PDA

View Full Version : Nieuwe humbucker



Nickname
9 augustus 2006, 09:40
Gevonden, maar nu?


Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nieuwe humbucker maar ik heb geen zin om er al te veel geld aan te spenderen. (een nieuwe dimarzio of SD vind ik te duur op het moment). Aangezien ik echt tevreden ben over de V7 en V8 pickups in mijn RG zoek ik dus ook zon humbucker voor in mijn GSA. Heeft iemand enig idee waar deze te verkrijgen zijn of heeft er iemand 1tje liggen toevallig? Ook oudere V-series humbuckers zijn welkom :)

Via de PM heb ik dus een stel humbuckers besteld, maar nu?

Ik ga trouwens even verder met een nieuwe post....

glacius
9 augustus 2006, 11:37
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nieuwe humbucker maar ik heb geen zin om er al te veel geld aan te spenderen. (een nieuwe dimarzio of SD vind ik te duur op het moment). Aangezien ik echt tevreden ben over de V7 en V8 pickups in mijn RG zoek ik dus ook zon humbucker voor in mijn GSA. Heeft iemand enig idee waar deze te verkrijgen zijn of heeft er iemand 1tje liggen toevallig? Ook oudere V-series humbuckers zijn welkom :)

zoek eens rond op marktplaats

Nickname
9 augustus 2006, 12:26
Ik zal inderdaad daar eens zoeken, maar zijn die ook nieuw te krijgen?

no 1 hops
9 augustus 2006, 14:27
almarvk heeft in zijn sign ook een stel ibanez buckers te koop staan, maar of dat iets voor je is?

Nickname
9 augustus 2006, 15:35
almarvk heeft in zijn sign ook een stel ibanez buckers te koop staan, maar of dat iets voor je is?

nee, er zit juist een Powersound humbucker in en die wil ik er uit hebben. Dat ding is echt 3x niks :confused:

almarvk
9 augustus 2006, 15:59
Hehe, dan val ik al af! :D

Je kan natuurlijk ook kijken naar GFS! Goed spul en lage prijs!

Nickname
9 augustus 2006, 16:04
Hehe, dan val ik al af! :D

Je kan natuurlijk ook kijken naar GFS! Goed spul en lage prijs!

Dat kan ook inderdaad, maar ik kijk liever eerst even wat 2e hands rond :)

Van Dattum
9 augustus 2006, 19:17
Wilkinson schijnt goed te zijn, zeker voor het geld. Heb een setje Tele-elementen liggen voor mijn zelfbouw. Ben benieuwd. In de bladen komen bv. Vintage gitaren met Wilks er geluidmatig goed vanaf.

Nickname
10 augustus 2006, 09:12
Misschien gaat een maat van me binnenkort wat bestellen op gfs, en dan denk ik dat ik wel een humbuckertje mee laat komen :) Maar dat wil niet zeggen dat ik nog niet 2e hands aan het rondkijken ben...

Jimwoud
10 augustus 2006, 09:24
Voor GFS check http://store.guitarfetish.com/

kost geen drol zon high output humbucker

Nickname
10 augustus 2006, 11:07
heeft iemand enig idee welke het beste geschikt voor mij zou zijn? Ik ben op zoek naar een met:

- High output (niet te)
- Niet modderig
- Wel vrij warm van klankkleur
- Eventueel splitbaar

Nickname
16 augustus 2006, 12:07
Via de PM heb ik dus een stel ibanez humbuckers 'besteld' voor in mijn GSA-60, Het gaat hier om een V7 en een V8 humbucker. Dit zijn trouwens precies dezelfde als in mijn RG 1570. Maar ik heb nu nog wel een paar vraagjes.

- Ik heb in de GSA-60 maar ruimte voor 1 humbucker (in de brugpositie) De V8 is een brugpup maar zou ik daar ook eventueel de V7 kunnen zetten (die iets warmer klinkt, maar officieel een nekpup is) Welke kan of zou ik plaatsen.

- De humbuckers zijn volgens mij splitbaar, het lijkt me dus interessant om hier iets mee te doen, heeft iemand enig idee hoe ik dit kan schakelen in combinatie met 2 andere single coils en een 5-way switch? Ik zou eventueel ook een push/pull pot kunnen inbouwen, maar ik weet ook niet hoe ik het dan zou moeten solderen.

G.G.
16 augustus 2006, 12:17
Pushpull is het simpelst.

Je humbucker heeft 4 draadjes 1e draadje zit aan de aarde. Draadje 2 en 3 zitten aan elkaar gesoldeerd en draadje 4 gaat naar je schakelaar.

Een pushpullpotmeter heeft 2 rijen van 3 contactpunten.

Op een van die twee rijen (maakt niet uit welke) soldeer je op het middelste contactpunt draadjes 2 en 3 vast. Het onderste of de bovenste of bevenste contactpunt verbind je met de aarde.

De schakelaar heeft dus nog een rij van 3 contactpunten over. Hierop kan je eventueel het andere element op dezelfde wijze splitten.

Nickname
16 augustus 2006, 12:37
Pushpull is het simpelst.

Je humbucker heeft 4 draadjes 1e draadje zit aan de aarde. Draadje 2 en 3 zitten aan elkaar gesoldeerd en draadje 4 gaat naar je schakelaar.

Een pushpullpotmeter heeft 2 rijen van 3 contactpunten.

Op een van die twee rijen (maakt niet uit welke) soldeer je op het middelste contactpunt draadjes 2 en 3 vast. Het onderste of de bovenste of bevenste contactpunt verbind je met de aarde.

De schakelaar heeft dus nog een rij van 3 contactpunten over. Hierop kan je eventueel het andere element op dezelfde wijze splitten.

Hoi G.G.

Alvast bedankt voor de uitleg, maar aangezien ik echt een n00b ben in het schakelen van elementen begrijp ik het nog niet helemaal.

Als het goed is komen er uit de huidige humbucker 2 draadjes, aarde en 1 signaal naar de switch (toch? ik heb hier geen gitaar bij de hand om het even te bekijken)

Uit de nieuwe humbucker komen dan 4 draadjes. Waarvan ik de 2 extra draadjes naar het middelste pootje moet solderen van de push/pull pot. Maar dan begrijp ik niet hoe er geschakeld wordt, en welke draadjes er nog meer aan de pot gesoldeerd moeten worden. Dit gaat neem ik aan over de volume pot die ik dan zou moeten vervangen?

Is er ook ergens een tekeningetje van te vinden?

Gr, Nick