PDA

View Full Version : Lightsnake usb guitar cable



johantipker
8 augustus 2006, 23:18
Kent iemand deze al?

http://www.soundtech.com/lightsnake/index.asp

Werkt t?
Klinkt?

harrie-beton
9 augustus 2006, 09:06
Het lijkt me een manier om via USB een DROOG gitaar signaal op je pc op te nemen.

Als je een mengtafeltje hebt of een pre amp is dit ding overbodig.

hidde630
9 augustus 2006, 09:42
hier had ik laatst ook al een topic over geopend. Leek mij wel ee hip ding. Niemand hier die hem al geprobeerd heeft?

johantipker
9 augustus 2006, 14:39
Het lijkt me een manier om via USB een DROOG gitaar signaal op je pc op te nemen.

Als je een mengtafeltje hebt of een pre amp is dit ding overbodig.

zo ver was ik al, dat ik dat door had.....

ik geef gitaarles, ook op scholen, we zitten nu te denken om voor het volgende seizoen ook elektrische gitaarlessen aan te gaan bieden aan groepen kids... dan moeten die kids een elektrische gitaar hebben, dat zal wel lukken, maar we willen in dit hedendaagse digitale tijdperk de gitaar rechtstreeks aan de computer hangen, zonder gedoe met wrakke geluidskaarten en / of mixertjes... zodat de kids thuis via de pc kunnen oefenen, hun trackjes kunnen inspelen/opnemen en aan ons kunnen mailen, of op een soort forum kunnen zetten op onze server... echt een hele eigentijdse manier van gitaarles, fysiek op de scholen en een stuk support vanuit ons bedrijf on-line...

zo'n soort usb plug, van je plug en play (hoewel dat plug en play in de praktijk altijd tegenvalt, zodat we ook wel een soort helpdeskfunktie zullen moeten gaan vervullen) icm met een eenvoudig modeling software pakket leek ons wel gaaf, hedendaagse kids zijn bijna allemaal al erg handig met hun pc/ internet enzo en we zouden in de lessen hier ook uitgebreid op in gaan.

we zoeken dus naar een totaalsysteempje dat betaalbaar is, goed klinkt, niet te veel toeters en bellen.

Overigens gaan we tegen meerprijs ook gitaarversterkertjes aanbieden...

Mac heeft ook zo'n soort plug, maar die is volgens mij alleen voor de mac...
m-audio maakt ook zoiets met daar al gratis software bij.

Ik wil dus graag ervaringen horen van jullie met dit spul, betrouwbaarheid enz.

Ik realiseer me dat dit weer zo'm topic is die misschein in moderne versterking had gehoord....

harrie-beton
9 augustus 2006, 16:50
Er is van Behringer een eenvoudige modeler van 89 euro, deze werkt zonder pc en is echt veel handiger.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=XVAMP

bert k
9 augustus 2006, 16:51
Nee, dit is toch wel recording, dacht ik.

Wat me nu wel te binnen schiet: Als je een gitaar via die kabel aan de PC aansluit zal het best wel werken, maar jij hebt het over groepen leerlingen. Ga er vooral niet vanuit dat je meerdere kabels op 1 PC kan aansluiten, of dat de software zomaar meerdere kabels herkent.

Beschouw zo'n kabel gewoon als een geluidskaart (wat het ook echt is) en je komt verder.

nielsduursma
9 augustus 2006, 16:55
mischien is die kabel icm. asio en de jesusonic wel wat!!

(jesusonic is een gratis multieffect/moddeling programmatje voor je pc. gratis te downlaoden hier: http://jesusonic.com/ heel simpel, je moet even doorhebben wat alles doen maar dan is het ook heel makkelijk.)

johantipker
9 augustus 2006, 17:14
Nee, dit is toch wel recording, dacht ik.

