PDA

View Full Version : GFS lil killer of crunchy paf?



The Underdog
9 augustus 2006, 11:29
Ik wil een cheapo stratje upgraden. De gitaar speelt enorm lekker, maar de pickups zijn niet goed genoeg voor mij. Na al die heisa wil ik GFS eens proberen. Maar wat moet ik kiezen? Ik wil een lekkere toon om met veel gain te spelen en die toch klassiek blijft. De bedoeling is om met een 80's hard rock/metal sound te spelen, in het genre van Iron Maiden, Scorpions, Deep Purple, Saxon, Guns N' Roses,...

almarvk
9 augustus 2006, 11:32
Ik heb de chruncy paf en ik vind 'm erg lekker klinken. Veel hoog en laag. Bevalt me toch nu toe prima!

frekie
9 augustus 2006, 11:50
Hoi Almar:D

Ik heb GFS crunchy Pafs op een RW LP, heerlijk voor clean en vintage blues/rock. Voor het steviger werk zou ik een zwaarder setje nemen. Anders misschien DiMarzio of SD (JB) als het wat mag kosten. Ik zit te denken aan de Swing hums, heeft iemand daar ervaring mee?
Qua single coil heb ik GFS vintage alnico op een RW 62 stratje, lekkere allround strat sound maar wederom niet super veel gain.

The Underdog
9 augustus 2006, 13:16
Ik zal geen Duncan of Dimarzio erin steken, ten eerste omdat het om een gitaar van 99 euro gaat, weliswaar een exemplaar die je niet vaak onder de 250 euro tegenkomt, en ten tweede omdat ik GFS echt wil testen. Als ze me bevallen zou ik zelfs mijn epi les paul durven upgraden met dat spul. Voor mij blijft de keuze: lil killer of crunchy paf. Niemand die de killer heeft? Ik wil weten of hij scherp of echt als een humbucker klinkt.

almarvk
9 augustus 2006, 13:18
Hoi Almar:D

Ik heb GFS crunchy Pafs op een RW LP, heerlijk voor clean en vintage blues/rock. Voor het steviger werk zou ik een zwaarder setje nemen. Anders misschien DiMarzio of SD (JB) als het wat mag kosten. Ik zit te denken aan de Swing hums, heeft iemand daar ervaring mee?
Qua single coil heb ik GFS vintage alnico op een RW 62 stratje, lekkere allround strat sound maar wederom niet super veel gain.

Heb je nou eindelijk die P90's erin zitten??

frekie
9 augustus 2006, 16:26
jawel :D

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RE450%20005.jpg

Ik heb vandaag de brug PU op hoogte gebracht. Blijft wel wennen hoor P90s het is wat directer en droger dan humbucker. Misschien ga ik toch terug naar hum al heb ik aardig wat hout weggehaald bij de hals PU :sssh:

Lucluc
9 augustus 2006, 16:31
Ach, P90 is een kwestie van wennen. Ik neem aan dat deze ook aardig wat output hebben, voor een single coil. Ik dacht dat mijn GFS Dream 90's zo'n 8k meten. Puntje van kritiek op deze pickups: de isolatie zou nog een tikje beter kunnen, gaan toch wel snel piepen.

The Underdog
9 augustus 2006, 16:50
Zouden jullie niet beter de pm fuctie gebruiken?