PDA

View Full Version : Scentless zegt hoi!!:P



Scentless
9 augustus 2006, 12:57
Hoi allemaal ik ben Vincent,
Mijn muziek stylen zijn grunge, punk, ballad, en toch wel eeen beetje 80's rock.

Mijn nickname's zijn; Kurt, Cobain, Nirvan, slayer & gewoon simpel Vinnie. :noob:
sinds ik nog steeds een beetje nabcake ben zal ik veel domme dingen vragen en zeggen. Als dat gebeurd negeer het maar of verbeter me :)

me gear is: Epiphone Custom SG, een merkloze effecten bak, Behringer AMP (15 watt) Ik speel afentoe ook op een Marshall AMP en Custom AMP's gemaakt door een vriend van mij.

Ik hoop dat het hier leuk is/blijft!!!!!


Nou Rock on!!!!!! greetz Scentless

hendrix2
9 augustus 2006, 13:25
Hey, welkom!
Je kan hier uren aan een stuk lezen zonder je te vervelen.
Je kan hier echt enorm veel bij leren over alles wat je maar wil!
En domme vragen bestaan niet!
Iedereen hier heeft het ooit moeten leren!

iwamoto
9 augustus 2006, 14:18
hallo en welkom, hopelijk kom je op dit forum in aaraking met echte muziek :D
mag ik je aanraden eens naar communion and the oracle van symphony x te luisteren :)

je g400, is dat een witte 3 hb'er? en hoe bevalt ie?

verder welkom aan boord!

ponq
9 augustus 2006, 15:21
Welkom! Je hebt toch neem ik aan/hoop ik wel Het Parfum van Patrick Suskind gelezen? tis by far het briljantste boek wat ik gelezen heb...en Scenteless Apprentice gaat over de centrale figuur in Het Parfum. Aanrader! (ook voor niet Nirvana fans :) )

Pat85
14 augustus 2006, 17:49
hallo en welkom, hopelijk kom je op dit forum in aaraking met echte muziek :D
mag ik je aanraden eens naar communion and the oracle van symphony x te luisteren :)

je g400, is dat een witte 3 hb'er? en hoe bevalt ie?

verder welkom aan boord!

echte muziek?beetje stomme opmerking hoor...

maar welkom mede Nirvana fan :)

iwamoto
15 augustus 2006, 02:04
echte muziek?beetje stomme opmerking hoor...

maar welkom mede Nirvana fan :)
haha sorry, maar in mijn ogen is nirvana geen muziek, maar ik wil natuurlijk de fans niet voor het hoofd stoten, maar het is gewoon, als beginner vind iedereen nirvana wel leuk, maar je moet toch verder :p

ibbie
15 augustus 2006, 11:22
haha sorry, maar in mijn ogen is nirvana geen muziek, maar ik wil natuurlijk de fans niet voor het hoofd stoten, maar het is gewoon, als beginner vind iedereen nirvana wel leuk, maar je moet toch verder :p
helemaal mee eens

DarknessAwaits
15 augustus 2006, 14:26
Absolute bullshit. Na wat ik allemaal gehoord heb en 'fan' van ben vind ik nog steeds Nirvana tot 'muziek' behoren, en dan nog behoorlijke goed muziek ook van tijd tot tijd.

hendrix2
15 augustus 2006, 15:19
haha sorry, maar in mijn ogen is nirvana geen muziek, maar ik wil natuurlijk de fans niet voor het hoofd stoten, maar het is gewoon, als beginner vind iedereen nirvana wel leuk, maar je moet toch verder :p
Maak jij dan eens een CD als 'Nevermind' als het toch geen muziek is, kan dat helemaal geen probleem zijn. Als je overal terwereld op 1 staat met 1 van je nummers dan mag je hier nog eens komen verkondigen dat het geen muziek is.

Ik ben ook geen nirvana fan, helemaal zelf niet, maar ze hebben wel heel veel betekent voor de muziek.

iwamoto
15 augustus 2006, 15:53
Maak jij dan eens een CD als 'Nevermind' als het toch geen muziek is, kan dat helemaal geen probleem zijn. Als je overal terwereld op 1 staat met 1 van je nummers dan mag je hier nog eens komen verkondigen dat het geen muziek is.

Ik ben ook geen nirvana fan, helemaal zelf niet, maar ze hebben wel heel veel betekent voor de muziek.
ik doe het ze idd niet na, want, eerlijk gezegd wil ik dat ook niet, en sinds waneer bieden verkoopcijfers een realistische reflectie op de kwaliteit van een nummer, jij bent zeker het "horen leken wel de muziek" topic vergeten, wss is het gewoon zo populear geweest omdat het simpel was, en er iemand heel hard en monotoon aan het schreeuwen was.. maar nee, ik doe het ze idd niet na

vergelijk het maar met die simpele trance troep, je hoort bijv. iemand "puta madré"roepen, paar simpele dingetjes eronder, en hoppa, populear nummer, en waarom? omdat je er hersenloos op kan stampen

hendrix2
15 augustus 2006, 16:34
ik doe het ze idd niet na, want, eerlijk gezegd wil ik dat ook niet, en sinds waneer bieden verkoopcijfers een realistische reflectie op de kwaliteit van een nummer, jij bent zeker het "horen leken wel de muziek" topic vergeten, wss is het gewoon zo populear geweest omdat het simpel was, en er iemand heel hard en monotoon aan het schreeuwen was.. maar nee, ik doe het ze idd niet na

vergelijk het maar met die simpele trance troep, je hoort bijv. iemand "puta madré"roepen, paar simpele dingetjes eronder, en hoppa, populear nummer, en waarom? omdat je er hersenloos op kan stampen

