PDA

View Full Version : goede beginnersset?



kornfeak
9 augustus 2006, 18:43
hey allemaal ik ben van plan om gitaar te leren spelen, en ik vroeg me af of dit een goed beginnersetje is:

Ibanez rg 350 ex black

Megatone pl-60 r 55watt combo

Tonelok DS 7 Distortion

of toch deze versterker:
Megatone ML-30 R,Guitar Combo 25 W.Combo,1 x 8" Sp., Reverb

ik hou van een hard geluid, maar dat zagen jullie vast wel aan mijn naam.

Fuhgawz
9 augustus 2006, 19:35
Ik ken die versterkers niet moet ik zeggen, maar als ik in jouw positie was zou ik eerder voor een Roland Cube 30 of 60 gaan, of voor zo'n Vox AD 30 of 50 geval. Heb je dat distortion pedaal niet eens nodig.
Wat je ook zou kunnen doen, is de zoekfunctie hier gebruiken, want er zijn behoorlijk wat topics over beginnerssetjes geschreven.
Trouwens, moet het niet kornfReak zijn, met een R ertussen? :sssh:

eng elfjuh
9 augustus 2006, 20:33
hey allemaal ik ben van plan om gitaar te leren spelen, en ik vroeg me af of dit een goed beginnersetje is:

Ibanez rg 350 ex black

Megatone pl-60 r 55watt combo

Tonelok DS 7 Distortion

of toch deze versterker:
Megatone ML-30 R,Guitar Combo 25 W.Combo,1 x 8" Sp., Reverb

ik hou van een hard geluid, maar dat zagen jullie vast wel aan mijn naam.

Geen RG met Floyd kopen als je net begint, frustreert alleen maar en dan hou je minder tijd over om te genieten, neem dan een RG321

Megatone ken ik ook niet, maar Cube's zijn prima zoals Fuhgawz zei

DS 7 is wel okee, zoek hem dan tweede hands

en ff off-topic..........
sinds wanneer is Korn hard?

Rude Perception
9 augustus 2006, 20:43
en ff off-topic..........
sinds wanneer is Korn hard?

Het staat bij mij altijd onhoorbaar zacht juist:satisfie:

kornfeak
9 augustus 2006, 22:33
ken je nog hardere bands dan Korn??? :rockon:

wat is een floyd??

en BTW die megatone is van FAME...

Den_Echte_Jef
9 augustus 2006, 22:37
floyd is je tremelo ...

eng elfjuh
9 augustus 2006, 22:38
stapels!
een floyd rose is een tremelo brug systeem, deze kan lastig te stemmen zijn, en is vooral voor een beginner knap lastig.
Voorbeeld: knapt een snaar dan zijn de rest van je snaren ontstemd
elk snaar heeft invloed op de andere dus heb je een leuke klus om ze allemaal gestemd te krijgen.
De RG 321 waar ik het over had heeft een vast brug, niet zulke kopzorgen dus.
Fame versterkers heb ik wel eens van gehoord maar nooit ervaren

FruscianteFan
9 augustus 2006, 22:39
ken je nog hardere bands dan Korn??? :rockon:

wat is een floyd??Korn de hardste band die je kent? Jij hebt nog veel te ontdekken :)

Floyd = Floyd Rose, is een zogenaamde zwevende brug waarmee je de toonhoogte van de snaren makkelijk kunt veranderen. Keerzijde van de medaille is dat het lastig te stemmen is en in goedkope gevallen op den duur niet meer te stemmen is :p

kornfeak
9 augustus 2006, 22:45
ja ik moet nog veel ontdekken maar ik zit ook nog niet zo heel lang in de Rock :sssh:

maar dat ga ik allemaal inhalen :rockon: :angry:

Anders Destium
9 augustus 2006, 22:48
Welkom op het forum!

Ik zou ook niet op een gitaar met floyd beginnen. Mijn 2e gitaar (niet heel lang na mijn eerste) had wel een floyd (was ook een relatief goedkope RG) en ik heb de hierboven beschreven horrorverhalen first hand meegemaakt :cheerup:Voordeel is dat je er veel van leert, nadeel is dat het gewoon irritant is als je gitaar steeds ontstemt :)
De Cubes van Roland zijn ook leuke beginnersversterkers, daar kun je je geen buil aan vallen!

Er bestaan genoeg (http://www.youtube.com/watch?v=Tu093hkiUMU) bands die harder zijn dan Korn trouwens :)

kornfeak
9 augustus 2006, 22:50
die RG 350 EX heeft toch geen floyd ofwel ?? stond niet in de beschrijving...

Ibanezlover
9 augustus 2006, 23:02
Mooi gitaartje :rockon: , de versterker zou ik veranderen.

ik zou een Megatone ML-30 R, dan hoef je niet zon pedaaltje erbij want dat zit al op de versterker.

