PDA

View Full Version : Nog leuke uitbreidingen voor een elek gitaar?



Nickname
8 augustus 2006, 13:16
Hee mensen,

Aangezien ik laatst met succes een piezo systeem heb ingebouwd vraag ik me af wat voor extraatjes jullie allemaal op jullie gitaren hebben zitten. Hierbij bedoel ik andere tuners, elementen, elektronica enz enz. Misschien komen er dan nog een paar leuke ideeen voorbij. :)

Luke-wannabe
8 augustus 2006, 13:36
Tot noch toe alleen maar cosmetische dingen gemod..
Zoals Refin enzo

Kaïn
8 augustus 2006, 13:53
Eigenlijk heb ik nog nooit meer gedaan dan een andere snaardikte op mn gitaar te zetten eigelijk :o
Misschien bouw ik een pre-amp in bij 1 van mn gitaren. Die komt maar niet door de mix bij solo's etc. Misschien helpt dat wat. Maar vooralsnog zijn ze volledig stock!

nielsduursma
8 augustus 2006, 13:57
ik wil nog is een keertje een push-pull potmeter hebben, waarmee ik dan m'n elementen in en uit fase kan schakelen.

FruscianteFan
8 augustus 2006, 14:16
ik heb ooit beter pups in mijn Squier in laten bouwen bij een kennis, nieuwe brugzadels ook. toneknop 1 is voor hals en midden, 2 is voor de brug pup. Verder heb ik de Strat 5-way switch vervangen door een Tele 3-way switch, maar dat is meer imperking dan uitbreiding ;)

oh en ik wil wellicht een piezobrug in een gitaar hebben.

Nickname
8 augustus 2006, 15:06
ik wil nog is een keertje een push-pull potmeter hebben, waarmee ik dan m'n elementen in en uit fase kan schakelen.

Wat heeft dat eigenlijk voor effect/nut? :)

Luke-wannabe
8 augustus 2006, 15:13
Je krijgt er een dun kutgeluid mee...

G.G.
8 augustus 2006, 15:21
EMG afterburner? (20db boost) ipv een van je potmeters? Lijkt me ook lachûh.

Tupelo
8 augustus 2006, 18:49
Premampje, boost of actieve toonregeling...
Of een susainer element, als je toch gaat pimpen. :)

Fumi SG
8 augustus 2006, 18:54
Als je gaat pimpen... A tight paintjob!:cooler:

Punt
8 augustus 2006, 19:13
RS guitarworks electronica.
Tonepros bridge
Tonepros tailpiece
WCR (Wagner) Darkburst pups

Na een tijdje ales weer stock gemaakt, m'n R9 klonk stock beter.
Op m'n classic was het echter wel een verbetering.

Op m'n ES335 was alleen de alu Tonepros tailpiece een verbetering, maar zonder gebruik te maken vanb locking, dus daar had ik net zo goed een gewone lichtmetalen tailpiece kunnen kopen. De Tonepros bridge gaf bij deze gitaar een vermindering.

Kortom, iedere mod klinkt anders op iedere gitaar.
Er bestaan geen altijd geldende verbeteringen.

Oja vergeet de topkam niet, kun je ook vervangen.

Hans74
8 augustus 2006, 20:19
Je krijgt er een dun kutgeluid mee...


Hahahaha... Zo heb ik ook ooit eens op mn flying V een schakelaar gezet zodat je de pickups kon omschakelen naar sc's en uit fase.

Man, wat was dat een vergissing... 'k Heb de hele zooi meteen terug in de originele staat hersteld. Nu zit ik wel met een lelijk gat in m'n slagplaat, da's minder.

JER00N
8 augustus 2006, 22:06
Hahahaha... Zo heb ik ook ooit eens op mn flying V een schakelaar gezet zodat je de pickups kon omschakelen naar sc's en uit fase.

Man, wat was dat een vergissing... 'k Heb de hele zooi meteen terug in de originele staat hersteld. Nu zit ik wel met een lelijk gat in m'n slagplaat, da's minder.

Kan je dat gat niet vullen met een simpele aan/uit schakelaar? is soms wel handig :)

harrie-beton
8 augustus 2006, 22:44
een e-bow?

Nickname
8 augustus 2006, 22:55
Weet er iemand nog een leuke uitbreiding voor een ibanez RG? ik ben tevreden over de elementen maar misschien is er nog iets leuks met de elektronica te doen? Ik zit een beetje te deken aan een push/pull pot voor de fase of een boost. Eiemand enig idee wat dat kost enzo?

Luke-wannabe
9 augustus 2006, 00:54
Hahahaha... Zo heb ik ook ooit eens op mn flying V een schakelaar gezet zodat je de pickups kon omschakelen naar sc's en uit fase.

Man, wat was dat een vergissing... 'k Heb de hele zooi meteen terug in de originele staat hersteld. Nu zit ik wel met een lelijk gat in m'n slagplaat, da's minder.
Ja ik had het in een Ibanez strat-achtig ding. Daar was het standaard, dus niet erg, maar ik gebruikte het nooit :D. Vond het echt zwaaaaar kut. Dat dat überhaupt nog toegepast word op gitaren :confused:.. Maarja er zullen wel mensen zijn die het mooi vinden..

Antoon
9 augustus 2006, 01:12
Allemaal gebruikt:
Keith banjo-tuner, B-Bender, Sitar-brug, Dummy coil, ...