PDA

View Full Version : Ik mis het hier echt!!!



Nocki
8 augustus 2006, 16:20
Vroeger altijd helemaal gek geweest van racks enzo!

maar nu ik een top heb waar ik heel blij mee ben en over ben gegaan naar pedals moet ik zeggen dat ik het hier wel mis... Meer mensen die al een paar keer geswitched zijn???

bluegate
8 augustus 2006, 16:39
Yep, je bent niet de enige.

We gaan van klein naar groot en van groot naar monstereus en weer retour...

That's live :satisfie:

SimonS
8 augustus 2006, 16:44
Meer mensen die al een paar keer geswitched zijn???
en dan wil ik aan deze vraag toevoegen: "..en wat was je reden om te switchen?"

Nocki
8 augustus 2006, 16:48
:) idd goede vraag ook. ik zal de spits afbijten.

De beste sound op laag volume was met mn Mark IV dat was gewoon ene combo of een head in diverse stadia tot in mn rack heeft ie gewoon super gepresteerd.

een preamp en een poweramp los geeft me teveel volume en was het toch net steeds niet. dus een head was voor mij de uitkomst.vandaar de roadster.

omdat ik dus naar een roadster ging heb ik alles verkocht om het te betalen en wou naar simpel gaan. aleen chorus en delay in mn schakelbare loop. maar omdat ik soms meer nodig heb in een anatal projecten kwam er van alles bij.

ondertussen dus weer ene pedalen bord aan het samenstellen en zo ben ik nu dus weer met pedalen bezig en is "klein" weer vergeten...

ik had ook steeds ruzie met de G-major want ik kon het geluid ook niet goedkrijgen... dus nu ene top met pedalen. ben wel blijl. ik heb echt weer mn geluidje!

Harm
8 augustus 2006, 19:27
Ach Nocki,

Straks kom je hier vaak weer terug omdat je dan w/d/w gaat spelen :rockon:

Harm

skabouter
9 augustus 2006, 11:53
precies, nocki zien we nog wel terug :) wees maar niet bang!

ik ben zelf ook al een tijdje klaar met het rackwezen, ik heb gewoon een prima 5hetje met redelijke fx`s en wat ander spul, goeie midicontroller, en mn amp is ook midi, simpel maar doeltreffend setje, niets aan veranderen :)

ben wel bezig met een pedalboard voor erbij nu, zodat ik thuis lekker met pedals kan kloten en eventueel met optredens ook. waarschijnlijk wel, want pedals zijn erg leuk, merk ik!

maar rack blijf ik toch ook wel houden voorlopig, rackjes zijn ook leuk!

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/DSC00663.jpg

Harm
9 augustus 2006, 12:20
precies, nocki zien we nog wel terug :) wees maar niet bang!

ik ben zelf ook al een tijdje klaar met het rackwezen, ik heb gewoon een prima 5hetje met redelijke fx`s en wat ander spul, goeie midicontroller, en mn amp is ook midi, simpel maar doeltreffend setje, niets aan veranderen :)

ben wel bezig met een pedalboard voor erbij nu, zodat ik thuis lekker met pedals kan kloten en eventueel met optredens ook. waarschijnlijk wel, want pedals zijn erg leuk, merk ik!

maar rack blijf ik toch ook wel houden voorlopig, rackjes zijn ook leuk!


Mooi pedalboard!!! Goed doorleefd ook al!! :rockon:

Ik heb een vraagje... Die rotovibe staat al jaren op mijn wishlist maar niemand in het oosten heeft hem (TAGS, Double-d, Huigens..) daarnaast zijn de reviews op Harmony Central te verschillend om het even gewoon te bestellen..

Hoe vind jij hem klinken? Verlies je geluid / signaal??
Ik moet er nog eens eentje uitproberen ergens!!
Is er iemand in Twente die hem heeft en mij die gelegenheid wil geven?? :-)


Harm

skabouter
9 augustus 2006, 12:30
hij is nog nie doorleefd hoor, sterker nog, nog niet in gebruik, ben nog bezig met het in elkaar zetten. dat lelijke spul (leftover van schuim van vorige gebruiker) is afgedekt met mooie reepjes vilt.

die rotovibe had ik via marktplaats, ik heb hem ook niet in een winkel gezien. ik vind het een erg goed effect, hij is true bypass, geen tonesuck. 2 modes, namelijk "chorus" en "rotovibe", die rotovibe is erg goed, de chorus ook wel aardig, hoewel het me meer doet denken aan een phaser dan aan chorus.
op de dunlop site staat een soundfile, hoewel ik dat geen hele goeie vind.........................het is een prima effect, hoewel ik er niet de nieuwwaarde voor zou neertellen, als je een 2e handsje vind ben je beter af

je bent trouwens altijd welkom om te testen, maar alkmaar is wat ver..........

Harm
9 augustus 2006, 13:29
hij is nog nie doorleefd hoor, sterker nog, nog niet in gebruik, ben nog bezig met het in elkaar zetten. dat lelijke spul (leftover van schuim van vorige gebruiker) is afgedekt met mooie reepjes vilt.

die rotovibe had ik via marktplaats, ik heb hem ook niet in een winkel gezien. ik vind het een erg goed effect, hij is true bypass, geen tonesuck. 2 modes, namelijk "chorus" en "rotovibe", die rotovibe is erg goed, de chorus ook wel aardig, hoewel het me meer doet denken aan een phaser dan aan chorus.
op de dunlop site staat een soundfile, hoewel ik dat geen hele goeie vind.........................het is een prima effect, hoewel ik er niet de nieuwwaarde voor zou neertellen, als je een 2e handsje vind ben je beter af

je bent trouwens altijd welkom om te testen, maar alkmaar is wat ver..........


Oeps! Sorry, ik zag idd dat leftover etc...

Ok, ik vind de rotovibe icm Zakk Wylde super! Ik hoorde hem het pedaal voor het eerst gebruiken bij een Masterclass van Guitar Techniques.. Klonk super en sindsdien heeft hij er eentje... Maar je ziet hem idd nergens dus ff uitproberen lukt dan niet!
In ieder geval bedankt voor je aanbod! Als ik dan eens in de buurt ben, hahaha!!!

Harm

dml
9 augustus 2006, 13:35
Ik gebriuk zowel rek als pedalen. Okay, rekje.

Chiel
9 augustus 2006, 13:41
Meer mensen die al een paar keer geswitched zijn???

Nope :satisfie:. Heb echter wel het één en ander extra aangeschaft. Zo gebruik ik mijn rack voor de grote gigs en voor wat kleine snabbels e.d. gaat gewoon een Studiotone combootje met een pedalboardje mee.
Overigens ga ik binnenkort wel lekker experimenteren als ik m'n Hook head binnen heb, maar mijn rackje blijft!