PDA

View Full Version : Pickupwissel Hollowbody Wasburn HB35



psturing
9 augustus 2006, 20:56
Hallo Forumvrienden,

Graag hoor ik jullie reacties op het volgende.
Ik heb een hollowbody (ES 335) van Washburn. Op zich mooie gitaar, echter ik wil hem wat upgraden. De halspickup heeft een enorm volume en klinkt bovendien erg donker.
Ik speel voornamelijk (cleane) blues en gebruik de overdrive van mijn ENGL Sovereign niet zo veel. Kortom de halspickup hoeft dus geen scheurijzer te zijn. Zijn er mensen die deze gitaar al eens van andere pickups hebben voorzien?
Het nieuwe geluid mag wel iets minder lief zijn, iets rauwer dus. Met humbuckers heb je vaak dat je iets minder punch hebt bij de aanslag, dus als er HB-ers zijn die meer punch hebben dan graag.
Ik heb gekeken op de site van Seumour Duncan. Door de bomen zie je het bos bijna niet meer en ik hoor weinig verschil in de soundsamples.
Mijn gitaar is van maple met een rosewood toets.
Ik zat zelf te denken om een keus te maken uit één van onderstaande pickups:

1. SH1 '59 model
2. APH1 Alnico II pro
3. SH '55 Seth Lover
4. SG-PG1 Pearly Gates

Ook hoor ik wel goede geluiden over de Phat Cats. Het geluid moet zitten tussen Humbucker en single coil.

Graag hoor ik wat jullie vinden.

ACSlater
11 augustus 2006, 18:01
Hmm de Alnico Pro is echt heel goed. Heeft vooral z'n populariteit aan Slash te danken en die geluiden zijn dan ook haalbaar. Op de Ampeg buizenamp van een oom van mij klonken ze bijna akoestisch oftewel heel clean. Voor scheurgeluiden is de Seth Lover het allerbeste imho Helaas ook meteen de duurste van het stel.

Damage Inc.
11 augustus 2006, 19:01
Het geluid moet zitten tussen Humbucker en single coil.

Hah!
Ik heb de Washburn Idol WI64, en die heeft voor iedere humbucker een VCC (Voice Contour Control) knop om van humbucker naar single-coil te draaien.
Dus dat lijkt me een perfect onderdeel voor jou.
Alleen weet ik niet of, als je dus bijv. die VCC-knop tot de helft draait, of ie dan ook zeg maar half humbucker en half single-coil klinkt.
En of het dus alleen maar om om te schakelen is.
Ja, ik weet het niet precies omdat ik er niet veel mee doe, het zat er gewoon op zoals ik ook (nog) niks met toon-knoppen doe.
Ik ga deze gitaar wel weer alleen gebruiken voor rustigere nummers enz. , dus die single-coil stand kan misschien nog van pas komen...

Ik dacht, ik laat het ff weten : P .

- Damage Inc.

Lucluc
11 augustus 2006, 20:42
Je zou ook eens bij GFS kunnen kijken. Ik heb zelf de Dream 90 in een es335 copie zitten. Dat is een p90 in humbuckerformaat.

Damage Inc.
11 augustus 2006, 22:27
Je zou ook eens bij GFS kunnen kijken. Ik heb zelf de Dream 90 in een es335 copie zitten. Dat is een p90 in humbuckerformaat.

P90 :)

http://www.echigoya.co.jp/shop/gun/gun_sale/marui_d_gun/p90/p90_2.JPG

- Damage Inc.