PDA

View Full Version : wie heeft een artist thuis?????



joke
8 augustus 2006, 15:11
wie heeft er net als ik een oude ibanez artist thuis hangen of staan en speel je er nog steeds op?
zelf heb ik een ar 50 en ik sta er nog ieder weekeind mee op de planken en ik ben er erg gehecht aan!!!
wie hebben er ook eentje ?
foto's foto's foto's

nielsduursma
8 augustus 2006, 15:44
ik heb er eentje, een oude van m'n vader. toen hij overleden is heb ik hem overgenomen. het is er eentje uit februarie 1981.
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM0831.jpg

is het geen beauty??

(nee, ik ben niet linkshandig, m'n vader was dat wel)

gitarist17
8 augustus 2006, 16:27
niet de eerste keer dat ik die artist zie, maar het blijft IMO een van de weinige mooie les pauls (of naar het beeld van een les paul geschapen) : )

echt een mooie gitaar, ook al is het dan geen strat ; )

erik

H.Manback
8 augustus 2006, 17:05
Tellen nieuwe ook?


http://www.cs.vu.nl/%7Efsahmad/ar300/PICT0061tn.jpg (http://www.cs.vu.nl/%7Efsahmad/ar300/PICT0061.jpg)


http://www.cs.vu.nl/%7Efsahmad/ar300/PICT0063tn.jpg (http://www.cs.vu.nl/%7Efsahmad/ar300/PICT0063.jpg)


Een AR-300 HS (Honey sunburst), ongeveer anderhalf jaar oud nu denk ik. Made in Korea, maar ik vind de kwaliteit absoluut niet slecht.

Waar zijn jouw foto's eigenlijk Joke? Ik ben wel benieuwd eigenlijk :)

joke
9 augustus 2006, 08:10
mooi allemaal ,het zijn echt wereldgitaren vind ik...
ik heb ook wat strats maar de sound van een artist blijft warmte houden en verantwoordelijk voor menige recording from de seventees en eighties !
sommige oude artists laten de gibsons echt even in het stof bijten!!!
kom maar op met die foto's mensen ...
ik krijg hier nooit genoeg van!!!

ar250artist
9 augustus 2006, 08:56
Ook de mijne is een koreaan. Uit 2000 ongeveer meen ik. De kwaliteit is inderdaad heel behoorlijk! In ieder geval de gitaar die ik nooit weg zal doen, was mijn eerste elektrische.

http://i17.photobucket.com/albums/b66/ar250artist/DSC08992.jpg

http://i17.photobucket.com/albums/b66/ar250artist/DSCF0032.jpg

DaveItUp
9 augustus 2006, 10:53
Ik heb een AR100 uit 80 of 79(weet ik niet meer precies). Zeer fijn gitaartje. Wel veel oorlogsschade, maar dat vind ik niet erg. Weegt echt belachelijk veel(meer dan de meeste les paul's).

Elementen zijn wat aan de zwakke kant(super70s geloof ik dat t zijn) Wie weet dat ik die nog eens opnieuw laat wikkelen ofzo. Dunno.

Anyway dit is m. Let niet op die lelijke gast btw ;)

http://www.takkeherrie.nl/citwd.jpg

imlikeajungle
9 augustus 2006, 11:59
Wat is zo'n AR100 waard?

DaveItUp
9 augustus 2006, 12:09
Kweenie. In goede staat kun je nu voor Artists(de duurdere met coiltapping etc) rond de 700 a 800 vragen op marktplaats. Althans daar zie ik ze voor gaan en soms nog meer.

De mijne is een player en een beetje beat up. Vooral veel riemschade aan de achterkant(hele stukken lak weg enz. lelijk overgespoten). Ik heb r 300 ofzo voor betaald.

Misschien dat ik er nu iets meer voor vang. AR100 in goede staat? Ik gok rond de 500 euro.

een mooie prijs voor een megagoede gitaar. Durf de challenge wel aan met de meeste lp's.

nielsduursma
9 augustus 2006, 12:24
ik denk dat die van mij ietsje meer waard is vanwege het oude orginele staartstuk, gouden hardware, en het is een lefty. maar vanwege de emotionele waarde gaat die van mij voor een miljoen nog niet weg!!

