PDA

View Full Version : Goedkope 7-snarige dean



access
9 augustus 2006, 09:37
Gisteren ff bij feedback r'dam geweest. Ik was al een tijdje op zoek naar een 7 snarige gitaar. Gewoon om eens te kijken of het wat voor mij is. Ik speel nu op een gibson les paul die is gestemd in Bes maar toch mis je dan af en toe die hoge E snaar. Ik zag deze staan en kon het niet laten om hem mee te nemen. (spongebob heerscht!)

http://jeroen.access-denied.nl/images/dean.jpg

Degene die in de winkel stond zag er niet uit. (fredboard slecht afgewerkt, lak slecht aangebracht, beschadigingen aan de kop etc) Ze hadden er nog een aantal in voorraad staan en die waren wel ok.

Voor ongeveer 250 euro best een geinig gitaartje. Tuurlijk zijn de humbuckers en de stemmechanieken niet veel soeps maar het valt mij nog mee.

Geen gefuck met een tremolo (die zijn toch vaak ruk op goedkope gitaartjes)
De body bestaat uit drie aan elkaar gelijmde stukken hout (ziet eruit als mahony maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten)
De nek is een stuk dikker dan de ibanezzen die ik in handen heb gehad.

Nickname
9 augustus 2006, 09:48
Zo zo, die ziet er wel goed uit. En de prijs lijkt me ook redelijk :) Misschien kun je na een tidje de elementen enzo vervangen en dan heb je een topgitaar! Dat de hals dikker is dan die luciferhoutjes van ibanez is voor sommigen hier onder ons ook wel eens fijn. Maare, die gaatjes waar de snaren de body inlopen, klopt de intonatie wel zo?

almarvk
9 augustus 2006, 09:52
Vet gave gitaar! GAS aanval!!!

access
9 augustus 2006, 09:56
Zo zo, die ziet er wel goed uit. En de prijs lijkt me ook redelijk :) Misschien kun je na een tidje de elementen enzo vervangen en dan heb je een topgitaar! Dat de hals dikker is dan die luciferhoutjes van ibanez is voor sommigen hier onder ons ook wel eens fijn. Maare, die gaatjes waar de snaren de body inlopen, klopt de intonatie wel zo?

Ik vind een dikke hals ook heel super.

Tuurlijk als ik de elementen, stemmechanieken en pots vervang kan het best een geinig ding worden.

De intonatie is afhankelijk van de afstand tussen de brug en de topkam, niet van wat er achter de brug gebeurd.

Kaïn
9 augustus 2006, 09:56
Maare, die gaatjes waar de snaren de body inlopen, klopt de intonatie wel zo?
Yep, anders klinkt het niet hea;) De intonatie word bepaald aan het brugstuk, en niet aan hoe die gaatjes lopen. Op die brug kan je ook gewoon de zadeltjes verstellen om een correcte intonatie te krijgen.

Gaaf gitaartje overigens! Het hout zal wel Agethis (spel ik dat zo goed?) zijn. Poor man's mohogany wordt dat ook wel genoemd. Als hij echt van mahonie is ga ik er namelijk NU ook een halen ;)

MetalPunk
9 augustus 2006, 11:26
heyy, zeer vette shit hoor. dat is uit me hoofd de vendetta serie. Mooie gitaartjes hoor, ik heb hier nog de 1.0 versie staan, precies die wat jij heb alleen dan een snaartje minder, check it out :):)

http://img47.imageshack.us/img47/9600/dsc00489smallin3.jpg

DarknessAwaits
9 augustus 2006, 12:33
Ik vind 'm er heel mooi uitzien, als ze zo'n zelfde gitaar maar dan met betere materialen en onderdelen uitbrengen ben ik zeker van de partij.

Maar zeker niet gek voor €250, ik vind het er een stuk leuker uitzien dan zo'n budget Ibanez 7 snaar.

Kaïn
9 augustus 2006, 12:56
Hippe gamecube MetalPunk ;) TWW :blast:

De Beer
9 augustus 2006, 13:43
Relaxed ding, had ik een half jaartje eerder moeten weten.

