PDA

View Full Version : randall rg 100g2 head



Mr Brightside
8 augustus 2006, 18:41
ik zou deze versterker graag willen kopen maar moet ik mij dan ook een cabinet kopen ik zou deze versterker gebruiken om enkel thuis te spelen en om wat me vrienden te spelen.Deze spelen allemaal met vox ad 30vt

JorikDekkers
8 augustus 2006, 18:51
ja je hebt een cabinet nodig, maar als je die erbij koopt blaas je de rest waarschijnlijk wel weg. 100 watt is nogal veel voor thuis alleen...

Satriani
8 augustus 2006, 19:41
Gaat prima met die randall thuis hoor, en de ad30vt gaat ook nog behoorlijk hard.

Mr Brightside
8 augustus 2006, 20:02
dus als ik het goed begrijp ben je zonder cabinet niets?Uit de versterker alleen komt er niets uit?

Rude Perception
8 augustus 2006, 20:06
nee, uit de versterker komt geen geluid, omdat er geen speaker in zit. Als ik jou was zou ik dan gaan kijken naar een Randall rg combootje. Zit wel een speaker in, en kun je dus zonder cab gebruiken.

robert-gitarist
8 augustus 2006, 20:14
ja je hebt een cabinet nodig, maar als je die erbij koopt blaas je de rest waarschijnlijk wel weg. 100 watt is nogal veel voor thuis alleen...

Ik heb 100watt en 120watt heads op me slaapkamer staan.Geluid is prima!Kijk 100Watt buizentop is wat anders haha ;) Ik heb nu wel een 100watt london City top te leen en staat ook op me kamer en ja dat gaat snoei hard.Die kun je niet echt lekker open gooien(50watt buizen ook niet,want heb een Marshall JCM900 50watt buizentop gehad vandaar ;))
Maare die Randall,goeie keuze.Ik ben zeer te vreden met me Randall's.Combo'tje is ook leuk en scheelt weer met slepen ;) De combo's van Randall klinken ook prima.

JorikDekkers
8 augustus 2006, 20:25
ja ik ben het met je eens: transistor is nog wel te doen, maar buizen niet meer. Ik heb zelf ook een 100 watt transistor bak (vox ad100vt) en als ie hard staat klinkt ie wel beter maar thuis is ie ook wel te gebruiken. Toch denk ik wel dat je die ad30 behoorlijk wegdrukt...

robert-gitarist
8 augustus 2006, 21:16
Ah transistor kan ook pleurus hard hoor.Mijn Randalls en mijn H&K heb ik nog nooit thuis vol open kunnen gooien.Dat gaat zo hard.maar op lage volumes klinken ze prima (y)

AART
9 augustus 2006, 10:58
ja ik ben het met je eens: transistor is nog wel te doen, maar buizen niet meer. Ik heb zelf ook een 100 watt transistor bak (vox ad100vt) en als ie hard staat klinkt ie wel beter maar thuis is ie ook wel te gebruiken. Toch denk ik wel dat je die ad30 behoorlijk wegdrukt...


Je hebt alleen ervaringmet transistors en durft zo duidelijk te beweren dat het met buizen niet gaat?

IK heb hiermee in band en op slaapkamer gespeeld: Marshall 2100 Head; 100 W buizen, Peavey 5150 120 W head buizen en nu een Mark IV 85 W buizen head.

gaat prima, alleen sommige mensen willen de volumeknop altijd boven de 5 draaien en beweren dan dat ie daar niet onder kan.

andoni
9 augustus 2006, 12:03
Je hebt alleen ervaringmet transistors en durft zo duidelijk te beweren dat het met buizen niet gaat?

IK heb hiermee in band en op slaapkamer gespeeld: Marshall 2100 Head; 100 W buizen, Peavey 5150 120 W head buizen en nu een Mark IV 85 W buizen head.

gaat prima, alleen sommige mensen willen de volumeknop altijd boven de 5 draaien en beweren dan dat ie daar niet onder kan.
+1. Zeker bij high gain heads waar je alle distortion toch uit je preamp haalt. Die dingen hebben trouwens zoveel vermogen om een vet laag en dikke sound te kunnen leveren die nodig zijn bij typische high gain dingen, niet om luid te gaan. Ok, het klinkt allemaal leuker als een amp hard staat te blazen, maar ik speel ook met een 100 Watter buizen Marshall op mijn kamer en ik zou hem niet willen inruilen voor iets kleiners.

gerrekat
9 augustus 2006, 12:44
Koop een Marshall valvestate dan ben je af met een veel beter geluid. Hard gaan de meeste 100 watters al.

JorikDekkers
9 augustus 2006, 14:40
hoho, volgens mij staat er echt nergens dat ik geen ervaring met buizenamps heb. Ik heb een flinke tijd een 50 watt buizencombo in huis gehad (seymour Duncan Convertible) en die was gewoon niet te hanteren. Nou geloof ik wel dat een mark IV of een topmarshall een subtielere mastervolume heeft dan die, maar voor mij was het gewoon niet te gebruiken. En dat staat los van dat je hem moet pushen: bij 0,5 was het gewoon al VEEL te luid!

Daarnaast is de kans vrij groot dat mijn ouders gewoon minder gewend zijn dan jouw omgeving...

Mr Brightside
9 augustus 2006, 15:17
ik speel nu met en vox vr 15 (lampenversterker) dus ik zou een andere kopen omdat ik nu al beter speel daarmee dat ik gedacht heb aan die randall top ik speel vooral iron maiden guns n roses metallica ac/dc .wat zou dan een goede versterker zijn?mijn budget is ongeveer 500 euro

robert-gitarist
9 augustus 2006, 17:03
Koop een Marshall valvestate dan ben je af met een veel beter geluid. Hard gaan de meeste 100 watters al.

Af met veel beter geluid?Als ik iets echt een mega k*t geluid vind zijn die het wel van die Valvestate's...

JorikDekkers
9 augustus 2006, 17:05
+1...

dat vind ik ook een van de meest overgewaardeerde amps van dit moment :sssh: