PDA

View Full Version : De nek van een strat vast lijmen



Lacrymosa
27 november 2002, 08:33
Ik heb een imitatie strat waar ik heel erg aan het sleutelen ben (lees: amme arm van het schuren)

Nou leek et me wel cool om de hals socket vol te smeren met lijm, dan de hals er weer in schroeven, tijdje laten drogen en spelen maar.

Heeft dit een positief effect op mn geluid, of denken jullie van......maakt geen drol uit

CheerS!!

moretel
27 november 2002, 09:09
Ik zou het niet doen, stel dat de stand van de hals toch niet helemaal klopt en de lijm is opgedroogd ?

vulvasonic
27 november 2002, 09:18
Volgens mij maakt het voor het geluid niet veel uit en het belangrijkste bezwaar is hierboven al aangegeven.

Er zijn echter een aantal gitaristen in de grotemeneerenwereld die het wel doen. Ik meen dat een ervan luistert naar de naam Blackmore (kan ook Malmsteen zijn (of beide)).

Uitzonderingen zijn er altijd, maar...... doe maar niet.

moretel
27 november 2002, 09:25
Maar die gelijmde halzen zijn dan ook zonder hiel.

vulvasonic
27 november 2002, 12:23
Niet bij de eerder genoemde personen.
In dat geval zou ik het wel zinnig vinden.

Jay Cal
27 november 2002, 12:33
Ik zou het niet doen. Toevallig ken ik de strat van Lacrymosa (en het geluid is uniek).

Als je nou goedkoop een nieuwe body op de kop kan tikken van een betere houtsoort (of met een mooie paintjob) dan kan je daar altijd nog je (superspelende) scalloped hals op monteren. Als je nu gaat lijmen is dat onmogelijk.

Enne als je je hals vastlijmt en daarna je hiel gaat schuren... volgen er volgens mij meer problemen dan je je voor kan stellen.

Greetz,
Gianno

habberdoedas
27 november 2002, 21:04
Volgens mij ben je niet goed wijs als je dit doet. Een maat van mij had ooit een hele mooie squier strat uit de aller eerste serie aangeschaft. (zijn nu collectors items) Heeft toen deze gitaar verkloot door ook de hals vast te lijmen. Kort om na een tijdje problemen met de hals. Helaas er was niets meer aan te doen. Hij heeft ém uiteindelijk maar verkocht voor de prijs van een stuk BRANDHOUT. Echt pure zonden. Dus niet doen

piezo
30 november 2002, 13:34
Op 2002-11-27 21:04, schreef habberdoedas:
Volgens mij ben je niet goed wijs als je dit doet. Een maat van mij had ooit een hele mooie squier strat uit de aller eerste serie aangeschaft. (zijn nu collectors items) Heeft toen deze gitaar verkloot door ook de hals vast te lijmen. Kort om na een tijdje problemen met de hals. Helaas er was niets meer aan te doen. Hij heeft ém uiteindelijk maar verkocht voor de prijs van een stuk BRANDHOUT. Echt pure zonden. Dus niet doen


Ook lijm kun je loshalen, hoor!!
HEEL BELANGRIJK voor een goed resultaat is, dat de hals perfect in de pocket past. Nu zijn bij een geschroefde hals zowel de pocket als de hals gelakt. En helaas is dat tegenwoordig vaak dikke lak. Dus ZELFS ALS de hals NU precies past en je gaat t.b.v. het lijmen de lak er af schuren..... Je snapt hem al! Dan moet je eerst de ontstane ruimte opvullen met fineer shim. Wil je dat??

sash
30 november 2002, 18:21
Ik zou er niet aan beginnen, tis zonde als het mislukt.

Dude
30 november 2002, 19:12
Op 2002-11-30 18:21, schreef sash:
Ik zou er niet aan beginnen, tis zonde als het mislukt.


idd, zonde en waarschijnlijk hoor je het verschil toch niet echt