Ik heb nu een Epi, 7 string Flying V.
Die is mischien kwalitatief net een euro beter, maar wel erg lelijk.

AlterEgo
9 augustus 2006, 14:56
Relaxed ding, had ik een half jaartje eerder moeten weten.

Ik heb nu een Epi, 7 string Flying V.
Die is mischien kwalitatief net een euro beter, maar wel erg lelijk.

Heb je foto's? En wat vind je er zo lelijk aan?

interessander
9 augustus 2006, 15:19
ik heb een keer zo'n epi V 7 string in m'n handen gehad, de proporties van de hals t.o.v. de body vond ik vooral niet mooi.

access
9 augustus 2006, 16:45
heyy, zeer vette shit hoor. dat is uit me hoofd de vendetta serie. Mooie gitaartjes hoor, ik heb hier nog de 1.0 versie staan, precies die wat jij heb alleen dan een snaartje minder, check it out :):)


Ja, da's precies dezelfde. Ik geloof dat die van mij een 1.7 is.
Ik was aan het opzoeken wat voor hout het nou is op de site van dean. Daar staat alleen:

Solid Wood Body
Slim Design Maple Neck
Rosewood Fretboard
String Thru Body Construction
Black Hardware
Die Cast Tuning Machines
Custom 7-String Bridge
Dual Custom 7-String Humbuckers

access
9 augustus 2006, 16:47
ik heb een keer zo'n epi V 7 string in m'n handen gehad, de proporties van de hals t.o.v. de body vond ik vooral niet mooi.


http://www.gibson.com/products/epiphone/inst/img/EGV7.jpg

interessander
9 augustus 2006, 17:42
Bedankt voor deze foto ter ondersteuning van mijn mening.

MetalPunk
10 augustus 2006, 11:47
Hippe gamecube MetalPunk ;) TWW :blast:

whaha ja he :p:p hij is een stuk ruiger dan mn gear, hij kan ook trucjes

Nickname
10 augustus 2006, 12:15
Ja, da's precies dezelfde. Ik geloof dat die van mij een 1.7 is.
Ik was aan het opzoeken wat voor hout het nou is op de site van dean. Daar staat alleen:

Solid Wood Body
Slim Design Maple Neck
Rosewood Fretboard
String Thru Body Construction
Black Hardware
Die Cast Tuning Machines
Custom 7-String Bridge
Dual Custom 7-String Humbuckers

Noord surinaams waaibomenhout dus :)

De Beer
11 augustus 2006, 18:55
http://www.gibson.com/products/epiphone/inst/img/EGV7.jpgJup, en in het echt oogt hij eigenlijk alleen maar nog groter.
Is topzwaar, schakelaar lekt aan alle kanten.

Maar speelt heerlijk eigenlijk, prima voor solo's, klinkt in origineele staat best bruut ook, precies wat je verwacht bij iets wat er zo uit ziet, lomp!
Ik weet nog niet of en wat ik zou veranderen als ik dat al zou willen.
Ach koste me 250,- euro....money well spend.

Wat ik er lelijk aan vind.....hij oogt behoorlijk lonp dus en zwart/wit met gouden harware....tsjah.....

Kaïn
11 augustus 2006, 19:03
Jup, en in het echt oogt hij eigenlijk alleen maar nog groter.
Is topzwaar, schakelaar lekt aan alle kanten.

Maar speelt heerlijk eigenlijk, prima voor solo's, klinkt in origineele staat best bruut ook, precies wat je verwacht bij iets wat er zo uit ziet, lomp!
Ik weet nog niet of en wat ik zou veranderen als ik dat al zou willen.
Ach koste me 250,- euro....money well spend.

Wat ik er lelijk aan vind.....hij oogt behoorlijk lonp dus en zwart/wit met gouden harware....tsjah.....
Muah ik vind het eigenlijk wel wat hebben. 7 snarige V's zijn zoiezo behoorlijk zeldzaam. Dit is het enige productie model dat ik ken. Als je de slagplaat en dat goude plaatje zou vervangen door traanplaat ofzo en er een aluminium kleurige brug op zou zetten heb je ineens een heel gaaf gitaartje denk ik zo.

