PDA

View Full Version : Welke equalizer?



Jimwoud
8 augustus 2006, 23:25
Hallo,

Ik heb een Peavey XXL head. Prima versterker, maar de toonregeling mist wat vind ik. Ik vind dat er te weinig hoog in zit. tevens zou graag een soort van presence regeling willen toevoegen.

Kan dit met een equalizer?

En kan een equalizer geplaatst worden na de fx-loop met effecten erin, ik heb namelijk 2 loops op de versterker. FX-loop(schakelbaar) en preamp-out en poweramp in, maar die laatste zit na mn fx-loop.

Ik hoor graag jullie mening over wat een goede eq is.

rocker_71
9 augustus 2006, 10:11
Ik had hetzelfde probleem met mijn amp en heb daarom via marktplaats een MXR 10 bands EQ gekocht. Die doet het prima.

Met de zoek functie kun je zoeken op equalizer en dan kom je wel wat topics tegen hierover (helaas kun je niet zoeken op EQ), zoals bv deze:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=71357&highlight=equalizer

Suc6!

MarshallSG
9 augustus 2006, 11:29
Ik heb een Boss GE-7 en die doet het ook goed.

IMHO een onderschat pedaal. Je kan er heel mooi je klank mee verbeteren

Joey Handsome
9 augustus 2006, 11:42
Ik vind het een rot ding die GE-7. Ongenuanceerd en hij ruist.

Kim Wilson
9 augustus 2006, 11:45
Ik vind het een rot ding die GE-7. Ongenuanceerd en hij ruist.
Mee eens. Ik heb hem ook in de koffer, bij gebrek aan beter. Maar ik gebruik hem echt enkel als ik iets harder wil, als volumeboost. Maar hij ruist idd en zuigt een toon van heb ik jou daar.

MarshallSG
9 augustus 2006, 14:04
Mijne ruist niet. Maar als jullie een betere weten roep maar.

E-J
9 augustus 2006, 14:05
Mee eens. Ik heb hem ook in de koffer, bij gebrek aan beter. Maar ik gebruik hem echt enkel als ik iets harder wil, als volumeboost. Maar hij ruist idd en zuigt een toon van heb ik jou daar.

Dus als je dat ruis en tonesucking uitbant d.m.v. een mod, is 'ie wel goed ;)

Kim Wilson
9 augustus 2006, 14:11
Dus als je dat ruis en tonesucking uitbant d.m.v. een mod, is 'ie wel goed ;)
Ja, dan wel. Maar dan moet er eerst dus een hoop in geprutst worden, wat niet gelijk gratis is...

Daarnaast gebruik ik hem eigenlijk nooit, ook niet als ie supergoed zou zijn. Het verschil in volume regel ik met mijn volumeknop op de gitaar. Dat is het mooie van blues...

Joey Handsome
9 augustus 2006, 14:40
Dus als je dat ruis en tonesucking uitbant d.m.v. een mod, is 'ie wel goed ;)

Ja, dat is met alles zo. Als je het probleem verhelpt, dan is het er niet.

Het ding is vanzichzelf in ieder geval niet goed. Een ruisende toonzuiger is het.

dml
9 augustus 2006, 16:13
Een beter alternatief voor de GE7 is de Yamaha GE100. Geen ruis, geen signal-drop bij intrappen (dat deed mijn ex-GE7 althans), klinkt een stuk ronder, warmer, muzikaler. Alleen je moet 'm wel tegenkomen.

Ik heb zelf nog een Boss GE21 staan, zo'n half 19" gebakje uit de Pro-serie, heeft ook geen last van de GE7-kwalen. Die mag je wel overnemen.