Er zijn hardere bands dan Korn maar daar vind ik persoonlijk niet veel aan :stop: .

kornfeak
9 augustus 2006, 23:13
:blast: thx voor reactie Ibanezlover :hippie:

ik moet nog ff kijken wat ik met de versterker doe. maar voor de rest goede setup??

eng elfjuh
10 augustus 2006, 00:04
die RG 350 EX heeft toch geen floyd ofwel ?? stond niet in de beschrijving...
de RG350 heeft een Edge III tremelo, dit is een Floyd Rose-type tremelo
zwevend met locks en fijnstemmers dus
maar je moet maar zien wat je doet.............................

iwamoto
10 augustus 2006, 00:49
http://www.guitarvillage.com/Solids/Ibanez/ibanez-rg350ex-black_m.jpg
het zal wss niet de kwaliteit zijn van de floyd, eerder het "noob tuning a FR" syndroom, maar het is wel een leuk ding zo te zien :)

Nickname
10 augustus 2006, 08:28
Inderdaad.. koop als beginner alsjeblieft geen gitaar met floyd, daar word je alleen maar hopeloos van en dan zet je hem binnen 2 weken weer aan de kant. Ook zou ik gaan voor de roland cube 30 of 60 omdat die amps de beste prijs/kwalitietverhoudng hebben. En aangezien je toch van korn houdt zo te zien, is de Ibanez RG 7321 niks voor jou? Dat is een 7 snarige gitaar en dan kan je wat korn nummers gaan meespelen, die gitaar heef namelijk een extra lagere snaar. Dat zal op je 6 snaar met floyd niet of nauwelijks gaan lukken.

Ik zal zo nog ff een plaatje zoeken... :satisfie:

Edit: plaatje....

http://www.ibanez.co.jp/img/eg/l/RG7321BK.jpg

Epic
10 augustus 2006, 09:18
Geen floyd om mee te beginnen, maar wel een 7 snaar ? Zou ik ook niet doen.

Nickname
10 augustus 2006, 11:04
Geen floyd om mee te beginnen, maar wel een 7 snaar ? Zou ik ook niet doen.

Een 7 snaar is niet zo moeilijk, zeker als je vanaf het begin er al aan went.... :)

Nickname
10 augustus 2006, 11:54
Misschien is die 7 snarige dean van dat andere topic hier ook wel goed voor jou? :)

kornfeak
10 augustus 2006, 15:12
ik zal er eens even goed over nadenken laat intussen de adviesen maar binnenkomen ..... :satisfie:

Nickname
10 augustus 2006, 15:25
ik zal er eens even goed over nadenken laat intussen de adviesen maar binnenkomen ..... :satisfie:

Waar kom je vandaan? laatst stond er bij feedback in eindhoven nog een leuke RG 7321, ik weet aleen niet of die er nog is. Wat voor muziek wil je spelen? Wil je echt muziek a-la korn? Dan kan je eigenlijk niet zonder 7 string.

kornfeak
10 augustus 2006, 15:32
Kerkrade..

en Korn is gewoon Vette shit Maiden, Metallica natuurlijk ook en soortgelijke.. 8-)

RS-Rik
10 augustus 2006, 15:37
7 snaar is wel te doen hoor! Behalve als je een kereltje van 12 bent met pielemuishandjes.

Floyd zou'k laten liggen, net zoals iedere tremolo als je gewoon metal wilt spelen (komt later wel, nu gebruik je'm toch nog niet)

Nickname
10 augustus 2006, 15:39
Kerkrade..

en Korn is gewoon Vette shit Maiden, Metallica natuurlijk ook en soortgelijke.. 8-)

Eindhoven is dan wel te doen denk ik, moet je wel ff bellen of ze hem nog hebben staan. iig toen het nog EMI was hadden ze hem. :)

kornfeak
10 augustus 2006, 15:48
ik zal het navragen, en goed overwegen maar blijf komen met reacties.. :)

Yapser
10 augustus 2006, 17:15
Ik zou als beginner niet al te dure zut kopen. Tenzij je -echt- een doorzettingsvermogen hebt.. da's het belangrijkste bij gitaarspelen!

Ik zou iig een hardtail gitaar kopen zodat je makkelijker kan downtunen (Dat wil je aan je nickname te zien). Bijvoorbeeld deze:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=12124 is dan een leuke als beginner.

En dan bijvoorbeeld een Line6 versterker, dat zijn leuke ragbakjes voor beginners. Later ga je toch naar iets professionelers kijken neem ik aan. Heb er zelf ook een, de distortion is behoorlijk. Als beginner merk je toch het verschil niet tussen dit en een Mesa stack met de nodige pedals..

http://www.feedback.nl/?id=55&b=990101702

Vergeet ook niet een goede, dikke kabel erbij te nemen en les voor de eerste paar weken. Verwacht vooral niet meteen leuk te kunnen scheuren, je mag eerst leuk beethoven op je dunste snaren spelen ;)