DaveItUp
9 augustus 2006, 12:53
Mijn tailpiece/brug is ook origineel overigens. Ook gewoon een gibraltar, maar die luxere artists in goede staat kun je wel wat meer vangen. Zal denk ik binnen niet afzienbare tijd richting de 1000 en meer gaan denk ik. Die gitaartjes worden alleen maar meer waard.

Durf te beweren dat 9 van de 10 mensen die een artist in z'n handen krijgt zich enorm verbaasd over deze gitaar.

De mijne gaat nooit meer weg.

joke
9 augustus 2006, 14:58
komen al lekker los de reacties maar er zijn er vast veel meer in ons multi talent land!
het zijn ook die twee symetrische cutaways en die volle vrouwlijke vormen met dat kleine buikje bovenop!
gewoon visueel smulvoer!!!!!

H.Manback
9 augustus 2006, 15:07
...
Waar zijn jouw foto's eigenlijk Joke? Ik ben wel benieuwd eigenlijk :)



Ik ben nog steeds benieuwd :)

Braindead
9 augustus 2006, 18:54
Ik kan helaas niet berichten dat ik een heb. Echt wel helaas, want toen ik als eerste gitaar een gitaar mocht uitzoeken kon ik kiezen tussen een Japanse Fender Squier uit 85 en een Artist ook uit die periode.. Toen heb ik dus de Artist laten staan. Eigenlijk nog steeds een beetje een wens om er ooit nog een te kopen. Hij heeft geen floyd en nogal zwakke halsverbinding door die dubbele kutaway. Dat vind ik de enige nadelen en zorgen ervoor dat ik er nooit een heb gekocht. Wel een plaatje en een megasound.....! ;-)

DaveItUp
9 augustus 2006, 23:06
Die nekverbinding is echt niet zwak.

H.Manback
9 augustus 2006, 23:24
Tenzij je een Pete Townsend act doet :), maar idd het is volgens mij dezelfde nek verbinding als een gewone les paul, alleen door de dubbele cut away mis je alleen een stukje aan de zijkant van de hals. Daar hoef je je minder zorgen over te maken dan voor de headstock lijkt me.

hoofd
10 augustus 2006, 00:09
Ik heb geen Ibanez Artist, maar wel een Gerrinez Artist :D

Ik moet alleen nog even de bedrading nalopen, het brugelement doet het niet. Zodra 'ie het goed doet zal ik er foto's van maken en er een topicje aan wijden, ik vind het wel een apart ding.

joke
10 augustus 2006, 08:15
een echte vintage artist had geen floyd en die kwamen halverwege de tachtiger jaren pas.
ik hoef ook geen tremelo want dat gebruik ik nauwlijks en doet af aan sustain en laag!
ik vind de tremloze artist ook vele malen mooier dan al die dunne plankies want ik weet niet hoe je bij een dun halsie komt maar de artist is een brok mahony en daardoor haast niet te tillen en de hals ( gelijmd) is zeker niet dun!
ben benieuwt welke artist jij destijds kon kopen dan! oja ik schijn bij de posting regels te hebben staan dat ik geen bijlagen kan/mag posten anders had ik mijn ar50 allang gepost!!
ik ben wel te zien met de plank in een aantal video's!!!
ga via www.triojoyride.nl naar de pagina waar de samples staan en dan bij videofragment liedjes als ;
sultans of swing en achy breaky heart en crying at the discotheque,,,
daar kun je mij en de artist zien en horen!!!
laat even weten wat je ervan vonden

joke
10 augustus 2006, 08:20
een echte vintage artist had geen floyd en die kwamen halverwege de tachtiger jaren pas.
ik hoef ook geen tremelo want dat gebruik ik nauwlijks en doet af aan sustain en laag!
ik vind de tremloze artist ook vele malen mooier dan al die dunne plankies want ik weet niet hoe je bij een dun halsie komt maar de artist is een brok mahony en daardoor haast niet te tillen en de hals ( gelijmd) is zeker niet dun!
ben benieuwt welke artist jij destijds kon kopen dan! oja ik schijn bij de posting regels te hebben staan dat ik geen bijlagen kan/mag posten anders had ik mijn ar50 allang gepost!!
ik ben wel te zien met de plank in een aantal video's!!!
ga via www.triojoyride.nl naar de pagina waar de samples staan en dan bij videofragment liedjes als ;
sultans of swing en achy breaky heart en crying at the discotheque,,,
daar kun je mij en de artist zien en horen!!!
laat even weten wat je ervan vonden

LaurentB
10 augustus 2006, 09:15
komen al lekker los de reacties maar er zijn er vast veel meer in ons multi talent land!
het zijn ook die twee symetrische cutaways en die volle vrouwlijke vormen met dat kleine buikje bovenop!
gewoon visueel smulvoer!!!!!

