PDA

View Full Version : Boss DS-1 mods



Ratdawg
9 augustus 2006, 20:52
Ik ben op zoek naar een simpele mod om m'n ds-1 meer bas te geven. Ik vind hem wel leuk als apart geluid voor sommige trash-stukjes, maar hij heeft wat te weinig bas zodat palmmutes uit niet goed uitkomen. Werken met een EQ doe ik liever niet. Ik denk dat dit met een simpele ingreep gefikst kan worden.

Bedankt op voorhand.

robert-gitarist
9 augustus 2006, 20:58
Als je wat geld er voor over hebt zou ik zeggen, Keeley DS-1 :D
Ik ben echt heel benieuwd hoe die van mij gaat klinken.Ik heb er echt heel veel goede verhalen over gehoord.Maar wat je kunt doen is eens kijken op de site van Indy guitarist,die heeft ook diverse mod's voor Boss pedalen.Mijn DS-2 Dual Overdrive heeft ook een Indy mod en klinkt erg vetjes.En ehm veder weet ik zo niks.DS-1 heb je wel heel veel voor maar weet niet waar veder.

Ratdawg
9 augustus 2006, 21:16
Ik ben best wel tevreden met m'n ds-1 zoals ie is. Hoewel tegen een keeley zou ik geen nee zeggen, maar dat is niet echt wat ik zoek. Gewoon meer bas. Het mag best wel een aanslag voor de trommelvliezen blijven.:D

Dirk_Hendrik
9 augustus 2006, 21:19
met :
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=130

de 0.068 uF condensator vergroten.

Ratdawg
9 augustus 2006, 21:28
met :
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=130

de 0.068 uF condensator vergroten.
Nieuwe condensator? Welke? Voorstellen?

Dirk_Hendrik
9 augustus 2006, 23:02
zie jij meer dan één 0.068 uF condensator?

begin eens met 22nF, anders 33 nF, 47 nF en als het dan nog te weinig bas is gar je verder met 100 nF, 220nF, 330nF, 470 nF, 470 nF etc to je gaat merken dat vergroten geen fuk meer uitmaakt en je op DC levels loop te clippen....

zo? ;)

Engltje
10 augustus 2006, 21:31
[QUOTE=robert-gitarist]Als je wat geld er voor over hebt zou ik zeggen, Keeley DS-1 :D
[QUOTE].

JAAA :rockon: Gewoon effe 145 eurotjes uitgeven !!!
SUUUPER pedaal!! en nog meer mogelijkheden dan je normale boss ook!!

Ratdawg
10 augustus 2006, 22:39
zie jij meer dan één 0.068 uF condensator?

begin eens met 22nF, anders 33 nF, 47 nF en als het dan nog te weinig bas is gar je verder met 100 nF, 220nF, 330nF, 470 nF, 470 nF etc to je gaat merken dat vergroten geen fuk meer uitmaakt en je op DC levels loop te clippen....

zo? ;)
Ja, ik bedoelde welke waarde van condensator.

Een keeley staat op de GAS-lijst, maar ik vind het ook gewoon leuk om aan gear te prutsen.

En Robert, waar haal jij je keeley? Rechtstreeks bestellen vanuit de VS of Engeland?