PDA

View Full Version : Eddie vs Carlos



Han Solo
27 november 2002, 12:12
Ik zit er aan te denken om een hum-hum gitaar voor "erbij" te kopen. Zat te kijken
naar een Peavey EHV Wolfgang QT of een PRS Santana SE.Ik heb ze beide nog niet kunnen proberen dus: Welke is beter?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Han Solo op 2002-11-27 13:41 ]</font>

Sjakie
27 november 2002, 12:15
Diegene die jij het lekkerst vind klinken en spelen denk ik...

Moonchild
27 november 2002, 12:53
Over de dingen die ik heb gehoord, zou ik voor de Peavey gaan.
Ik heb alleen die prs getest, en ik moet zeggen dat ik absoluut niet onder de indruk was.

domie
27 november 2002, 12:57
PRS ken ik eigenlijk alleen maar die is wel erg mooi en standaard. Er zitten geen onnodige dinge aan enzo. mar hij klinkt wel mooi. Tenminste dat vond ik.

moretel
27 november 2002, 13:41
Die Peavy gebruik ik nu al geruime tijd en bevalt perfect.
Het is wel een gitaar voor het echte rockwerk. Als je veel clean speelt dan zou ik die PRS eens uitproberen. Maar als je van lekker scheuren houdt dan doe je een prima koop met de Peavy.

Han Solo
27 november 2002, 13:53
De bedoeling is inderdaad om te knallen over een JCM 800.......een beetje scheur is dan wel lekker..

gjlp
27 november 2002, 16:35
Op 2002-11-27 12:12, schreef Han Solo:
Ik zit er aan te denken om een hum-hum gitaar voor "erbij" te kopen.


Waarom niet een leuk ibanezje met 2x HB of een epiphone. Wat je nu opnoemd zijn behoorlijk dure gitaren voor "erbij". Als het dan toch niet je nummer 1 wordt....

Robert..

Ic3gl0vE
27 november 2002, 17:24
omdat 'voor erbij' ook wel een best leuke gitaar mag zijn... en een ibanez is dan misschien nog wel redelijk maar een epi? brrr...

Thomasvv
27 november 2002, 18:37
Ik zou voor de peavey gaan.. Bij PRS betaal je té veel voor de naam.. Ook al is het een goedkoper oosters fabrikaat.. Voor die prijs kan je betere dingen vinden, denk ik...

michielv
28 november 2002, 08:00
Wat misschien een idee is: een tele met twee humbuckers d'erin? Is laatst een thread over geweest en een paar mensen waren er dolenthousiast over..

Het is maar een ideetje natuurlijk :wink:

space-ace
28 november 2002, 09:36
Op 2002-11-27 17:24, schreef Ic3gl0vE:
omdat 'voor erbij' ook wel een best leuke gitaar mag zijn... en een ibanez is dan misschien nog wel redelijk maar een epi? brrr...

man zeik toch niet altijd over epi's, ik durf te wedden dat mijn epi (ace frehley signature met drie dimarzio super distortion humbuckers) minstens zo goed is als uw gitaarkes

Thomasvv
28 november 2002, 10:31
Een epi/gibson is ook een compleet andere gitaar dan 'n ibbie.. mijn voorkeur gaat uit naar beide :grin:

Han Solo
28 november 2002, 16:42
Okee, ik zie het al, de PRS is niet erg populair. Ga van het weekend eerst wel de Peavey proberen en even vergelijken met een Epi ofzo, een Ibanez-modelletje heb ik al in H-S-S uitvoering, en ik ga altijd voor variatie......:smile:

Ic3gl0vE
28 november 2002, 16:47
Op 2002-11-28 09:36, schreef space-ace:

man zeik toch niet altijd over epi's, ik durf te wedden dat mijn epi (ace frehley signature met drie dimarzio super distortion humbuckers) minstens zo goed is als uw gitaarkes



Maar Space Ace.. ik heb nog nooit op een Epi gespeeld waarvan ik gewoon dacht 'deze gitaar bevalt me'. En dat komt niet alleen door het geluid maar gewoon door de hele gitaar (ik heb het even niet over uiterlijk want een les paul met flametop is natuurlijk wel erg mooi). De gitaren die ik heb bevallen me beter dan welke epi dan ook in dezelfde prijsklasse

Anders Destium
29 november 2002, 12:41
Ik zag laatst een paar van die Wolfgangetjes hangen en ze zagen er zekers leuk uit (gitaren uitproberen is bij mij erg gevaarlijk, dus dat heb ik maar niet gedaan :wink: )...
die Santana SE is meer een gitaar voor PRS-wannabe's dan dat het een goede gitaar is, niet duur maar ook geen gitaar om serieus te nemen...