Ik heb (maar ben geen) wel een Musician met een buikje:

http://www.em11.nl/images/ibanez.jpg

DaveItUp
10 augustus 2006, 09:30
Tenzij je een Pete Townsend act doet :), maar idd het is volgens mij dezelfde nek verbinding als een gewone les paul, alleen door de dubbele cut away mis je alleen een stukje aan de zijkant van de hals. Daar hoef je je minder zorgen over te maken dan voor de headstock lijkt me.

Betere joint denk ik. Althans er zijn 2 verschillende heels op Artists. Die hele "smoothe" en een meer gibson achtige.

Headstock ben ik ook niet bang voor. Ook een goede joint daar, in tegenstelling tot gibson's.

Het is gewoon een tank.

H.Manback
10 augustus 2006, 10:53
een echte vintage artist had geen floyd en die kwamen halverwege de tachtiger jaren pas.
ik hoef ook geen tremelo want dat gebruik ik nauwlijks en doet af aan sustain en laag!
ik vind de tremloze artist ook vele malen mooier dan al die dunne plankies want ik weet niet hoe je bij een dun halsie komt maar de artist is een brok mahony en daardoor haast niet te tillen en de hals ( gelijmd) is zeker niet dun!
ben benieuwt welke artist jij destijds kon kopen dan! oja ik schijn bij de posting regels te hebben staan dat ik geen bijlagen kan/mag posten anders had ik mijn ar50 allang gepost!!
ik ben wel te zien met de plank in een aantal video's!!!
ga via www.triojoyride.nl (http://www.triojoyride.nl) naar de pagina waar de samples staan en dan bij videofragment liedjes als ;
sultans of swing en achy breaky heart en crying at the discotheque,,,
daar kun je mij en de artist zien en horen!!!
laat even weten wat je ervan vonden

Mooie artist, zwart vind ik m toch altijd erg mooi, in het wit is ie trouwens ook erg mooi. Ik kan alleen crying at the discotheque zien trouwens (de andere links krijg ik ook steeds hetzelfde lied), maar lekker geluidje hoor!

Pat85
10 augustus 2006, 11:32
ik heb ook geen artist, maar wel een musician uit '78 :) superplank, alleen jammer dat ik em niet zoveel gebruik momenteel...vind mijn short-scale fender toch fijner spelen.

Braindead
11 augustus 2006, 12:04
een echte vintage artist had geen floyd en die kwamen halverwege de tachtiger jaren pas.
ik hoef ook geen tremelo want dat gebruik ik nauwlijks en doet af aan sustain en laag!
ik vind de tremloze artist ook vele malen mooier dan al die dunne plankies want ik weet niet hoe je bij een dun halsie komt maar de artist is een brok mahony en daardoor haast niet te tillen en de hals ( gelijmd) is zeker niet dun!
ben benieuwt welke artist jij destijds kon kopen dan! oja ik schijn bij de posting regels te hebben staan dat ik geen bijlagen kan/mag posten anders had ik mijn ar50 allang gepost!!
ik ben wel te zien met de plank in een aantal video's!!!
ga via www.triojoyride.nl naar de pagina waar de samples staan en dan bij videofragment liedjes als ;
sultans of swing en achy breaky heart en crying at the discotheque,,,
daar kun je mij en de artist zien en horen!!!
laat even weten wat je ervan vonden

Misschien druk ik me een beetje onduidelijk uit, maar het ging mij erom dat die dubbele cutaway gewoon een wat zwabberende hals geeft. Dat hebben de Gibson's SG precies zo. Het is niet zo dat ie daar snel gaat breken ofzo, maar sla voor de gein maar eens een akkoord aan en trek de hals eens naar je toe. :-) That's what I mean. Je hebt geen tremolo meer nodig. Voor de rest prima gitaar hoor! Lekker stevig gebouwd inderdaad en een beauty om te zien.