Wat me nu wel te binnen schiet: Als je een gitaar via die kabel aan de PC aansluit zal het best wel werken, maar jij hebt het over groepen leerlingen. Ga er vooral niet vanuit dat je meerdere kabels op 1 PC kan aansluiten, of dat de software zomaar meerdere kabels herkent.

Beschouw zo'n kabel gewoon als een geluidskaart (wat het ook echt is) en je komt verder.

op het subforum recording zit op dit gebied de meeste expertise dacht ik idd

nee, iedereen krijgt van ons z'n eigen gitaar plus dus evt usb plug + software pakketje voor thuis, mits we het fool proof kunnen krijgen. in de les zetten we wellicht een demosysteempje neer, met zoals t hoort 1 usb plug...

voor de versterking in de les gaan we in principe uit van een paar kleine gitaar versterkertjes, kan daar denk ik wel een goede deal voor maken.

johantipker
9 augustus 2006, 17:17
mischien is die kabel icm. asio en de jesusonic wel wat!!

(jesusonic is een gratis multieffect/moddeling programmatje voor je pc. gratis te downlaoden hier: http://jesusonic.com/ heel simpel, je moet even doorhebben wat alles doen maar dan is het ook heel makkelijk.)


ik kan het niet maken om software die jesussonic for the enlightened, ahum te gaan verhandelen aan de christelijke scholen met wie ik hier al in zaken zit.... dat ligt hier op de biblebelt wat gevoelig

maar mocht je nog wat weten...

nielsduursma
9 augustus 2006, 17:24
ik kan het niet maken om software die jesussonic for the enlightened, ahum te gaan verhandelen aan de christelijke scholen met wie ik hier al in zaken zit.... dat ligt hier op de biblebelt wat gevoelig

maar mocht je nog wat weten...

haha, dit meen je niet:o
dat is wel ontzettend toevallig.
gewoon de bestandsnaam even veranderen:p

harrie-beton
9 augustus 2006, 17:44
er is nog goedkoper dingetje van Behringer, onder de 40 euro.
Is dat niet iets om te proberen, dat zijn nog wel christelijke prijzen

johantipker
9 augustus 2006, 19:45
er is nog goedkoper dingetje van Behringer, onder de 40 euro.
Is dat niet iets om te proberen, dat zijn nog wel christelijke prijzen

Amen :D :D :D Hoe heet dat ding, type enzo?

Bedoel je deze?

http://www.behringer.com/UCA202/index.cfm?lang=ENG

bert k
9 augustus 2006, 20:20
Dat is een mooie... Dat heeft veel meer mogelijkheden dat die eerste. Maar minder makkelijk om direkt een gitaar op aan te sluiten.

harrie-beton
10 augustus 2006, 08:48
ik zou een ding kopen om te gebruiken zonder computer:
deze kan direct op een stereo of pc speakers.

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/behringer-gdi21_350_fffef1_75.jpg
39 euro
http://www.feedback.nl/?id=55&b=GDI21

hidde630
10 augustus 2006, 09:45
hmmm ik weet het niet. Is allemaal wel leuk en aardig dat Behringer spul, maar ik koop dan liever een Marshall DRP-1 op marktplaats.

harrie-beton
10 augustus 2006, 11:50
hidde,
Het hele topic lezen is handig!
We hebben het over goedkope "kastjes" om electrisch gitaar te spelen.
Het is voor een grote groep leerlingen van de muziek school. Dan zijn dingen van Marktplaats niet geschikt.

hidde630
10 augustus 2006, 12:22
Kent iemand deze al?

http://www.soundtech.com/lightsnake/index.asp

Werkt t?
Klinkt?

