PDA

View Full Version : Boost op 2e kanaal werkt niet *grmbl*



renier
8 augustus 2006, 09:41
Heren,

ik zit met een klein probleem. allereerst mijn setup:

Epiphone LP stndrd met SD JB/Jazz -> wah, Ts-9, chorus, eq -> crate VC5212 (50w, 4 x 12ax7, 4 x el84)


probleem: wanneer ik mijn ts9 gebruik op het kleine kanaal, krijg ik een enorme volumeboost. prima, want dat wil je ook voor leads. op het 2e kanaal echter, krijg ik het volume niet omhoog wanneer ik de ts9 of eq gebruik. ook de eq afstellen werkt niet. dat is knap vervelend, want ik wil nu net het volume geboost hebben voor een solo., en dat is meestal kanaal 2 + ts-9.

wanneer ik de eq in de loop zet, werkt het wel, maar de loop is slopend voor je geluid, dus die wil ik niet gebruiken.


eigenlijk wil ik gewoon de ts-9 intrappen en dan meer verzadiging, sustain en volume hebben. die eerste 2 is geen probleem, de laatste wel.

iemand een idee?

Orpheo
8 augustus 2006, 09:56
ja, ander pedaal kopen. een ts9 is een tubescreamer. je gebruikt 'm voor wat je zei: meer sustain, verzadiging, meer gain, meer power. om je sound strakker te maken. niet voor volume. in ieder geval niet als je al je distortionkanaal aan hebt. ik zou zoeken naar een solobooster, cleanbooster oid.

edit: ik heb nl hetzelfde 'probleem'. ik heb t echt opgelost door mn solopickup snoeiheet te kiezen, zodoende heb ik an sich al iets meer volume voor solo's. dat icm met ts9 geeft het gewenste resultaat op mijn marshalls.

Orpheo
8 augustus 2006, 09:58
oh ja, ik zou wah en chorus en eq in de fx stoppen. en als t tone zuigt snap ik dat niet. of heb je geen parallele loops?

almarvk
8 augustus 2006, 10:15
EQ kan je toch gebruiken voor meer volume of niet? Daar ik gebruik ik 't iig ook goed voor.

Luke-wannabe
8 augustus 2006, 12:06
En als je de volume van de TS open zet? Boost ie dan niet?

FruscianteFan
8 augustus 2006, 13:08
Op een distortionkanaal geeft een boost ervóór ook geen extra volume. Daar is die FX loop ook voor.

anders misschien distortion of whatever uit een pedaaltje halen?

renier
8 augustus 2006, 16:50
EQ kan je toch gebruiken voor meer volume of niet? Daar ik gebruik ik 't iig ook goed voor.

niet op een overdrive kanaal. don;t ask m why, maar dat werkt niet


En als je de volume van de TS open zet? Boost ie dan niet?

nope, zie bovenstaand.


Op een distortionkanaal geeft een boost ervóór ook geen extra volume. Daar is die FX loop ook voor.

anders misschien distortion of whatever uit een pedaaltje halen?

so i've noticed, dat laatste ga ik ook doen denk ik.


en die effect loop: tja, het is zo'n enkele ingang, waaroovr je een stereoplug moet gebruiken. ik vindt het bagger klinken, en ik ga me er verder ook niet meer druk over maken. ...

Kim Wilson
9 augustus 2006, 08:35
Dan heeft jouw tweede kanaal dus een compressor/limiter functie. Wat je er ook instuurt, het blijft blijkbaar op hetzelfde volume. Misschien een eq of volumepedaal in de fx-loop?

renier
9 augustus 2006, 08:46
Dan heeft jouw tweede kanaal dus een compressor/limiter functie. Wat je er ook instuurt, het blijft blijkbaar op hetzelfde volume. Misschien een eq of volumepedaal in de fx-loop?

ja, reeds geprobeerd, maar het gebruik van die effectloop bevalt me niet. ik verlies enorm signaal zodra ik daar iets inprik, dus dat laat ik liever zitten.

ReinoutV
9 augustus 2006, 09:08
Het kan ook zijn dat de gain van je 2e kanaal te hoog staat. Je moet eens proberen om je gain heel laag te zetten, dan je ts ervoor met het volume vol open. Als het dan nog niet werkt, kom je niet onder je fx-loop uit. Heeft de fx-loop wel het goede level (line/instrument, -10dB of +4 dB dacht ik)? Desnoods kan je met een volumepedaal gaan werken, half open voor ritme werk, vol open voor solo's, maar dat zal je sound flink veranderen.