PDA

View Full Version : Schade aan gitaar, rapport gevraagd.



Dylan61
9 augustus 2006, 12:46
Na terugkomst van vakantie bleek dat wij lekkage gehad hadden in huis. Een gitaar (uit 2005) op standaard was vol met water tot aan het klankgat... vermoedelijk twee weken lang.

De verzekering dekt de schade maar vraagt om een kort rapport van de Dealer en een gitaar reperateur/bouwer op basis van de foto's die ik gemaakt heb van de gitaar.

De Dealer uit de USA heeft reeds een reactie verstuurd.

Wat ik nog nodig heb is een Nederlands formeel kort rapport door een bouwer of reparateur op basis van dezelfde gegevens/foto's in vaktermen
betreft de staat en de eventueel te verwachten schade in de toekomst.

Wie weet iemand die dit kan doen voor mij, vergoeding in overleg.

ThankX

Minda
9 augustus 2006, 12:52
Wat voor gitaar is het? Wat was de aanschafprijs? Het restoreren van een nat instrument is heel duur (zeker bij een akoestische) want hij moet helemaal uit elkaar, ieder deel moet gedroogd worden en daarna moet'ie weer in elkaar. Ongeveer 2x zoveel werk als het assembleren van een nieuwe. Alleen wat minder materiaalkosten. Bovenin dit forum staat een topic, de FAQ, met enkele officieele bouwers erin. Die kunnen ongetwijfeld een rapportje schrijven.

En als het alleen een kwestie is van vertalen van het Engels naar vaktechnisch correct Nederlands, dan kan ik dat wel voor je doen. PM me maar bij interesse.

G.G.
9 augustus 2006, 13:05
Ik zie in je profiel dat je uit Rotterdam komt, bel eens met Voxhumana in Vlaardingen.

Dylan61
9 augustus 2006, 13:08
Het is een Martin akoestische gitaar.

Martin in de USA begint er niet aan om deze nog te repareren, volgens hun kan er, behalve wat direkt zichtbaar is, lijm is wit geworden, scheuren en zo, van alles los zitten in de gitaar, zo niet dan is de kans groot dat het nog komt. Hals staat krom enz.

Maar dat rapport is in het Engels en nu moet ik er nog een van een reparateur in Nederland hebben.

Ik verwacht ook niet dat hij nog te repareren is maar een rapport moet ik toch hebben, vandaar.

G.G.
9 augustus 2006, 13:18
Het is een Martin akoestische gitaar.

Martin in de USA begint er niet aan om deze nog te repareren, volgens hun kan er, behalve wat direkt zichtbaar is, lijm is wit geworden, scheuren en zo, van alles los zitten in de gitaar, zo niet dan is de kans groot dat het nog komt. Hals staat krom enz.

Maar dat rapport is in het Engels en nu moet ik er nog een van een reparateur in Nederland hebben.

Ik verwacht ook niet dat hij nog te repareren is maar een rapport moet ik toch hebben, vandaar.

www.voxhuman.nl

of De Gier in schiedam.

no 1 hops
9 augustus 2006, 14:24
nergens om , maar ik zou toch denken dat de heren verzekeraars wel engels kennen?
en als de fabrikant daar al duidelijk maakt, en dat heb jezelf toch ook uit hun rapport kunnen halen, dat dit einde verhaal is wat wil men dan nog meer??

gewoon kopie opsturen naar die gasten en hen erop wijzen dat engels toch echt wel in hun vakkenpakket zat/zit

Dylan61
9 augustus 2006, 14:46
Inderdaad ik doe veel te moeilijk, ik verstuur het hele gedoe door naar de verzekeringsmaatschappij.

Het is rapport is tenslotte van Martin Guitar Company zelf, nemen ze daar maar contact mee op.

PS. Voxhumana rekent 10% van de aankoopwaarde van de gitaar voor een rapport, willen de gitaar zien, dat kan ik begrijpen, dat adres stuur ik erbij.

Bedankt guys.

Nu nog het plavond, vloer, gipsplaten, boeken en weet ik wat allemaal, de laatste week van mijn vakantie ben ik nog wel bezig..

sickpunk
9 augustus 2006, 18:20
willen ze het niet ook van een nederlandse bouwer, omdat hij de gitaar in het echt ziet? inplaats vanop foto's?

Dylan61
9 augustus 2006, 19:30
Detail foto's van de schade waren voldoende met een krant erbij voor de datum en serie nummer, hebben ze zelf voorgesteld.

Dus afwachten maar.