De topicstarter begint hierover anders, daar begin ik over. Dat jullie dan offtopic over allemaal kinderen gaan lullen...tja :)

bert k
10 augustus 2006, 12:47
Nogmaals, topic lezen. Topicstarter wil iets hebben om leerlingen thuis met hun computer snel iets op te nemen.

hidde630
10 augustus 2006, 12:57
Dan nog heb ik liever een DRP-1 voor thuis. Dat gaf ik alleen maar aan. Waarom is iedereen hier altijd zo pietje precies en bijdehand?

johantipker
10 augustus 2006, 13:15
Dat is een mooie... Dat heeft veel meer mogelijkheden dat die eerste. Maar minder makkelijk om direkt een gitaar op aan te sluiten.

ja, dan zit je waarschijnlijk weer met een misaanpassing qua impedantie en ingangsgevoeligheid en je hebt weer een verloopplugje nodig...

johantipker
10 augustus 2006, 13:18
ik zou een ding kopen om te gebruiken zonder computer:
deze kan direct op een stereo of pc speakers.

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/behringer-gdi21_350_fffef1_75.jpg
39 euro
http://www.feedback.nl/?id=55&b=GDI21


ja deze is wel gaaf, standalone ding, kun je aansluiten op elke soundcard, geen installatie problemen, zodat je geen installatieproblemen zult hebben en daarmee alsnog modelingsoftware kunt aansturen...

johantipker
10 augustus 2006, 13:21
De topicstarter begint hierover anders, daar begin ik over. Dat jullie dan offtopic over allemaal kinderen gaan lullen...tja :)

heb ik iets gemist?
wil ik dit weten?

harrie-beton
10 augustus 2006, 22:50
het kan geen kwaad om die 39 euro van behringer te proberen.
Dat is een halve tank bezine

bert k
11 augustus 2006, 00:46
Maar nu dwaal je echt af met die Behringer. Het is een luxe DI, en geen geluidskaart.

Die kabel waar het topic mee opende was een geluidskaart.

Dus kan je de twee appareten niet met elkaar vergelijken. Sowieso heb je als je thuis met de computer zit op te nemen niet echt veel aan een DI.

harrie-beton
11 augustus 2006, 10:14
Ik kijk waarvoor ze de geluidskaart voor wilden gebruiken. Dan zou ik geen geluidskaart doen persoonlijk.
Bovendien die software bijgeleverd bij de USB kabel is maar 30 dagen geldig.

bert k
11 augustus 2006, 11:46
Hm, dat is een nadeel idd. Maar jij gaat dus uit van de standaard on-board geluidskaart en die DI.

Kan ook, maar je hebt sowieso ook opnamesoftware nodig (met die USB kabel ook) Dat zou iets van Audacity kunnen zijn, dat is gratis, maar kunnen die leerlingen daar wel mee omgaan? Ik weet niet hoe oud/ervaren die kids zijn.

johantipker
11 augustus 2006, 11:48
Er valt best wel iets te zeggen voor die DI (voor mijn auto trouwens bijna hele tank benzine).... de opzet was idd een usb apparaatje waarin je de gitaar in kunt pluggen en als soundcard kunt gebruiken...
maar ik verwacht wel veel installatieproblemen en kinderziekten als je zo'n systeem bij een grotere groep gebruikers weg gaat zetten... op het forum hier lopen mensen al veel tegen latency en vage problemen op met dit soort hardware in het begin... die wij dan vervolgens kunnen gaan oplossen, ik realiseer me terdege, dat daar best veel voetangels aan kunnen zitten, bovendien "slokt" zo'n ding ook weer processor vermogen en RAM op van een PC.

De DI, die heer Beton suggereert, kun je in principe overal aanhangen, ook aan de meest eenvoudige soundcard, en je hebt dan al een betere gitaarsound (zeker met de ingebouwde modeling) dan dat je een gitaar rechtsstreeks aan een goedkope soundcard (met een misaanpassing) hangt.
Op de PC kun je dan een eenvoudig recordingprogramma installeren waarin men trackjes kan opnemen in mp3 formaat en ter lering ende vermaek aan ons kan sturen, zonder dat een PC systeem heel zwaar wordt belast.. dan werkt t in principe al op een PII pc, zolang je niet wild gaan bouncen..