Luke-wannabe
11 augustus 2006, 19:10
@ De beer:
Gooi er gewoon een zwarte slagplaat op en nikkel hardware (of krab het goud shit eraf) Dan heb je een vet heftige gitaar!

interessander
11 augustus 2006, 19:10
Muah ik vind het eigenlijk wel wat hebben. 7 snarige V's zijn zoiezo behoorlijk zeldzaam. Dit is het enige productie model dat ik ken. Als je de slagplaat en dat goude plaatje zou vervangen door traanplaat ofzo en er een aluminium kleurige brug op zou zetten heb je ineens een heel gaaf gitaartje denk ik zo.

Ooit vond ik traanplaat nog wel wat hebben (vooral op de zijkanten van mesa boogie cabs) maar ik moet zeggen dat ik het er vaak nogal cheap uit vind zien. En al helemaal op een flying V, wat eigenlijk een heel klassiek model is.

Damage Inc.
11 augustus 2006, 19:17
Wel vet!
En vooral mooie body.
Maar de stemmechanieken van Dean zijn toch Grovers en dus toch goed?

Een van de ultieme 7-snarige gitaren moeten wel die Ibanez K-7's (Signatures van KoRn) zijn.
Met een palm-bar versie op een Lo-Pro Edge volgens mij, DiMarzio Pickups enz.
Kwaliteit van alles volgens mij goed, mag anders wel voor de prijs.
En verder vette looks zoals de kleur en K-7 inlay, ik dacht ook glow-in-the-dark-dots op de zijkant (bovenkant in speel-positie) van de hals.
Maarja, prijzig hè.

http://www.ibanez.com/guitars/models/K7BG.jpg
http://www.ibanez.com/guitars/models/K7FB.jpg

Voor zowat alle details:
http://www.ibanez.com/guitars/series.asp?s=k7&l=e
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=K7

GreetingZ
- Damage Inc.

interessander
11 augustus 2006, 19:20
Epiphone heeft ook een 7-string les paul gemaakt:

http://www.gibson.com/products/epiphone/inst/img/ENC7.jpg

wederom niet erg mooi, naar mijn mening.

De Beer
11 augustus 2006, 20:10
Net als bij de V oogt de hals inderdaad erg groot, ik denk dat de ibi halzen wat slanker zijn.
Ik merk in spelen niet echt dat hij té breed is, wie pakt er nou tegenwoordig nog een barrétje onder de 12e fret? Juist voor soleer werk is de breedte wel lekker.

Andere afwerking van de V is best wel een goeie optie, ik zit nog te denken aan een Floydrose erop maar dat is me effe te veel werk.
Waarschijnlijk komt er nog een RG 1527 bij. Ik ben in iedergeval erg tevreden met mijn 470 en de 1527 heft net effe alle mankementen daarvan op.
En nu er nummers zijn geschreven met lage B's etc, is de weg terug van 7 snaren niet meer zo simpel.

Die K-7's zijn zeker erg vet, al zou ik, als ik dan toch geld genoeg zou hebben eerder een universe(uv777) kiezen

access
12 augustus 2006, 02:03
Epiphone heeft ook een 7-string les paul gemaakt:

wederom niet erg mooi, naar mijn mening.

Nee, ben ik helemaal met je eens... deze vind ik wel heel ok voor een 7 snarige single cut.

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/04%20jan%20silver%207%20string.JPG

Gemaakt door haar guitars voor leendert haaksma (o.a. Anouk)


Wel vet!
En vooral mooie body.
Maar de stemmechanieken van Dean zijn toch Grovers en dus toch goed?

Nou, volgens mij zijn dit dan wel een van de allerslechste/goedkoopste in licentie gemaakte grovers die er bestaan... ;)

Damage Inc.
12 augustus 2006, 02:13
Nou, volgens mij zijn dit dan wel een van de allerslechste/goedkoopste in licentie gemaakte grovers die er bestaan... ;)

Hm vreemd, ik hoor anders alleen maar dat Dean van goede kwaliteit is.

- Damage Inc.