Ik ga hier geen discussie over aangaan, want iedereen heeft recht op een eigen mening.
Ik vind het alleen jammer dat iemand nirvana afschilderd als 'geen muziek'.
Dit vind ik sterk overdreven, en opnieuw: ik ben zelf helemaal geen fan van nirvana.

En als je een nummer als Smells like teen spirit oid. geen kwaliteit vind...
Het zit makkelijk in elkaar, maar dikwijls zijn de makkelijkste nummers de mooiste.

Kim Wilson
15 augustus 2006, 16:39
Ik vind het jammer dat muziek blijkbaar moet voldoen aan een minimum aantal noten per seconde...


Camiel, er bestaat meer goeie gitaarmuziek dan alleen snelle en technisch ingewikkelde stukken. Om de rest af te doen als geen muziek vind ik dan ook niet terecht. Dat je er niet van houdt, prima. Ik hou ook niet van jouw muziekstijl, maar ik heb er wel respect voor. Ik vind het bijzonder knap wat diverse shredders presteren, maar ik vind het niet mooi. Jij vindt Nirvana niet mooi, dat is je goed recht. Maar ga asjeblieft niet zitten emmeren over dat het geen muziek zou zijn.

mustang16
15 augustus 2006, 16:41
Ik ga hier geen discussie over aangaan, want iedereen heeft recht op een eigen mening. Ik vind het alleen jammer dat iemand nirvana afschilderd als 'geen muziek'.
Dit vind ik sterk overdreven, en opnieuw: ik ben zelf helemaal geen fan van nirvana.
En als je een nummer als Smells like teen spirit oid. geen kwaliteit vind...
Het zit makkelijk in elkaar, maar dikwijls zijn de makkelijkste nummers de mooiste.
.

Ik vind dat je groot gelijk hebt(ik ben wel een nirvana fan). Metal en al die brol noem ik geen muziek.

Kim Wilson
15 augustus 2006, 16:43
Ik vind dat je groot gelijk hebt(ik ben wel een nirvana fan). Metal en al die brol noem ik geen muziek.
Metal en al die brol is net zo goed muziek, al hou jij daar niet van.

mustang16
15 augustus 2006, 16:47
Metal en al die brol is net zo goed muziek, al hou jij daar niet van.

Je hebt gelijk hoor :) Normaal zeg ik dat niet, ik vind da gewoon slecht, maar het blijft muziek (en nirvana ook).

hendrix2
15 augustus 2006, 16:50
Ik vind dat je groot gelijk hebt(ik ben wel een nirvana fan). Metal en al die brol noem ik geen muziek.

Ik noem alles muziek. Hoe extreem het ook is, hoe kut het ook klinkt.
Iemand die op twee emmers aan het kloppen is maakt al een ritme. Hoe slecht jij het dan ook vindt, het blijft muziek.

Maar zeggen dat nirvana geen muziek was, is hetzelfde dan zeggen dat Martin luther king blank was.

Nog even dit:

En kurt cobain was dan misschien geen geniale gitarist (helemaal zelf niet) maar hij pakte wel de gitaar op en kwam naar buiten met 'zijn' muziek. Miljoenen fans over de hele wereld. Nog dagelijks zijn er mensen die een cd van Nirvana kopen, Kurt Cobain is een van de meest besproken rock figuren ooit. Dave grohl was zijn drummer, een drummer van een héél hoog niveau. Die bassist (ben zijn naam ff kwijt) heeft ook nog diverse projecten gedaan.
Als er 1 groep van de jaren 90 binnen 50-100 jaar nog zal gekend zijn, dan zal het wel nirvana zijn. Ik denk niet dat veel kinderen binnen 15 jaar Steve Vai zullen kennen, maar ongetwijfeld gaan er jonge gastjes zijn die cd's van Nirvana gaan kopen, gewoon door de legende.

En iwa, jij durft beweren dat ze geen muziek maakten... Het is een trieste wereld.

mustang16
15 augustus 2006, 16:52
Ik denk niet dat veel kinderen binnen 15 jaar Steve Vai zullen kennen,

Ik kende die ook niet, maar door dit forum wel :)

iwamoto
15 augustus 2006, 17:08
Ik noem alles muziek. Hoe extreem het ook is, hoe kut het ook klinkt.
Iemand die op twee emmers aan het kloppen is maakt al een ritme. Hoe slecht jij het dan ook vindt, het blijft muziek.