Wel fijn dat Harry heeft gezien dat de incl. software binnen 30 dagen verloopt.

johantipker
11 augustus 2006, 11:50
Hm, dat is een nadeel idd. Maar jij gaat dus uit van de standaard on-board geluidskaart en die DI.

Kan ook, maar je hebt sowieso ook opnamesoftware nodig (met die USB kabel ook) Dat zou iets van Audacity kunnen zijn, dat is gratis, maar kunnen die leerlingen daar wel mee omgaan? Ik weet niet hoe oud/ervaren die kids zijn.


Er wordt in de les dan ook tijd besteed aan omgang met de PC, bovendien is de hedendaagse jeugd achter de PC opgegroeid...
software hoeft niet gratis te zijn, t moet er voor de doelgroep ook gaaf uitzien, en ik ga liever voor een betrouwbaar pakket.. Amplitude gaat de Stealthpug op de markt brengen ook zo'n USB ding, ik zit ook wel een beetje te denken om te kijken of je een beetje met die gasten rond de tafel kunt gaan zitten en of ze dan bij aanschaf van een zootje van die pluggen, de software kado doen, of een gestripte versie kunnen aanbieden, het moet ook niet te veel toeters en bellen hebben..

ik hink op 2 gedachten dus nog...

Jerrmain
25 augustus 2006, 23:46
Een vriend van me heeft er toevallig een voor me meegenomen uit amerika.
Maar het wel nog niet echt meewerken, had Native instruments Guitar Rig2 op me computer gezet, en als ik wat speel haperd het binnenkomende geluid, maar moet nog even kijken of er nu wat fout staat, me pc te langzaam is (guitar rig is best zwaar als je het een ander aan hebt staan geloof ik) of wat er nu aan de hand is (zo ben ik ook bij dit topic gekomen, via google :P )

Zodra ik meer weet laat ik het wel even horen

johantipker
27 augustus 2006, 19:03
Bijzonder graag!

Mike McCready
5 februari 2007, 18:57
Iemand al met ervaringen? Ben er erg benieuwd naar.
Werkt ie gewoon met programma's als Guitar Rig enzo?

johantipker
7 februari 2007, 15:38
Iemand al met ervaringen? Ben er erg benieuwd naar.
Werkt ie gewoon met programma's als Guitar Rig enzo?


ik ben ook nog steeds erg nieuwsgierig....

Mike McCready
7 februari 2007, 18:47
ik ben ook nog steeds erg nieuwsgierig....
Nou, ik heb hem inmiddels gewoon besteld dus ik post mijn bevindingen wel tegen die tijd dat ik hem heb...

jorne
26 maart 2008, 13:25
Wel,
ik heb de Lightsnake gekocht maar er zit niets uitleg ofzo bij, de cd die erbij zit is voor windows 98. en de ander cd zijn alleen maar demo's, ik ben nu een programma aant afhalen (gearbox van Line 6 dat is een gratis download) ik heb het gistere ook geprobeert op een windows vista maar daarop werkte het niet, maar ik heb wel al veel problemen gehad met die vista pc dus het zou me niets verbazen als het daar aan lag. ik laat Jullie iets weten of het nu wel werkt zodra ik het programma (gearbox) heb kunnen installeren.
De Lightsnake guitar cable heeft me 49€ gekost en er is 2 Jaar garantie op.

jorne
26 maart 2008, 22:30
Ik Heb Amplitude2 afgehaald; maar nu heeft krijg ik geen zuiver geluid.
Vanaf het moment dat ik speel begint alles te kraken...
Iemand die misschien een oplossing heeft hiervoor?

jorne
3 april 2008, 15:53
Iemand een oplossing?

Jason34
3 april 2008, 16:05
Iemand een oplossing?

