar wat hij bedoelde met toonverlies was gewoon het grotere aantal schakelingen, waardoor er meer toonverlies zou zijn (slechte kontakten etc.).
Sorry ik heb me wat verkeerd geformuleerd.

Ik denk dat je mis zit met je uitleg en harrie-B weldegelijk het cumulatief tonesukken als gevolg van meerder effecten achter elkaar bedoelt, net refererent aan slechte contacten ofzo.

b_240
12 augustus 2006, 21:44
Oke, goed het zal wel :).
Ik ben er niet zo een pro in, had me beter niet gemoeid.

Maar ik ben wel nog van mening dat een true bypass rond je multieffect bouwen de beste oplossing is. Of ben ik daar ook verkeerd?