Maar zeggen dat nirvana geen muziek was, is hetzelfde dan zeggen dat Martin luther king blank was.

Nog even dit:

En kurt cobain was dan misschien geen geniale gitarist (helemaal zelf niet) maar hij pakte wel de gitaar op en kwam naar buiten met 'zijn' muziek. Miljoenen fans over de hele wereld. Nog dagelijks zijn er mensen die een cd van Nirvana kopen, Kurt Cobain is een van de meest besproken rock figuren ooit. Dave grohl was zijn drummer, een drummer van een héél hoog niveau. Die bassist (ben zijn naam ff kwijt) heeft ook nog diverse projecten gedaan.
Als er 1 groep van de jaren 90 binnen 50-100 jaar nog zal gekend zijn, dan zal het wel nirvana zijn. Ik denk niet dat veel kinderen binnen 15 jaar Steve Vai zullen kennen, maar ongetwijfeld gaan er jonge gastjes zijn die cd's van Nirvana gaan kopen, gewoon door de legende.

En iwa, jij durft beweren dat ze geen muziek maakten... Het is een trieste wereld.
nou oké, want nu voel ik me idd een beetje een extremist, laat ik mijn mening ffe bijdraaien, ik vind het gewoon geen muziek in de zin van, muziek is iets wat mooi klinkt, wat fijn is uitgewerkt, maar terwijl ik dit schrijf besef ik me dat het wellicht in de oren van oom cobain en zn fans wel "als muziek in de oren klinkt", het is denk ik meer dat ik me er zelf niets bij kan indenken dat het muziek is, omdat het gewoon voor mij te, naja, te makkelijk is, en ik hou ook niet heel erg van makkelijke nummers, daarom hou ik ze van de uitgebreide notenpoepers (vai, romeo) en de meer rockige poepers zoals satriani.

dus nog even op een rij

- nirvana is wel muziek, maar ik ervaar het gewoon niet zo
- ik hoorde ook pas met mn 18 steve vai
- sterker nog, vroeger luisterde ik ook wel eens nirvana, maar net als nicotine en alchohol, vond ik er gewoon geen klap aan :p

dus, oké, het is muziek, en wellicht ook wel in sommige ogen inovatief, het enige wat ik er knap aan vind, is dat hij er zoveel mensen mee heeft kunnen boeien

Pat85
15 augustus 2006, 17:12
Ik vind het jammer dat muziek blijkbaar moet voldoen aan een minimum aantal noten per seconde...


Camiel, er bestaat meer goeie gitaarmuziek dan alleen snelle en technisch ingewikkelde stukken. Om de rest af te doen als geen muziek vind ik dan ook niet terecht. Dat je er niet van houdt, prima. Ik hou ook niet van jouw muziekstijl, maar ik heb er wel respect voor. Ik vind het bijzonder knap wat diverse shredders presteren, maar ik vind het niet mooi. Jij vindt Nirvana niet mooi, dat is je goed recht. Maar ga asjeblieft niet zitten emmeren over dat het geen muziek zou zijn.


beter had ik het niet kunnen verwoorden!

het is allemaal een kwestie van smaak...en je kan niet zeggen dat de ene smaak beter is dan de andere...

hoewel ik vele bands en muziekstijlen heb leren kennen sinds ik begon met muziek luisteren...blijf ik nirvana toch eenvan mijn favoriete bands vinden...terwijl ik juist metal en de 'ingewikkelde" muziek niks aan vind (in het algemeen...er zijn natuurlijk goede metalbands)

hendrix2
15 augustus 2006, 17:14
dus nog even op een rij

- nirvana is wel muziek, maar ik ervaar het gewoon niet zo- ik hoorde ook pas met mn 18 steve vai
- sterker nog, vroeger luisterde ik ook wel eens nirvana, maar net als nicotine en alchohol, vond ik er gewoon geen klap aan :p

dus, oké, het is muziek, en wellicht ook wel in sommige ogen inovatief, het enige wat ik er knap aan vind, is dat hij er zoveel mensen mee heeft kunnen boeien

Zo moet je het zeggen :rockon:
Dat je er niks aan vindt, versta ik heel goed.
Ik leg zelf ook nooit een Nirvana cd op, maar ik heb ze wel.

Kim Wilson
15 augustus 2006, 17:22
Ik vind Nirvana ook wel leuk. Het is geen hoogstaand technisch werk, maar het zijn toch wel opmerkelijke melodietjes.

Muziek hoeft ook niet altijd knap te zijn wat techniek betreft. Als er een pakkend melodietje in zit, en het klopt allemaal, is dat ook knap.

Toppertje is ook knap. Juist als je denkt dat alle simpele dingen wel een keer is verzonnen, komt Tropical Danny met een pakkend melodietje die iedereen direct mee kan zingen. Dat is ook knap. Je hoeft er niet van te houden, het heeft niks met techniek op gitaar te maken, maar het is wel muziek. En ik vind het wel knap.