Waarschijnlijk komt dit door je latency of je asio driver instelling. Je kan het beste even zoeken naar de asio4all drivers via google, is een gratis download. Zodra je deze hebt geinstalleerd kan je waarschijnlijk ergens in de instellingen van Amplitube de juiste drivers kiezen.

harrie-beton
4 april 2008, 10:32
De lightsnake zou niet mijn eerste keuze zijn, juist vanwege de kans op problemen die je beschrijft. Dat zijn problemen met latency of met performance problemen met je pc. Dit topic waar je op reageert is 1,5 oud en er zijn inmiddels veel betere alternatieven dan de lightsnake.

Daar ben jij niet mee geholpen. Dat gaan we wel proberen. We moeten eerst performance problemen uitsluiten, een veel voorkomende oorzaak. Je pc kraakt omdat mogelijk de buffers vollopen.

Weet je zeker dat je "ja" kunt zeggen op de volgende twee vragen?
1. Is je pc snel genoeg.
2. Draait windows met genoeg geheugen vrij? Is MSN uit, je webcam en ben je niet aan het downloaden. Kortom, draaien er niet teveel programma's op de achtergrond.

Vertel eens wat meer over je pc (processor en geheugen) en je versie van Windows. Welke versie van Amplitude precies?
Welk type van de lightsnake heb je.

jorne
4 april 2008, 10:57
Ik denk niet dat het aan de pc ligt..
Ik heb het al geprobeerd op een Windows XP en op een Windows Vista, allebij vrij nieuwe pc's (Windows XP is 2 jaar oud & de Windows Vista is 6 maanden oud)
Ik heb de Lightsnake, record your instrument directly to your computer (instrument to usb cable)
Ik heb Amplitude 2 (http://www.amplitube.com/Main.html?prod_AT.php)
ik heb ondertussen de asio drivers al geinstalleerd maar nog steeds dat geruis.. ik twijfel eraan om de Lightsnake te verkopen en iets nieuwer(beter/duurder) te kopen...

Alvast Bedankt!!! :soul:

johantipker
4 april 2008, 14:56
Ik denk niet dat het aan de pc ligt..
Ik heb het al geprobeerd op een Windows XP en op een Windows Vista, allebij vrij nieuwe pc's (Windows XP is 2 jaar oud & de Windows Vista is 6 maanden oud)
Ik heb de Lightsnake, record your instrument directly to your computer (instrument to usb cable)
Ik heb Amplitude 2 (http://www.amplitube.com/Main.html?prod_AT.php)
ik heb ondertussen de asio drivers al geinstalleerd maar nog steeds dat geruis.. ik twijfel eraan om de Lightsnake te verkopen en iets nieuwer(beter/duurder) te kopen...

Alvast Bedankt!!! :soul:

wellicht is het toch handig om even de specs van je pc's te vermelden.

Veel nieuwe pc's worden in de aanbieding verkocht met net te weinig RAM geheugen...

dan heb je een nieuwe pc met alle toeters en bellen, maar hij loopt zo traag als dikke shit... ik heb al bij div pc's gezien dat als er dan wat extra ram bij steekt dat hij opeens wel draait als een zonnetje..

by the way: vista is een heel groot zwaar besturingsprogramma met heel veel features waar je de helft voor audio nog niet eens van nodig hebt... XP werkt vandaag de dag lekkerder en efficienter...

Soulflyhigh
4 april 2008, 18:32
Precies. Als je een mac(book) zo hebben dan zou Garageband denk ik het perfecte instrument voor je zijn. Met een verloopstukje van 1/4 inch naar 3.5 mm kun je meteen inpluggen en met de digitale amps van Garageband meteen een leuk geluid produceren. Daarnaast kun je ook meteen opnemen, bewerken, etc.

jorne
4 april 2008, 18:50
Jammer dat ik geen mac(book) heb dan:(

groetjes.. :soul:

harrie-beton
4 april 2008, 18:56
nu het nog kan die lightsnake omruilen
bv pocket pod ofzo

jorne
4 april 2008, 18:58
Ja, dat lijkt me idd het beste idee =)