H.Manback
11 augustus 2006, 12:37
Ik weet niet wat voor artist jij in je handen hebt gehad :???:, maar die van mij moet je wel hard trekken hoor! Volgens mij is een Les Paul niks anders dan mijn artist wat dat betreft. Een zwabber hals doet me eerder aan bijv. een PRS achtige denken (de london city kloon die ik heb geprobeerd had dat ten minste).

@iro
11 augustus 2006, 12:45
Misschien druk ik me een beetje onduidelijk uit, maar het ging mij erom dat die dubbele cutaway gewoon een wat zwabberende hals geeft. Dat hebben de Gibson's SG precies zo. Het is niet zo dat ie daar snel gaat breken ofzo, maar sla voor de gein maar eens een akkoord aan en trek de hals eens naar je toe. :-) That's what I mean. Je hebt geen tremolo meer nodig. Voor de rest prima gitaar hoor! Lekker stevig gebouwd inderdaad en een beauty om te zien.

Bij een SG is dat idd zo. Heb ik ook nog niet zo lang geleden ondervonden.

hubert
11 augustus 2006, 13:27
Bij een SG is dat idd zo. Heb ik ook nog niet zo lang geleden ondervonden.

maar ook niet per definitie. De mijne (sg classic) heeft er helemaal geen last van. Mijn les paul special (tv yellow, met binding en p90 uit 1998 ) had het weer wel erg. Was blij dat die sg voorbij kwam. Les paul direct verkocht.

Luke-wannabe
11 augustus 2006, 13:40
@ Joke: Ik vraag me nou echt af of spelen in zo'n soort 'band' ook echt leuk is :chicken:

DaveItUp
11 augustus 2006, 13:55
Aan de hals van mijn artist moet je heel hard trekken. Bij m'n epi sg gaat dat makkelijk. Die hals trek je er zo af als je echt wilt. Althans zo voelt t.

Braindead
11 augustus 2006, 16:38
Aan de hals van mijn artist moet je heel hard trekken. Bij m'n epi sg gaat dat makkelijk. Die hals trek je er zo af als je echt wilt. Althans zo voelt t.

Lol, nou eraf trekken zal wel meevallen. Ik weet ook niet of mensen zich aan deze bijwerking van dit model ergeren. De SG heeft het zoals gezegd ook en vele gitaristen vinden het een topgitaar.
By the way, ik wist niet dat PRS en dit ook hadden, maar gezien het model ook wel weer logisch. Als je een dubbel cutaway hebt tenminste.....
Wel lachen trouwens dat iedereen ineens zijn verborgen tremolo op zijn gitaar heeft ontdekt . ;-)

Orpheo
12 augustus 2006, 13:54
bump.

joke wat is t probleem? er is gisteren nog gewoon gepost hoor.

joke
15 augustus 2006, 08:01
volgens mij dave heb je geen ar100 maar net als ik een ar 50 bk !
waarde tussen de 4 en 500 euro maar het blijft wat een gek ervoor geeft maar ik zou um niet weg doen want het zijn beesten van planken!
ik heb mijn super 70 met veel (schel) hoog laten vervangen door v2 elementen die ik via ebay gescoord heb!
deze lijken wat op dimarzio super distortion maar alleen iets meer open.
zeker meerwaarde aan het geluid nu!
als je de video sample op mijn site ( www.triojoyride.nl ) aanklikt kun je hem zien !

joke
15 augustus 2006, 08:06
het dateren van een ibanez is simpel ;
err staat een letter en dat betekend de zoveelste maand van het jaar b.v.

d = vierde letter van het alfabet dus vierde maand is dus april dan de twee volgende cijfers is het bouwjaar! in mijn geval 81
daarna volgt het getal die er met jouw plank erbij tot dat moment in die maand (!!!) gemaakt zijn ....
is heel eenvoudig dus...

DaveItUp
15 augustus 2006, 09:16
Ja is goed mogelijk dat het een AR50. De verkoper zei AR100, vandaar. Either way, goede gitaar, maar sinds ik veel met p-90's speel mis ik wat aan die elementen.

joke
15 augustus 2006, 11:42
kun je toch vervangen net als ik gedaan heb?
misschien een dimarzio steve speciaal !
das een open sounding super dist -achtige!!

DaveItUp
15 augustus 2006, 13:23
Ja misschien doe ik dat wel. Die super70's die erin liggen zijn me iets te mellow. Mooi voor sommige dingen gok ik....maar vooralsnog niet echt voor mij.